Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
yette
20-11-2021 om 12:06
Pasta met romige saus van geroosterde pompoen en een bol gepofte knoflook.
Erbij een variant op de zoete pompoenpitten van Ottolenghi (gewoonlijk alleen een 'koek' van pitten, ahornsiroop en chilivlokken uit de oven, die je eenmaal afgekoeld in stukjes breekt, maar ik wil nu proberen of dat wat is met wat wit van bosui erdoor). En een salade natuurlijk. Want dat doe ik elke dag. Wordt iets met rucola en verschillende kleuren geroosterde paprika - want de oven gaat toch aan.
Dolfje
20-11-2021 om 12:34
Ik heb eigenlijk meer zin in shoarma. Denk dat we dat laten bezorgen.
Klein katertje hier vandaar 
anijsblokje
20-11-2021 om 12:50
Dolfje, shoarma is prima katervoedsel! Als het gisteren maar gezellig was.
Hier vanavond denk ik ovenschotel met kasha (geroosterde boekweit) met oa paprika en zuurkool. Komijnekaas, mosterdzaad, komijn en kurkuma horen er ook in. Een nieuw recept, ik ben benieuwd.
Lijkt dus een klein beetje op wat GB een paar dagen geleden at.
Yette, jouw menu klinkt ook goed!
Dolfje
20-11-2021 om 13:02
anijsblokje schreef op 20-11-2021 om 12:50:
Dolfje, shoarma is prima katervoedsel! Als het gisteren maar gezellig was.
Zeker! Onze liefste vrienden waren hier en die hadden we al even niet gezien dus was heel fijn. Zij waren alleen bijtijds weg maar toen zijn man en ik muziek gaan draaien en toen was het heel laat 
yette
20-11-2021 om 13:04
Oh ja, off topic, want meer in het kader van 'wat drinken we vandaag', maar ik ben best trots & tevreden ...
Mijn bramenwijn is gelukt! Nooit gedaan, maar De Vader had van de zomer in Frankrijk idioot veel bramen geplukt en daarmee kwamen we thuis. Heb geen recept gevolgt, maar er wat keuken-scheikunde op toegepast. Suiker, het nat van mijn waterkefir (om de vergisting te versnellen) en later nog wat gevonden bosbessen toegevoegd. De Zoon 3-D-printte op mijn verzoek waterslotjes die op petflessen kunnen voor de eerste gisting ...
Nou ja, leuk projectje dus
En een leuk resultaat. Geen idee van het promillage, maar het is fris en bruist. Drinkt (te?) makkelijk weg. Zoiets als cider. Maar het stijgt wel meteen naar je hoofd. Dus toch wat steviger. Gisteren met middelste zoon 1 van de 3 beugelflessen meester gemaakt - hij één glas, ik de rest
Gelukkig geen kater 
Ik ga dit vaker doen!
Maki
20-11-2021 om 16:19
Klinkt als een erg leuk en lekker project Yette. Ik ga dadelijk kippenragout maken, een beetje als probeersel alvast voor de kerst.
MijnNaamIsHaas73
20-11-2021 om 17:12
Wat een leuk familie project Yette!
Okonomiyaki lijkt me zo lekker Georgië. Ik heb het nog steeds niet aangedurfd om het te maken.
Gisteren bestelden we pizza.
Vandaag een biefstuk/hamburger met ovenfriet, spinazie en sla. Ik had opeens zin in een biefstukje, al maanden niet gegeten.
Mama-Inge
20-11-2021 om 17:14
wij eten vandaag broodje hamburger met van alles erbij en aardappelbolletjes
afrodite05
20-11-2021 om 18:25
Leuk, die wijn!
Eigenlijk ben ik te moe en wilde ik frietjes halen, zeker toen ik langs de snackbar reed toen ik thuiskwam van visite, maar ik heb Thaise nasi op het menu staan. De rijstkoker heeft zijn werk al gedaan, dus eigenlijk een werkje van niks.
Mijn Thaise nasi heeft trouwens niets te maken met de echte Thaise nasi (dat noemen we Thaise fried rice, lekker verwarrend allemaal). Thaise nasi houdt in huize Afrodite in: kip met Thaise (ja, echt!) wokgroente, rijst erdoor, een lepel pindakaas erdoor en katjang pedis er bovenop. Ooit ontstaan als restjesmaaltijd, maar favoriet van man geworden.