Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Moosey
02-12-2021 om 22:31
Ik haalde af bij een restaurantje in de buurt wat welgeteld 2 maanden gewoon open heeft kunnen zijn de afgelopen 2 jaar
t Is een klein zaakje dus ze kunnen alleen draaien als de anderhalve meter niet geldt. Dat was van september tot afgelopen zaterdag..
Maar t was heel lekker, pompoensoepje, ravioli met salieboter, walnoten en salade, monchou-kersentaartje en nog een fantastisch kaasplankje. En ze hadden het helemaal feestelijk gemaakt met hiephiephoera op de tassen geschreven en sterretjes en een fles wijn, wegens mijn verjaardag vorige week. Echt lief.
GeorgieBrown
02-12-2021 om 22:52
Moosey schreef op 02-12-2021 om 22:31:
Ik haalde af bij een restaurantje in de buurt wat welgeteld 2 maanden gewoon open heeft kunnen zijn de afgelopen 2 jaar
t Is een klein zaakje dus ze kunnen alleen draaien als de anderhalve meter niet geldt. Dat was van september tot afgelopen zaterdag..
Maar t was heel lekker, pompoensoepje, ravioli met salieboter, walnoten en salade, monchou-kersentaartje en nog een fantastisch kaasplankje. En ze hadden het helemaal feestelijk gemaakt met hiephiephoera op de tassen geschreven en sterretjes en een fles wijn, wegens mijn verjaardag vorige week. Echt lief.
He bah, dat is echt sneu.
Ik at vandaag studentikoze tagliatelle met spinazie en blauwe kaas. Was wel erg lekker.
Dolfje
03-12-2021 om 08:07
Voor vanavond heb ik een bakje Mexican beef en een bakje chili con carne uit de diepvries gehaald. En dat eten we met sla en taco's.
Teigera
03-12-2021 om 11:44
Wat sneu zeg, voor dat zaakje Moosey. Wel ontzettend attent van je bestelling!
Ik haalde gisteravond een wokje af op werk, verrassend goed gevuld qua groenten (ipv een belachelijke hoeveelheid rijst en een paar verdwaalde stukjes groen). Saus was wat te zoetig vond ik. Lief en de frutjes aten maar weer eens chili sin carne, daar krijgen ze nooit genoeg van lijkt het wel.
Vanavond eten we orzo met pompoen, spinazie, salie en pecannoten. En Parmezaanse kaas ![]()
redbulletje
03-12-2021 om 12:06
Gisteravond heb ik gamba's in thaise curry met prei en wortel gemaakt.
En vanavond wordt 't zalm uit de oven met broccoli en gerookte zalm vooraf.
afrodite05
03-12-2021 om 15:07
Vanavond een AVG'tje: aardappelen, tuinbonen en een slavinkje. Voorlopig met thee op de bank onder een dekentje.
yette
03-12-2021 om 15:35
Bladerdeegflapjes met een aziatischerig gekruide vulling van een bami-pakket, wat gehakt, extra Chinese kool en een paar eieren. Geen idee of het wat wordt, maar ik had in elk geval geen zin in nasi of bami en dat pakket moest op.
Erbij op tafel m'n collectie sambal, wat sweet-chilisaus en een honing-knoflooksaus van de toko.
Elmie
03-12-2021 om 15:36
yette schreef op 03-12-2021 om 15:35:
Bladerdeegflapjes met een aziatischerig gekruide vulling van een bami-pakket, wat gehakt, extra Chinese kool en een paar eieren. Geen idee of het wat wordt, maar ik had in elk geval geen zin in nasi of bami en dat pakket moest op.
Erbij op tafel m'n collectie sambal, wat sweet-chilisaus en een honing-knoflooksaus van de toko.
Klinkt iig goed!
Elmie
03-12-2021 om 15:37
Wij eten sperzieboontjes met spekjes, gekookte aardappelen en een komkommersalade.
MijnNaamIsHaas73
03-12-2021 om 15:39
yette schreef op 03-12-2021 om 15:35:
Dat klinkt heerlijk Yette! Een beetje het idee van de loempia taart van chicks love food maar dan met bladerdeeg ipv filodeeg.
Wij eten geloof ik pompoenrisotto met champignons en een stukje varkenshaas. Man kookt en ik had om risotto gevraagd, maar ik hou niet zo van pompoen 😔. Het is ook nooit goed hè 😂
Elmie
03-12-2021 om 15:40
Wie van jullie gaat morgen Sinterklaas vieren? Maken/bakken jullie nog iets speciaals?
Ik heb een cheesecake gebakken met een pepernotenbodem. Morgen gaat daar nog chocoladesaus over met verkruimelde pepernoten als topping.
Verder zelfgemaakte pizza als avondeten met ui, paprika, champignons, maïs, tomatensaus en geraspte kaas. De ene met salami. De ander met geruld gehakt.
ToetieToover
03-12-2021 om 15:46
Wij aten de rest van de maaltijdsoep met dezelfde additionele blijdschap er weer bij. Lekker warm want brrrr wat is het buiten koud.
Ik heb gevulde koolrolletjes gemaakt, mengsel van gehakt, ei, ui en gepureerde kikkererwten zit er in met komijn en knoflook, paprikasaus (ajvar) en kaassaus (natuurlijk) erover
Vanavond alleen nog even de oven aanzetten.
Rest van de kool staat te fermenteren.
Oja en we hebben crème brûlée als toetje!!
Want de online boodschappendienst bracht 40 eieren die ik niet had besteld. “Hou maar...” zei de klantenservice. Nou zijn we 8 dooiers verder, eiwitten ingevroren. Voor de 22e moeten de andere 32 eieren op zijn.
Vanavond borrelhapje: gevulde eieren.
Iemand nog ideetjes met ei?