Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
GeorgieBrown
24-12-2021 om 14:36
Gisteren werd het risotto met savooiekool (met knoflook, ansjovis & kummel)
Met al die kerst voorbereidingen vergeet ik soms dat ik die dag van tevoren ook nog moet eten. Ik heb wel boodschappen gedaan voor de komende dagen, dus er is wel iets in huis. Maar ik heb helemaal geen idee nog. Gisteren hadden we iets met rijst en morgen iets met aardappel. Dus ik denk iets met pasta. Of noodles. Ramen mss.
ToetieToover
24-12-2021 om 14:59
Haha dat heb ik ook GeorgieBrown, “oh shit ik moet vandaag ook nog iets eten” en dat is:
zuurkool met uitje, gehakt en perzikchutney onderin een ovenschaal met bovenop aardappel/knolselderijpuree met plakjes zuurkoolspek bovenop in kerstboommodel
De rest van de aardappelpuree kreeg gezelschap van een paar eitjes en wat teff meel en is gebakken als platbrood. Erbij “mini courgette pizza’s” van plakjes courgette (duh), schepje ajvar, salami, ui, geraspte kaas ♥️. Ik had ook nog ijsbergsla en daar deed ik een snelle dressing doorheen en een paar lepels zadenmix.
Ninoea
24-12-2021 om 17:36
Vanavond eten we tapas. Allemaal van de supermarkt dus niks zelf klaargemaakt. Ja even in de oven. Hele tafel vol met allerlei kleine hapjes en ondertussen een kerstfilm op.
afrodite05
24-12-2021 om 17:43
afrodite05 schreef op 24-12-2021 om 08:45:
Wij eten vanavond en morgen bij mijn ouders (4 personen totaal dus). Dat we daar morgen eten was al langer bekend, vanavond is deze week pas besloten. Dan hebben we tijd om behalve gezellig te doen, ook wat te helpen met klusjes en mantelzorgen. Ik heb mijn moeder gevraagd niet iets al te ingewikkelds te maken, simpele stamppot is prima. Ik mag niet koken van haar, want ik heb vakantie
![]()
Ik ga straks wel de apfelstrudel maken voor morgen. Ben er nog niet uit of ik een grote maak waar we plakken van snijden, of kleintjes zodat ieder zijn eigen ministrudel heeft.
Plannen zijn gewijzigd... Heel licht positieve zelftest van man, dus wij blijven thuis. Meteen een pcr-test gedaan, nu wachten op de uitslag. Dus wij gaan vanavond voor couscous met gyros en spitskool en koriander, geïnspireerd op wat ik hier even terug heb gelezen. Hopelijk is morgen de uitslag van de pcr-test negatief, dan kunnen we alsnog naar mijn ouders.
GeorgieBrown
24-12-2021 om 20:06
Het werd laksa (a l'improviste) met spinazie, wortel, gebakken shii take, eitje & lente ui.
MijnNaamIsHaas73
24-12-2021 om 21:40
Wat balen afrodite!! Ik hoop dat de pcr negatief is. Ik had hetzelfde met Sinterklaas en helaas was bij mij de pcr ook positief. Ik heb me wel steeds beseft dat het heel erg balen was, maar beter op tijd gesignaleerd dan je ouders of anderen besmetten. Hopelijk hebben jullie hoe dan ook een fijne kerst!
Wij deden hetzelfde als Ninoea, hapjesavond. Deels zelfgemaakt en deels k&k. De kinderen maakten mini-pizzaatjes van pitabroodjes. Met het beleg maakten ze kerstmannen en rendieren. Was echt een feestje voor ze. En een leuke kerstfilm op Netflix. Een fijne start van de kerstdagen nu alle andere kerstavond activiteiten zijn weggevallen.
Hier wachten we ook nog in spanning op een corona test. De zelftest was negatief maar met nog niet-geboosterde ouders willen we toch geen risico nemen.
Koreveen
25-12-2021 om 12:03
Gisteravond lekker menu afgehaald: vooraf gamba’s pilpil met veel knoflook, broodje met aioli erbij. Hoofd: hertenfilet met rodekool en aardappeltaartje, stoofpeer en goede jus met champignons erbij. Lief had trifle met karamel en brownies toe en ik witte chocolade cheesecake met baileys. Was heerlijk.
Net ff zelftest gedaan en die is gelukkig negatief dus zo naar mijn ouders toe. Broer met mijn nichtje komen even bakkie doen en wij blijven eten. Benieuwd wat mijn moeder heeft gemaakt. Ze heeft 2 jaar geleden een aneurysma gehad en echt een jasje uitgedaan maar stond erop om toch te koken ondanks al onze bezwaren en suggesties. Hoop dat ze het zich niet te moeilijk heeft gemaakt
redbulletje
25-12-2021 om 12:22
-zalmhapjes gevuld met roomkaas
-scampi's in duivelsboter met stokbrood
-varkenshaasje met champignonroomsaus voor mij en hertfilet met toepasselijke saus voor mijn moeder met friet en groentjes van een lokaal restaurant
-hemelse modder
anijsblokje
25-12-2021 om 12:42
Is er al meer duidelijkheid voor jullie, afrodite?
Vanavond kaasfondue!! Gisteren de kaas opgehaald bij de kaasboer en sindsdien verheug ik me er al op! 
Malloczero
25-12-2021 om 15:28
Worteltaart met koffie
Vitello tonato
Zalm quichejes
Knolselderij soep met garnalen
Honey glazed ham met pommes duchenes, asperges haricot verts met spek, stoofpeer en cranberry saus.
Vanille ijs met m&ms, kersen in een chocobakje.
Koffie met amaretto
Teigera
25-12-2021 om 15:48
Oeh ja zo kunnen je plannen zomaar in de soep lopen, met zelftesten die positief uitslaan. Hier waren ze vanochtend gelukkig allemaal goed, dus we hebben gezellig gebruncht bij m'n ouders met nog een broer en zijn gezin. Andere broer zit in het buitenland, anders had het niet eens met z'n allen gekund.
Vanavond maak ik hapjes, op verzoek van de kinderen: ragout in kerstboombakjes, gehaktballetjes, brood, camembert uit de oven, charcuterie en geroosterde groenten met humus. Toe een lavacakeje.