Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
afrodite05
31-12-2021 om 08:57
Traditiegetrouw maak ik voor vanavond een Griekse salade met allerlei andere hapjes, zodat we in principe de hele avond hapjes kunnen eten. Ik weet nog niet wat ik allemaal op tafel zet, ik heb keuze uit dolma's, gehaktballetjes in tomatensaus, kipspiesjes (denk dat ik die sowieso wel doe, dus straks even kipfiletje ontdooien), fuet, stokbrood, van die dipstokjes met pesto en/of tapenade, evt nog nootjes (denk het niet) en zelfgemaakte tzaziki (die dan weer wel).
Vanmiddag lunchen met afbakbrood en restje rollade van gisteren, was erg goed gelukt 
Verder hebben we 10 oliebollen (zonder krenten!) en 2 appelbeignets. Ik vind die beignets altijd wel lekker, man houdt er niet per se van. Oliebollen met krenten hadden wij vroeger altijd, ik vond ze nooit lekker. Vanmiddag moet ik even oppassen op mijn vader, mijn moeder brengt hem hier. Misschien wil hij ook een beignet. En anders heb ik er twee. Geen idee of ik bij mijn vader als krentenliefhebber een bol zonder krenten kan slijten.
FaithfulDuck87
31-12-2021 om 08:58
ik denk nog een salade, van baby-leaf, pulledchicken, rode ui, zongedroogde tomaatjes. Dan heb ik wat meer ruimte voor wat lekkere hapjes vanavond
Teigera
31-12-2021 om 09:05
Wij eten vanavond orange chicken met broccoli en rijst. Voor toe maak ik kindvriendelijke tiramisu (beetje vloeken in de Italiaanse kerk, want dus zonder drank en zonder rauw ei) met cantuccini. Later op de avond hebben we nog wat hapjes en bubbels, en natuurlijk halen we zo oliebollen.
MoederVera
31-12-2021 om 09:37
Wij gaan de gewone maaltijd, rode kool met hachee.
Er voor en erna oliebollen van de kraam en mijn man is nu bezig met appelflappen jammie 😋 Tussendoor ook nog andere (gezonde) hapjes
Tippex
31-12-2021 om 09:40
Zelfgemaakte pizza met tomatensaus, paprika, champignons, mais, ui, kaas.
ToetieToover
31-12-2021 om 10:53
Wij eten traditiegetrouw een aardappelsalade met daarin vlees en een heleboel vissoorten er omheen. Gevulde eitjes mogen ook niet ontbreken.
Verder restje linzensoep met yoghurt en zadencrackers.
Oliebollen bakken is mij teveel werk, misschien maak ik nog (glutenvrije)bladerdeeg-appelflapjes. Maar ik heb al havermoutkoek gebakken en dat is wel weer genoeg zoet, ze smaken goed. Deze:
https://www.laurasbakery.nl/blauwe-bessen-havermout-kruimelrepen/
Of uienbahji’s, daar ben ik dan wel voor te porren, om een pannetje olie op te warmen.
Alvast een smakelijke jaarwisseling!
🥂
Elmie
31-12-2021 om 11:07
Wij eten gekruide kippenstukjes, aardappelkroketjes en winterpeen. Daarbij een komkommersalade. En een ijsje toe.
Ted68
31-12-2021 om 11:29
Jongste kookt chinees voor broers en zussen. Daarna gaan ze allemaal stappen. En man en ik maken verschillende tapas : suddervlees met chorizo, tonijn, gevulde tomaat, oesters, champignons met knoflook.... Heb er zin in!
Drakenvlieg
31-12-2021 om 13:24
Ik ga een groentesoep brouwen. Daarbij boekweitwraps met zalm en oesterzwammen.
Voor later op de avond heb ik alles om een schaal nachos te maken.
Wobbelkont
31-12-2021 om 14:10
Vanavond of een pastasalade, of een warme pasta. Heb rucola, courgette & kabeljauw in huis voor bij de pasta.