Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Tuinfluiter
21-12-2021 om 08:18
Ik eet vandaag uit de vriezer. Ik moet plaats maken voor ijs. Het wordt een wildstoofpotje waar ook veel groenten in zit. Ik doe er aardappelkroketjes bij.
yette
21-12-2021 om 08:23
Roti kip.
Oh nee, we moeten inderdaad ook de vriezer leeg eten ... spinaziestamppotje met kers-tomaten en blokjes geitenkaas?
KillerQueen
21-12-2021 om 08:37
Vriend geeft gisteren spareribs gemarineerd en gevacumeerd. Die ga ik zo 8 uur sous vide garen op 72 graden, en vanavond even op de kamado afgrillen.
Met sla en aardappeltjes uit de oven
anijsblokje
21-12-2021 om 09:08
Ik moet ook de vriezer leger maken voor het kerstdiner... Dus tomatensoep uit de vriezer hier. Uiteraard met volkorenbrood.
ToetieToover
21-12-2021 om 09:51
Nou ben ik heel benieuwd wat jullie eten met kerst en vooral omdat er vriezers leeg worden gegeten!
Ah komt vrijdag en dan maak ik een stoofpot met aardappelpureedakje voor zondag en dat gaat in de koelkast, naast de crème brûlée.
Dus vertel, wat ligt er straks allemaal in jullie vriezer te wachten? Weten jullie het kerstmenu al?
Brienne
21-12-2021 om 10:12
ToetieToover schreef op 21-12-2021 om 09:51:
Nou ben ik heel benieuwd wat jullie eten met kerst en vooral omdat er vriezers leeg worden gegeten!
Ah komt vrijdag en dan maak ik een stoofpot met aardappelpureedakje voor zondag en dat gaat in de koelkast, naast de crème brûlée.
Dus vertel, wat ligt er straks allemaal in jullie vriezer te wachten? Weten jullie het kerstmenu al?
Hier is al een topic over TootieToover:
Zalig kerstfeest wat ligt er op jouw bord?
Heeeerlijk om te lezen!
Tuinfluiter
21-12-2021 om 10:20
ToetieToover schreef op 21-12-2021 om 09:51:
Wij gaan zelf ijs maken en mijn vriezer ligt wat vol met wildstoofjes, omdat het wild bij de groothandel voordelig was.
ToetieToover
21-12-2021 om 10:22
Brienne schreef op 21-12-2021 om 10:12:
[..]
Hier is al een topic over TootieToover:
Zalig kerstfeest wat ligt er op jouw bord?
Heeeerlijk om te lezen!
![]()
Ooo! Gemist!
Ik ga het snel opzoeken.
ToetieToover
21-12-2021 om 10:24
Tuinfluiter schreef op 21-12-2021 om 10:20:
[..]
Wij gaan zelf ijs maken en mijn vriezer ligt wat vol met wildstoofjes, omdat het wild bij de groothandel voordelig was.
Niet alleen voor kerst dus? Goed plan want wild, dat kun je bij de supermarkt (buiten kersttijd) niet eens kopen, die kennen alleen koeien, kippen en varkens.
Wobbelkont
21-12-2021 om 14:14
Vanavond aardappelgratin (met truffel, uit het kerstassortiment van de AH) met een salade en een gebakken witvisje