Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
ToetieToover
17-12-2021 om 17:24
Erwtensoep, dat ga ik ook snel weer eens maken!
Vandaag in de categorie salade:
witlof, gorgonzola, zwarte olijven, gerookte amandelen en een restje gekookte erwtenpasta met dressing van verse peterselie, knoflook, witte wijnazijn en olijfolie.
En
Opgebakken aardappels, kool/gehaktrolletjes, daarin onder meer mijn zelfgebrouwen perzikchutney 
Malloczero
17-12-2021 om 22:54
Bloemkoolbodem ingesmeerd met
knoflook boursin en getopt met uienringen, champignons en strooikaas. (Alles vegan)
Dolfje
18-12-2021 om 08:50
Ik ga dadelijk de slowcooker aanslingeren met dit :
https://ashleywillems.nl/pulled-beef-uit-de-slowcooker/
Erbij maak ik gebakken rijst ( gisteren al gestoomd) met boontjes erdoor.
yette
18-12-2021 om 09:10
Ik heb van de week een grote pan gele erwtensoep gemaakt, daarvan eten we nu de rest. Met saucijzenbroodjes en kaasbroodjes.
Maar nu eerst verder met de voorbereidingen voor de feestdagen: 8 mango's verwerken tot sorbetijs (met munt en limoen), siroop koken van de mangopitten en -schillen, een paar flessen prik maken van die siroop met waterkefir en tot slot caramel maken voor in de vanille/koffielikeur die bijna klaar is.
Tuinfluiter
18-12-2021 om 11:04
Vandaag is onze dochter thuis en zij gaat voor ons koken.
Vooraf sardientjes met een paprikasaus
Hoofdgerecht risotto met dorade en kruidige boontjes
Elmie
18-12-2021 om 11:16
Wij eten sperzieboontjes met spekjes. Gekookte aardappelen en een hamburger.
Drakenvlieg
18-12-2021 om 12:17
Nachoschotel met ook nog courgette erin.
https://www.karlijnskitchen.com/nl/taco-schotel/
Teigera
18-12-2021 om 13:20
Net de frutjes naar opa en oma gebracht, voor een weekendje logeren. Rust
Vanavond gaan we naar vrienden, we hebben dinerboxen besteld dus we gaan gezellig eten met z'n vieren. Veel zin in!
ToetieToover
18-12-2021 om 14:07
Hoi Yette ik lees veel lekkers en waterkefir, ik ben net gestart met melkkefir. Ik kreeg van iemand een stukje kefirkorrels. Ze schijnen ook in water te kunnen. Waar gebruik jij de waterkefir voor? Met limonadesiroop drinken?
Vandaag de ouderwetse römertopf van stal gehaald en gevuld met pastinaak, peterseliewortel, ui, stukje knolselderij, witte wijn, room, mosterd en kippenpoten. Staat in de oven. Ik denk dat ik er rijst en sperziebonen bij ga eten.
Ik had geen restjes meer staan en ook weinig fantasie dus de lunch is een linzensalade geworden met mijn favo combi: tomaten, pistachenoten en blauwe bessen.
redbulletje
18-12-2021 om 15:21
Stukje gerookte paling en zalm vooraf. Daarna geroerbakken boerenkool zonder aardappel maar met rookworst.
GeorgieBrown
18-12-2021 om 17:34
Afgelopen week zou ik een keer gado gado maken, maar toen had ik toch niet genoeg verschillende groente. Het werd toen nasi goreng met een gebakken eitje.
Verder heb ik nog een keer pasta met walnotensaus gegeten.
Vandaag, omdat ik nog steeds geen pindasaus heb gegeten, het excuus om gado gado te eten, maak ik dus vandaag een gado gado variant. Gestoomde boontjes, kool & bloemkool, gefruite uitjes, pindasaus, gekookt eitje. Met gestoomde rijst.