Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Moosey schreef op 19-12-2021 om 14:09:

Ik haal nooit de worteltjes van de veldsla, ook niet als ik m aan gasten serveer. Het is wel de enige slasoort die ik twee keer was.

Die zit toch gewassen in de zak? Ik was groente eigenlijk nooit meer sinds ze voorgewassen te koop zijn. En de worteltjes van veldsla eet ik gewoon mee op ook. 

Ik eet vanavond gerookte paling en zalm en daarna ovenschotel met witlof, warmgerookte zalm en parmesan

Bavette van de kamado
Voor vriend en dochter hete bliksem
Voor mij knolselderij-puree en gegrilde courgette 

Ingewikkelde tijd om te daten lijkt me, Drakenvlieg. Jammer, maar mss ook wel goed dat het snel duidelijk is. 

Ik haal wel de worteltjes van de veldsla, de enkele keer dat ik dat koop. Je ziet het niet vaak los, behalve bij de bio pluktuin hier in de buurt. 

Vandaag wordt het Indiase curry met bloemkool en kikkererwten. Bedacht me dat ik die van de week had gekookt, dus die wil ik opmaken. Verder gooi ik er nog wat boontjes in en mss champignons. En natuurlijk ui en knoflook en pepers en de nodige specerijen en kokosmelk. En gepelde tomaten.  Basmati rijst erbij. 

Dolfje

Dolfje

19-12-2021 om 17:52 Topicstarter

Ik vond nog Vietnamese loempia's en een paar dimsum en die gaan in de frietpan die ik nog niet schoon had gemaakt van vrijdag.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-12-2021 om 18:10

foccaciabroodje met bak kwark na

Aardkroketten uit de airfryer 
Gevulde kalkoen rollade 
Salade met fetta

Wat mooi Yette en ook Toetie dat jullie warme herinneringen hebben aan de herkomst van jullie Kefir plantje. Ik ga me er eens in verdiepen, naar de wc kan ik toch wel  . Maar alles wat goed is voor darmen kan nooit kwaad in mijn geval.
Ik herken veel van je gevoel Dolfje. Ik heb in het begin van het jaar een dierbare verloren en al die beperkingen maken het er niet makkelijker op om afleiding te zoeken en de leuke dingen van het leven te zien. Ook voor de ondernemers of mensen wiens werk het raakt, ik leef met jullie mee. 

Ha grappig, ik voelde ook verbazing bij mezelf over het shaggie van yette. En daarna dacht ik meteen "ha, alsof ik haar echt ken!". Je maakt echt een beeld van mensen inderdaad.
Gisteravond was supergezellig. De gerechtjes (afhaalbox van een restaurant) waren soms heel goed, soms mwah. De wijnen die erbij waren uitgekozen door onze gastheer waren een feestje. Ik heb er de hele dag last van gehad, van de naweeen van dat feestje  . Man man man heb al jaren niet zo'n kater gehad. 
Vanavond weer even gewoon en gezond: shakshuka met kikkererwten erdoor, erbij een "breekbrood". Nu gaan we een livestream kijken van een toneelstuk van het ITA, ben benieuwd. 

Aardappelen, rode kool en vissticks. 

Nog even rustig aan voordat het feestelijke eten gaat beginnen.
Deze week onze trouwdag, verjaardag van zoon en dan kerst. 

Brienne schreef op 20-12-2021 om 09:50:

Aardappelen, rode kool en vissticks.

Nog even rustig aan voordat het feestelijke eten gaat beginnen.
Deze week onze trouwdag, verjaardag van zoon en dan kerst.

Gefeliciteerd maak er een leuke en lekkere week van. Normaal eten is ook lekker. 

Wij eten vandaag restjes van het weekend. Er staat nog een stuk quiche en er ligt nog deeg waar ik een flammkuchen van ga maken en er zijn bietjes over voor een salade.

Dolfje

Dolfje

20-12-2021 om 13:09 Topicstarter

Wij eten pasta met gebakken champignons courgette  en Turkse worst.

Dolfje schreef op 20-12-2021 om 13:09:

Wij eten pasta met gebakken champignons courgette en Turkse worst.

Dat klinkt goed. Love cucuk! 

Wij eten vanavond ovenfriet met kip kluifjes en salade. En vanmiddag bananenbrood. Het hele huis geurt ernaar! 

Vandaag gele (wegens oa kurkuma) “brown-basmatirijst” met geplukte kip, restje tomatensaus, avocado met azijn/zout en gewokte spinazie met zeewierblad met witte sesamzaadjes.

En rest van de snert, met zadencrackers, mosterd en gerookte kip.

Kippig dagje dus, met bord-op-schoot-eten. 

De kefir doet het goed in zijn lockdown maar wij zijn toch maar gaan wandelen. Straks bordspel (Istanbul) en Netflix (The Witcher).

Ninoea schreef op 20-12-2021 om 13:26:

[..]

Dat klinkt goed. Love cucuk!

Wij eten vanavond ovenfriet met kip kluifjes en salade. En vanmiddag bananenbrood. Het hele huis geurt ernaar!

O dat vind ik ook altijd zo lekker, zoete (?) baksels uit de oven. Hartige dingen geuren ook wel goed, maar na het eten wil ik die lucht zo snel mogelijk weghebben. Ik koekjeslucht kan ik echter heel lang verblijven!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.