Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vandaag mengsel van courgette, tomaten en rode ui uit de oven, kruidenrijst en panga.

Ben al bezig met het eten voor de kerst de knolselderijpuree voor door de aardappelpuree is al klaar.

Zilvervliesrijst, bloemkool en vis in een ajam paniki boemboe. Hoort helemaal niet bij elkaar, maar wil m’n keukenkastjes een beetje leger maken 😂

Dolfje

Dolfje

22-12-2021 om 18:12 Topicstarter

Elmie schreef op 22-12-2021 om 15:12:

[..]

Ja jij gaat uit eten toch 😃

Bij schoonouders en mijn moeder 

Tweede kerstdag samen thuis en dan gaan we steengrillen.

Scampi in duivelsboter, kabeljauw uit de oven en peultjes. 
Ondertussen staat eerst m'n verjaardagsappeltaart in de oven te bakken, waar ik vanavond alvast 'n puntje van zal snoepen. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

22-12-2021 om 18:27

2 crackers met kaas en een bak kwark. Geen zin om te koken vandaag

Dolfje schreef op 22-12-2021 om 18:12:

[..]

Bij schoonouders en mijn moeder

Tweede kerstdag samen thuis en dan gaan we steengrillen.

Ook gezellig 😊

Wij 1e kerstdag bij mijn broer met mijn ouders en 2 e kerstdag met z'n drietjes thuis 😀

Traybake van aardappels, spruitjes, knoflook en een drumstickje. Walnoten en nog even gauw in de boter gebakken bospaddestoelen erover. Yum.

Wij aten wraps met een zakje saus van Santa Maria dat om onduidelijke redenen in de kast bleek te staan . Saus voor taco's eigenlijk, met chili, koriander en sinaasappel. Heb het gecombineerd met broccoli en kipdijfilet en dat mengsel, met wat verse spinazie en creme fraiche, maakte prima wraps. 

Vandaag gestylde, ouderwetse huzarensalade. Ik had namelijk staartvlees over van het bouillon trekken en dat is zo lekker met aardappelblokjes, zilverui, doperwtjes en peterselie.

Vroeger ging daar appel doorheen maar daar ben ik helaas allergisch voor, daarom een beetje komkommer gebruikt en veeeeeel mayo.

De mayo was om het tot zo’n bolletje te strijken en dan gekookte groene asperges er overheen gedrapeerd met parmaham bovenop waar alle aspergepuntjes samenkwamen en plakjes gekookt ei onderaan.

Samen met dochter leuk staan knutselen. Alleen lustte ze het zelf niet. En nog meer jammer: ook geen foto van gemaakt. 

Gegeten bij heldere bouillon, kan ik soms ook al zo’n zin in hebben.

Verder tostada’s met ajvar, bonenmix en geraspte kaas , plus halve zak gewokte spinazie ernaast met roomkaasdressing. 

Traybake met kabeljauw gewikkeld in 4 plakjes serranoham uit het kerstpakket van lief met aardappel, wortel, paprika, knoflook, salie. Was heerlijk 

Morgen gelukkig laatste dag werken en dan vakantie! Ga een paar uur naar kantoor toe om wat post weg te werken wat er al weken ligt omdat ik zo’n tijd niet ben geweest en kan mijn kerstpakket ophalen dmv een drive in

Dolfje

Dolfje

23-12-2021 om 08:41 Topicstarter

Ik maak spaghetti met rode saus. Zal het geen bolognese noemen want dat is het niet. Maak meteen een bakje voor in de diepvries.

ik heb nog een hele hoop restjes in de koelkast liggen die ik vandaag op wil hebben, omdat ik vanavond voor de kerst naar ons pap&mam vertrek. Heb in ieder geval nog speklapjes & boontjes, en nog kebab 😬. Wordt een allegaartje dus.

Ik trek juist weer een bakje uit de diepvries. Ik vermoed dat het goulash is, maar ik weet het niet zeker. Wordt een verrassing. Ik heb er in elk geval haricots (autocorrect maakt er hardcore van) verts bij. Die waren eigenlijk bedoeld voor bij het dinertje voor kerstavond, maar de plannen zijn omgegooid waardoor ze nu op moeten. 

Als het bakje inderdaad goulash blijkt, doe ik er rijst bij, mocht het per ongeluk pastasaus zijn, kook ik er nog pasta bij. Volgens mij hebben we nog volkoren elleboogjes, dus ik hoef me sowieso niet in de drukte van de supermarkten te begeven. Gelukkig. 

Hier vanavond venkel met zalm. 

Ik maak van kastanje champignons een ragout voor over de verse pasta en bak er duinvoetjes bij.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.