Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wij hebben na de pannenkoeken met z'n tweetjes een ijsje genomen 😋

Tjonge Teig! Een mijlpaal!

Ik zou eigenlijk op werk socca bakken maar het was een rommelige dag en ik redde het niet. In plaats daarvan heb ik friet geserveerd bij de coq au vin en daar werd het gezelschap heel gelukkig van. 
Maar ik had wel zelf nog steeds erg trek in socca, dus heb ik dat vanavond thuis maar gemaakt. Met een printje van gestoofde ui, venkel, champignons en walnoten. Was érg lekker. 

GB, de haveryoghurt was best goed gelukt, maar qua structuur en ook smaak is t nog wel even wennen. At het wel telkens met nog een beetje yoghurt erbij. Ik was dus nog niet razend enthousiast, maar ik wil het wel weer maken.  Zou het eigenlijk wat vetter willen hebben ook maar ik weet nog niet zo goed hoe. Kan er wel een scheut zonnebloemolie doorheen doen ofzo maar dat lijkt me niet bevorderlijk voor de fermentatie, en t zal ook niet mooi emulgeren denk ik..

of misschien moet er gewoon een blikje kokosmelk doorheen Ook niet de gezondste vetten maar dat zijn dierlijke vetten natuurlijk ook niet. Hm, denk dat ik zo een batch in de week ga zetten. 

Dolfje

Dolfje

24-11-2021 om 08:35 Topicstarter

Ik heb een bakje " paella" uit de diepvries gehaald.

Wij eten op verzoek van zoontje prei met kerriesaus, gekookte aardappelen en een hamburger.

Moosey schreef op 23-11-2021 om 20:46:

of misschien moet er gewoon een blikje kokosmelk doorheen Ook niet de gezondste vetten maar dat zijn dierlijke vetten natuurlijk ook niet. Hm, denk dat ik zo een batch in de week ga zetten.

Dit wilde ik net zeggen, want dat las ik ergens. 

Ga het ook een keer proberen. Ik vond de versie met alleen kokos ook lekker. Maar ik heb het al een tijd niet gedaan. 

Vandaag een ovenschotel met verse spinazie, aardappels, hardgekookt ei en een kaas/paneermeel-korstje.

Aardappelen, sperziebonen en tartaar met gebakken ui

Wij eten vanavond zalm in bladerdeeg uit de oven (echte kinderfavoriet hier), met sperziebonen en gebakken aardappeltjes. 

Het is echt een einde van een tijdperk hier in huis ja. Mijn ouders wonen absoluut niet om de hoek, even aanwaaien en kijken of ze thuis zijn is dus geen optie. Het gaat me op de dinsdagen veel tijd schelen (en stress om werk en prive te combineren), maar we moeten even een nieuwe manier vinden om nauw contact te onderhouden. Voor jongste zal het echt wel wennen worden volgende week, hele dagen naar school zullen hem wel vermoeien. 

Ik denk dat ik vanavond eens pasta met spinazie, ui, champignons, vegetarische kip en pijnboompitjes ga maken. 

Gebakken aardappelwedges, broccoli en een biefstukje. (Hopelijk) om te vieren dat het nakijkwerk af is. Moet ik nu wel nog even doorbuffelen.

Wat een mijlpaal Teigera. Ik vond de logistiek een stuk makkelijker worden toen de jongste ook naar school ging. Wel jammer van het oppassen. Kunnen ze niet naar jullie toe komen en de kinderen uit school halen/oppassen/koken en samen eten? Zo doen wij dat hier. Is wel een hele reis maar een fijne manier om contact te hebben zonder elke zondag bij elkaar op te zitten.

Gisteren werd er op die manier heerlijk voor ons gekookt. Verse bietjes met gekookte aardappelen en een gehaktbal. Maak ik zelf nooit maar is wel smullen.
Ik lig nu uitgeput op de bank en heb vandaag geen boodschappen kunnen doen vanwege de hele dag afspraken voor ons zorgenkind. Moet er zo nog een ophalen van sport en dan nog een ander naar hobby brengen en boeken ophalen bij de bieb. Ik kan het echt niet opbrengen om iets te verzinnen, halen en koken. Ik denk dat ik een kanskaart inzet en friet ga halen. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-11-2021 om 16:54

op herhaling: Kipblokjes met champignons in pindasaus en rijst

MijnNaamIsHaas73 schreef op 24-11-2021 om 15:42:

Kunnen ze niet naar jullie toe komen en de kinderen uit school halen/oppassen/koken en samen eten? Zo doen wij dat hier. Is wel een hele reis maar een fijne manier om contact te hebben zonder elke zondag bij elkaar op te zitten.

Oh dat klinkt heerlijk! Helaas zijn ze van het begin af aan duidelijk geweest, oppassen doen ze alleen in hun eigen huis. Onze kinderen zijn namelijk niet de enige kleinkinderen, anders blijven ze aan de gang. Ze zijn met (pre-)pensioen maar hebben ook hun vrijwilligerswerk en dergelijke, dus best genoeg te doen. Gelukkig gaan de frutjes in december al een weekendje logeren bij opa en oma. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.