Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gisteren een soort van flans gado gado (wederom), want lekker en snel. Gestoomde rijst, gestoomde wortel, bloemkool, boontjes en kool, gekookt eitje, augurkjes en pindasaus. 

Voor vandaag eigenlijk nog geen plan. Mss risotto. Alleen nog even bedenken met wat. 

Kerst is geregeld. Ik kook altijd samen met mijn broer. Meestal ben ik degene die het diner bedenkt, maar ik was niet heel geïnspireerd en hij nam deze keer het voortouw (ook weleens fijn). Vooraf worden het pasteitjes met paddestoelen ragout. En iets van een salade daarbij geloof ik. Ik ga morgen bladerdeeg maken (voor het eerst, maar ja, komt vast goed) voor pasteibakjes. Hoofdgerecht wordt een soort variatie op een Elzasser eenpansgerecht met zuurkool, aardappel en vis (zalm, scampi, rode mul) en riesling. Het geheel is een beetje Duits. (een trend, ik las verder terug ook iemand met een Duits thema, toch?) Toetjes doen we eigenlijk nooit. De enkele keer dat we het hebben gemaakt had niemand meer trek en niemand bij ons is echt een zoetekauw. Dus meestal is het een mandarijn.  

Mijn 'kerstpakket' bestond gelukkig niet uit levensmiddelen. Zit je weer met een pot cranberry saus of paté waar ik niets mee doe. 

Vanavond volkoren pannenkoeken met champignon-ragout, ananas en mais.

Uit eten voor m'n verjaardag in België! 😍 

Ik ben er ook uit voor kerst: niet Duits, maar Fins! En Frans. Maar zover ben ik nog niet. 

Ik heb ook maar eens een dieper kijkje genomen in mijn vriezer en daar zalm van Ikea gevonden, achter de vriezerlade gevallen, zo’n plat pakje.

Ik heb nog venkel dus vanavond eten we dat, ik denk met knolselderij- & aardappelpuree.

Lunch was een beetje een samenraapsel, rode paprika die op moest, restje bonen, ingelegde bloemkool, uitje, opgebakken gele rijst. Eitje erbij gebakken.

redbulletje schreef op 23-12-2021 om 12:24:

Gefeliciteerd met je verjaardag!

Witlof met ham en kaas, slavink en aardappels

20201113-175914-2.jpg

GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG
eet smakelijk en veel plezier

Tuinfluiter schreef op 23-12-2021 om 12:45:

[..]

20201113-175914-2.jpg

GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG
eet smakelijk en veel plezier

Dankjewel en heel toepasselijk want ik heb zin in zeetong! 😍 

Dolfje

Dolfje

23-12-2021 om 14:48 Topicstarter

Gefeliciteerd Redbul!

Gefeliciteerd! 
Op dezelfde dag als mijn zoon, en dan mag je kiezen wat je wil eten.
Heb een sterk vermoeden dat het hier patat gaat worden. 

Bedankt voor jullie felicitaties en een virtuele traktatie voor jullie allemaal 🎂 🥂 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

23-12-2021 om 17:09

tussen de middag op het werk gegeten: Vega-nasi met omelet en pindasaus

Van harte RedBulletje!

Vanavond sperzieboontjes en een speklapje. 

Gefeliciteerd 

Wij gaan vanavond kofta eten 

Kippenragout, zilvervliesrijst en restant bietensalade van gisteren. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.