Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
GeorgieBrown
19-12-2021 om 12:10
Ik probeer maar aan de lichtpuntjes te denken, het is een lichtere dag dan gisteren, de kortste dag is bijna (imo wordt het daarna altijd weer beter), kerst kan doorgaan met mijn ouders, kerst is bijna over
, het is wel lastig om dingen te bedenken maar dit is in elk geval toch iets.
Neem aan dat het restaurant op mijn werk dicht is morgen, dus ik moet vanavond iets maken dat ik kan meenemen als lunch. Mss iets van okonomiyake. Of koolrolletjes. Of mss iets van tortilla de patatas en salade. (kortom, het kan nog van alles worden)
yette
19-12-2021 om 12:11
anijsblokje schreef op 19-12-2021 om 11:49:
![]()
Dolfje! Het is moeilijk dat allerlei leuke dingen nu wegvallen.
Ik eet vanavond iets met broccoli. Ik weet nog niet of ik het oosters ga maken, of iets met penne.@yette: Ik las iets over een shaggie? Grappig...dat had ik niet bedacht over je! In mijn hoofd is ToetieT het toonbeeld van gezond leven en vlak daarna kwam jij! Maar dat was zonder roken.
Sorry
Ik ben wel al heel vaak gestopt, ook buiten mijn zwangerschappen en borstvoeding. Een paar maanden geleden nog. Met pleisters en al. Tevergeefs. Maar het gaat vast ooit lukken!
*houdt zich wanhopig vast aan de sokkel van het voetstuk*
anijsblokje
19-12-2021 om 12:17
yette schreef op 19-12-2021 om 12:11:
[..]
Sorry
![]()
Ik ben wel al heel vaak gestopt, ook buiten mijn zwangerschappen en borstvoeding. Een paar maanden geleden nog. Met pleisters en al. Tevergeefs. Maar het gaat vast ooit lukken!
*houdt zich wanhopig vast aan de sokkel van het voetstuk*
Sorry! Heb het ook weer weggehaald want ik vond het echt niet relevant en flauw wat ik schreef. Het was meer bedoeld als voorbeeld van hoe je een beeld kunt hebben van online mensen wat dus niet klopt. Verder niet. Het kwam veroordelend over terwijl ik dat niet zo bedoelde.
Het lijkt me super lastig om te stoppen. Dus neem maar lekker kefir om naar de wc te kunnen en dan lukt stoppen tzt vast.
@GB: Ik merk meestal pas echt dat de kortste dag geweest is ergens verderop in januari. Tot die tijd vind ik het ook pittig.
yette
19-12-2021 om 12:30
anijsblokje schreef op 19-12-2021 om 12:17:
[..]
Sorry! Heb het ook weer weggehaald want ik vond het echt niet relevant en flauw wat ik schreef. Het was meer bedoeld als voorbeeld van hoe je een beeld kunt hebben van online mensen wat dus niet klopt. Verder niet. Het kwam veroordelend over terwijl ik dat niet zo bedoelde.
![]()
Het lijkt me super lastig om te stoppen. Dus neem maar lekker kefir om naar de wc te kunnen en dan lukt stoppen tzt vast.
@GB: Ik merk meestal pas echt dat de kortste dag geweest is ergens verderop in januari. Tot die tijd vind ik het ook pittig.
Nee joh, je opmerking is heel terecht. Ik ben zelf mijn grootste criticus, dus helemaal eens met je commentaar.
Mama-Inge
19-12-2021 om 12:31
voor iedereen die het nodig heeft
Hier vandaag rijst met iets saus er bij.
Moet nog even kijken wat ik in huis heb aan ingrediënten
Moosey
19-12-2021 om 12:33
Yette
moest erg lachen om de sokkel van je voetstuk
Ik zou vandaag naar een concert, maar dat gaat natuurlijk niet door. Dus nu mega-bakdag aan het doen, er staat ondertussen deeg voor 2 kerststolletjes, 3 roggebroden, 4 baguettes en 2 pizza’s. De stollen zijn ook met desem, goeie kans dat ik die morgenavond pas ga bakken, ik denk dat het deeg te zwaar is om in een uur of 6 voldoende te rijzen. Maar we gaan het zien.
En iedereen in de mineur een 
anijsblokje
19-12-2021 om 13:00
yette schreef op 19-12-2021 om 12:30:
[..]
Nee joh, je opmerking is heel terecht. Ik ben zelf mijn grootste criticus, dus helemaal eens met je commentaar.
Overigens, de nieuwste podcast aflevering van Gezond Gesprek gaat over roken. Wanda de Kanter is te gast en ik vond het een boeiend gesprek. Voor als je toch weer denkt...stoppen...ja... (en ooit ben ik door een tip op het vivaforum die podcastserie gaan luisteren, dus wie weet...)
@Moosey: Wat goed dat je de anderslopende dag hebt kunnen omzetten in een bakdag. Het klinkt allemaal heerlijk.
Ik lunch hier nu met een salade met oa veldsla. Wat een klus is het toch om de worteltjes van de sla te halen. En terwijl ik dat deed, vroeg ik me af of iedereen dat doet? Hoort dat eigenlijk zo? Want het is wel een pokkenklus. Ook nog van het land, dus ik moest ook extra goed wassen. Maar gelukkig was het het wel waard, want ik vind veldsla heel lekker!
yette
19-12-2021 om 13:13
Dankjewel, Anijsblokje!
Ik heb die podcast in Keep gezet. Dan kom ik hem vast ooit weer tegen
Maar ... (smoes) ... nu eerst met mijn pubers de lockdown in en me voorbereiden op mijn revalidatietraject begin volgend jaar.
Tippex
19-12-2021 om 13:24
Ik haal ook altijd de worteltjes van de veldsla, Anijsblokje. Het is even een werkje maar het ziet er dan beter uit.
Vanavond bruine bonen met kip en rijst. Een Surinaams recept.
ToetieToover
19-12-2021 om 13:33
Haha gezond leven en gezond zijn, dat zijn twee verschillende dingen. Als ik niet van die nare, chronische aandoeningen had, zou ik slempen, roken en stilligen de hele dag
.
Moosey
19-12-2021 om 14:09
Ik haal nooit de worteltjes van de veldsla, ook niet als ik m aan gasten serveer. Het is wel de enige slasoort die ik twee keer was.
Koreveen
19-12-2021 om 14:19
Ja, echt dikke bummer die lockdown. Heb veel ondernemers in mijn kennissenkring en mijn hart gaat uit naar ze. Zij hebben het zo zwaar
En een dikke
voor iedereen hier die er last van heeft. Zelf maar weer de slingers ophangen.
Lekker bezig, Moos. Klinkt heerlijk
Lief gooit zo weer een goed stuk biologische picanha op de kamado met een koffie/zwarte peperrub en gaat er witloftaartjes bij maken. Ben benieuwd
Wobbelkont
19-12-2021 om 14:35
Ik heb op het werk nog een simpele salade samengesteld voor vanavond. Bestel daarbij wat friet & vlees denk ik. Even thuisbezorgd doorspitten 😬
Drakenvlieg
19-12-2021 om 16:22
Vanavond iets met passata en mais die op moeten. Gnocchi erbij gok ik. Misschien zalm erdoor.
Aan iedereen die het nodig heeft
.
Hier vandaag ook fijn gewandeld op een plek waar ik vaak kom. Lekker frisse lucht. Nog nooit zo druk in dat vennengebied geweest...
Had een tweede date maar het wordt hem niet.