Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

lamsgehakt brood
Ik maak een gare vulling van gehakt rode ui, paprika, champignons en courgette en maak een brood deeg wat ik uitrol, vul en dicht vouw.

Vandaag witlof ham en kaas uit de oven met aardappelpuree.

Voor morgen heb ik alvast een soepje gemaakt van een restje pompoenblokjes uit de diepvries, wat overgebleven winterwortels, gesnipperde ui, curry madras-kruiden van JB. kippenbouillonblokje en op het laatst wat kokosmelk. Gepureerd. Ik ben van wat restjes af, maar de kokosmelk maakt het nu wel een beetje tè zoetig vond ik (waren denk ik twee volle eetlepels, ook een restje uit de vriezer).
Nog tips anyone?

Dolfje

Dolfje

01-12-2021 om 11:43 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 01-12-2021 om 11:40:

Vandaag witlof ham en kaas uit de oven met aardappelpuree.

Voor morgen heb ik alvast een soepje gemaakt van een restje pompoenblokjes uit de diepvries, wat overgebleven winterwortels, gesnipperde ui, curry madras-kruiden van JB. kippenbouillonblokje en op het laatst wat kokosmelk. Gepureerd. Ik ben van wat restjes af, maar de kokosmelk maakt het nu wel een beetje tè zoetig vond ik (waren denk ik twee volle eetlepels, ook een restje uit de vriezer).
Nog tips anyone?

Ik zou denk ik iets zuurs als citroen of iets pittigs toevoegen om het minder zoet te laten lijken.

Dolfje schreef op 01-12-2021 om 11:43:

[..]

Ik zou denk ik iets zuurs als citroen of iets pittigs toevoegen om het minder zoet te laten lijken.

O dat is wel een goed idee. Thanks.

Dolfje schreef op 01-12-2021 om 11:43:

[..]

Chilipepers en verse gember toevoegen

redbulletje schreef op 01-12-2021 om 11:46:

[..]

Chilipepers en verse gember toevoegen

Ja gember! Dat is een goed idee, heb ik liggen. Bedankt!

Zonde, Afrodite, dat het niet gelukt is. 

Herfstappeltaart, idd wat meer zout, en limoen of citroen erbij. En een extra pepertje of wat extra curry (hoewel ik niet weet hoe zoet die curry is, dus dat is ook weer tricky)/

Gisteren aten we roerbak met noodles en groente. Kool, wortel, venkel, champignons en paprika. Pepers, gember knof en ui natuurlijk en op smaak gemaakt met wat teriyaki saus die ik vorige week had gemaakt, en wat extra nam pla. Geroosterde pinda's en sesam erbij op tafel, en schijfjes limoen. 

Ik heb er gember doorgeraspt en een halve citroen met de hand uitgeknepen (geen al te grote hoeveelheid) en nu is het een stuk beter. Bedankt voor de tips!

Niets zo vervelend als wanneer het niet gaat zoals je wilt; te zoete soep, te natte puree... 

Ik ga vandaag maar weer eens voor een experimentje: brood vervangen door branflakes en een deel van het gehakt door linzen. In de boboti, vandaag.

Mijn perzikchutney is in ieder geval goed gelukt. Die aten we met hartige yoghurt, witlof, socca en kip.

Vanavond wordt Polenta met Parmezaanse kaas, lamsvlees en euh iets van groente. 

Gisteren werd sushi, dankzij bezoek. 
En dat bleek fodmap-proef te kunnen 

Gisteren toch geen risotto gemaakt, maar verse pizza's gehaald. De risotto doe ik vandaag, als ik niet in slaap val zodra ik thuis ben. Heb maar 3,5 uur slaap gehad 

Dat is niet veel, Yette. Hopelijk vanavond meer succes. 

Hier wordt 't vanavond preitaart. En ik maar een kleintje voor morgen om mee te nemen als lunch denk ik. 

Hier vanavond een stamppotje prei met restje shoarmavlees. Normaal gesproken stoof ik de prei met kerrie, maar wil vandaag iets anders. Iemand ideeën?

Gisteren geroosterde pastinaak met geroosterde wortels en zalm in mosterd-dille-citroen...tja wat is het dan? Korstje? 

Vanavond volkoren basmatirijst met gemarineerde tofu en sperziebonen.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

01-12-2021 om 16:43

Tussen de middag op het werk al warm gegeten. Pittige wrap met gehakt en groente. Vooraf een half kopje kippensoep. 
Vanavond makkelijk met een cracker en kwark

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.