Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

aardappels, harricots verts en een worstje 

Chili con carne met de gehaktballen die over waren van gisteren in stukjes erdoor. 

Taco's met gekruid gehakt, courgette, paprika, mais, tomaatjes en crème fraiche

Herfstappeltaart schreef op 17-11-2021 om 09:59:

Bietjesstamppot met appel. Erbij vegetarische balletjes van de Appie.

Raspt u de bietjes en appel? Klinkt erg lekker namelijk!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

17-11-2021 om 16:16

Snert!

Vanavond drukte want ouderavond. Tussen alle gesprekken door pannenkoekenbeslag maken, man mag bakken. "Gelukkig" moet ik de gesprekken online voeren, daardoor blijft er tenminste tijd over om überhaupt iets naar binnen te schuiven. Morgen nog zo'n avond, bweuh... Blij als het weer voorbij is. Zit me toch altijd druk te maken vanwege al die gesprekjes.

Patat met keuze uit een pikanto of een del.

En omdat ik het niet kan laten, een compensatiesalade. Met rucola, tomaat, gegrillde mais en een avocado-knoflook dressing. 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

17-11-2021 om 17:53

Aloha, ik kom ook weer eens aanwaaien, ik maak een gezondere variant op kapsalon; met kip en aardappelschijfjes uit de airfryer zelfgemaakte saus. Staat nu nog even onder de grill, heb er zin in 

Yette ik las eerst pasta met een del, gedsie wat een rare combi dacht ik nog 

Wij eten wraps met vegetarische kipschnitzels (in reepjes gesneden), rauwe paprika, tomaat, ijsbergsla en kaas. En dankzij het typen van dit bericht denk ik aan de maïs die ik anders vergeten was. Dit is bij de kinderen echt favoriet. Ik heb al gewaarschuwd dat we morgen nasi eten.

Wobbelkont schreef op 17-11-2021 om 14:11:

[..]

Raspt u de bietjes en appel? Klinkt erg lekker namelijk!

U?! Zeg maar jij hoor  . Ik heb aardappels gekookt, de bietjes geraspt en warm gemaakt (voorgekookte bietjes) en daarna de bietjes en aardappels samen gestampt. Wat kleingesneden appel (kleine blokjes) erdoor geroerd daarna. Was lekker.

Pompoensoep deel 2 met zadencrackers en hartige yoghurt. Even later maakte ik ook nog mini loempiaatjes van rijstvellen en ui/gehaktmengsel. Met sweet chili saus als dip. 

En

Ovengeroosterde aubergine, tomaat, rauwe uiringen (geplet met zout, sumak en azijn), crunchy edamame (Mitsuba) en feta met socca. 

afrodite05 schreef op 17-11-2021 om 16:22:

Vanavond drukte want ouderavond. Tussen alle gesprekken door pannenkoekenbeslag maken, man mag bakken. "Gelukkig" moet ik de gesprekken online voeren, daardoor blijft er tenminste tijd over om überhaupt iets naar binnen te schuiven. Morgen nog zo'n avond, bweuh... Blij als het weer voorbij is. Zit me toch altijd druk te maken vanwege al die gesprekjes.

Toch geen zin in pannenkoeken. Pizzaatje uit de diepvries getrokken. Was prima.

TanSwallow86

TanSwallow86

17-11-2021 om 20:51

Bagels met kaas. Weinig fut om te koken

afrodite05 schreef op 17-11-2021 om 16:22:

Hoe zijn de gesprekjes gegaan? 

Hier maandag gehad. Juffen en daardoor papa en mama helemaal tevreden en trots 😍

Elmie schreef op 17-11-2021 om 20:54:

[..]

Hoe zijn de gesprekjes gegaan?

Hier maandag gehad. Juffen en daardoor papa en mama helemaal tevreden en trots 😍

Gesprekken gingen prima, allemaal tevreden ouders gelukkig. Nu was dit ook een soort kennismaking met mij als mentor, dus weinig bijzonders, maar ik maak me toch altijd druk om dit soort gesprekken. Duurt ook altijd lang, zit 10x hetzelfde te vertellen (ja de klas is leuk, ja ze hebben het naar hun zin, ja we besteden aandacht aan huiswerk maken en plannen). Nog een avondje en dan is het weer klaar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.