Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
TanSwallow86

TanSwallow86

19-11-2021 om 14:48

Peen schreef op 19-11-2021 om 14:29:

Stoofvlees met ketjap en whisky, rijst en sperziebonen.

Doe mij maar de whisky, de rest mag je houden

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

19-11-2021 om 14:50

Elmie schreef op 19-11-2021 om 13:13:

[..]

Ik maak altijd een lijstje. Dit keer ook, maar spinazie stond er niet op 😁

Oww ik vergeet wel eens iets wat wel op lijstje staat...   Geen idee eigenlijk hoe ik dat voor elkaar krijg...

ScarceKudu74

ScarceKudu74

19-11-2021 om 15:00

HarleyQuin schreef op 19-11-2021 om 14:48:

[..]

Doe mij maar de whisky, de rest mag je houden

die komt hier ook wel op 

Garnalen in Thaise curry. Helaas verkopen ze opeens geen Blue Elephant curry meer en heb ik nu Koh Thai gekocht, hopelijk smaakt dat ook, anders ga ik toch maar online bestellen. Erger me er altijd zo aan als een favoriet merk uit de winkel verdwijnt. 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

19-11-2021 om 17:07

Ik was van plan om iets met zalmfilet te maken maar dat schuift door naar morgen want ik heb mega veel zin in patat. (Zoete aardappelfrietjes uit de Airfryer)

Ben zo blij dat ik net m'n favoriete CapeHerb&Spice chipotle chili en smokehouse bbq ontdekt heb op Amazon.de. In Nederland wordt het blijkbaar niet meer verkocht. Heb gelijk een paar andere smaken meebesteld. Heerlijk op vlees en vis of om de boerenkool 'n beetje meer spice te geven. 

Heel braaf vis en spinazie ontdooid voor risotto met spinazie en pangafilet in ontbijtspek gewikkeld, maar helemaal geen zin om zo lang in de keuken te staan vanwege pijnlijke pootjes... Maar ik wil het wel heel graag eten! 

En eigenlijk wilde ik ook appelcrumble maken, als de oven toch al aan moet voor de vis. Maar dan sta ik dus wel nog langer in de keuken. Pff. 

Nouja, even rustig zitten, straks de moed verzamelen en dan moet ik er toch echt aan geloven.

TanSwallow86

TanSwallow86

19-11-2021 om 17:36

Ik had een maaltijd salade met garnalen. Maar de garnalen waren het er niet mee eens, en liggen nu in het riool, want moest ineens overgeven. De ene keer gaat het goed en andere keren niet. Vandaag dus niet

Rijstnoedels met wortel en garnalen. 

afrodite05 schreef op 19-11-2021 om 17:28:

Heel braaf vis en spinazie ontdooid voor risotto met spinazie en pangafilet in ontbijtspek gewikkeld, maar helemaal geen zin om zo lang in de keuken te staan vanwege pijnlijke pootjes... Maar ik wil het wel heel graag eten!

Oei, wat lastig zeg!
Is een trippelstoel niets voor je? Soort kruk met leuningkje en wielen. Wordt veel gebruikt tijdens koken als je slecht kan staan. 

Drakenvlieg schreef op 19-11-2021 om 17:44:

[..]

Oei, wat lastig zeg!
Is een trippelstoel niets voor je? Soort kruk met leuningkje en wielen. Wordt veel gebruikt tijdens koken als je slecht kan staan.

Oh, zo erg is het niet hoor, gewoon veel gestaan vandaag. En iets met nieuwe steunzolen... Wel lief dat je zo reageert!  

Inmiddels staat de appelcrumble klaar en alle mis en place voor de risotto is ook gedaan. Dus ik moest gewoon niet zeuren en even doorbijten. Het is gewoon bijzonder moeilijk om van de bank te komen als je gaar bent 

afrodite05 schreef op 19-11-2021 om 18:14:

[..]

Oh, zo erg is het niet hoor, gewoon veel gestaan vandaag. En iets met nieuwe steunzolen... Wel lief dat je zo reageert!

Inmiddels staat de appelcrumble klaar en alle mis en place voor de risotto is ook gedaan. Dus ik moest gewoon niet zeuren en even doorbijten. Het is gewoon bijzonder moeilijk om van de bank te komen als je gaar bent

Dat doorbijten herken ik wel, met een chronische zenuwaamdoening.

Goed dat je het klaar hebt, dan smaakt de appelcrumble extra lekker 

Gisteren at ik nasi, part 2 van woensdag. Donderdag aten we pasta met courgette, tomaat en makreel, met kappertjes. En we hebben nog een keer zuurkool stamppot gegeten met paprika/champignon/blauwe kaas. 

Voor vanavond ga ik iets maken met groene kool. Mss nog een keer gestoofd, met karweizaad. En aardappelgratin. Of okonomiyaki, dat is ook nog een optie. 

Wij eten zelfgemaakte tomatensoep met kaastortellini. 

Dolfje

Dolfje

20-11-2021 om 11:52 Topicstarter

Quiche, kant en klaar want lui.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.