Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kip parmesan pesto van appie met spinazie ala crème 

Aardappeltje, bloemkool & kipdrumsticks uit de oven 

Wij eten BBQ worstjes die nog in de vriezer lagen, met rösti rondjes en restjes groenten uit blik en vriezer. 

Dolfje

Dolfje

10-12-2021 om 11:55 Topicstarter

Lekker kaasfondue Teig! 

Linzenschotel met verse worst, saus van tomatenblokjes, paprika, tijm en knoflook

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

10-12-2021 om 12:13

2e helft van zuurkoolovenschotel

Ik ga heel wat kliekjes verwerken en dat wordt denk ik best lekker. De Spaanse gele rijst en sperziebonen van woensdag gaan door elkaar en bak ik op met wat rode paprika, ui en kruiden met een Mexicaans tintje (oa koriander en gerookte paprika), daarnaast bak ik wat kalkoenfilet en pittige gehaktballetjes en doe er een bakje tacosaus uit de vriezer bij, verder wat warme nacho's met iig een restje komijnekaas en tot slot is er van gisteren nog salade over (komkommer, tomaat & mais). 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

10-12-2021 om 14:38

Een zelfgemaakte visburger met wortel-koolsaladade en zoete aardappelfrietjes uit de Airfryer.

Ik heb vanmiddag bijna een weekmenu voor mijn ouders gekookt, ga ik ze dit weekend brengen. Allemaal spul dat zo de oven of magnetron in kan (ovenschotels, soepen, stamppot, quiche). Gelukkig kan ik even uitpuffen voor ik voor onszelf moet koken. Het wordt voor ons rode curry met pangafilet, courgette, tomaatjes en rijst. Misschien een champignonnetje erbij, als ik nog zin heb om die krengen te snijden. Vind dat altijd een stom klusje.

afrodite05 schreef op 10-12-2021 om 15:57:

Ik heb vanmiddag bijna een weekmenu voor mijn ouders gekookt, ga ik ze dit weekend brengen. Allemaal spul dat zo de oven of magnetron in kan (ovenschotels, soepen, stamppot, quiche). Gelukkig kan ik even uitpuffen voor ik voor onszelf moet koken. Het wordt voor ons rode curry met pangafilet, courgette, tomaatjes en rijst. Misschien een champignonnetje erbij, als ik nog zin heb om die krengen te snijden. Vind dat altijd een stom klusje.

Wow, wat een lief gebaar!

En breng die champignons waar maar naar mij 😉

Gekookte aardappels, bietjes en een speklapje staat vandaag op het menu 

Elmie schreef op 10-12-2021 om 16:13:

[..]

Wow, wat een lief gebaar!

En breng die champignons waar maar naar mij 😉

Nouja, soort van mantelzorgen op afstand. Je moet toch iets als je ouders ziek en oud zijn maar te ver weg wonen om er vaak langs te kunnen.

En wat die champignons betreft: krijg ik ze dan gesneden terug? 

afrodite05 schreef op 10-12-2021 om 16:53:

[..]

Nouja, soort van mantelzorgen op afstand. Je moet toch iets als je ouders ziek en oud zijn maar te ver weg wonen om er vaak langs te kunnen.

En wat die champignons betreft: krijg ik ze dan gesneden terug?

Ja hoor, geen probleem 🤣

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

10-12-2021 om 17:21

afrodite05 schreef op 10-12-2021 om 17:19:

Heeft iemand ervaring met champignonsnijders? Werken ze echt of is het zo'n hulpmiddel dat na 1x gebruiken voor altijd in de kast belandt? https://www.bol.com/nl/nl/p/westmark-champion-champignonsnijder-19-5-x-7-2-x-2-9-cm-aluminium-rvs/9200000025429713/?Referrer=ADVNLGOO002032-G-110747900130-S-1052178667653-9200000025429713&gclid=EAIaIQobChMIx9Cf2NDZ9AIVhvdRCh3UcQLEEAQYASABEgKid_D_BwE zoiets bedoel ik

wij deden het vroeger ook wel met zo'n eiersnijder. Werkte wel goed, wel verse champignons. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.