Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Sterkte Yette. Doe maar gewoon schoenen uit en wijn.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-11-2021 om 14:21

hier Tagliatelle met kip in roomsaus 

Er wordt voor ons gekookt vanavond, wortelenstamp met stoofvlees

Wij eten sperziebonen met ovenfriet en een sateschnitzel.

yette schreef op 09-11-2021 om 10:08:

[...]
Heeft iemand hier trouwens al lekkere kant en klare vegburgers ontdekt? Zelf maken, komt niet altijd uit.

Ik vind ze van hier best oké: https://www.buffalofarmtwente.nl/c-5762991/winkel/ maar dat moet maar net in de buurt zitten en ik gok dat dat voor jou niet het geval is. Toevallig eet ik er vandaag weer een. (ik vries ze in, dat gaat prima) Niet vegan, overigens.

Verder kun je zelfgemaakte bonenburgers ook invriezen, heb ik laatst ontdekt. Of op zoek naar een delicatessenzaak in de buurt die ze zelf maakt? Die komen er steeds meer. 

Hier vanavond dus ik denk gebakken aardappels met peultjes en een vegaburger. Saaier kan bijna niet.

Ter compensatie heb ik vanmiddag wel geluncht met een restje mosselen, waar ik met oa mosterd, mayonaise en kwark broodbeleg van had gemaakt. Met lekker vers brood (de voordelen van thuiswerken!) had ik een fijne lunch.

Dolfje

Dolfje

09-11-2021 om 19:35 Topicstarter

Elmie schreef op 09-11-2021 om 08:44:

[..]

Klinkt lekker!

Dat was het!

Dolfje

Dolfje

09-11-2021 om 19:35 Topicstarter

Sterkte Yette!

TanSwallow86

TanSwallow86

09-11-2021 om 19:36

Bagels met kaas

Ik mocht vanavond met de frutjes bij mijn ouders aanschuiven, we kregen boerenkoolstamppot met spekjes en worst. Echt lekker weer.

Thuis en De Zoon ook 

Hij is nu nog even hier, na het eten brengen we hem weer naar zijn wooninstelling. Er komen zo lekker pizza's (van een Italiaan). Ik heb de mijne dit keer zelf samengesteld: champignons, ui, bacon, mozzarella, gorgonzola. Verga van de honger, heb sinds vanmorgen alleen twee ziekenhuis-boterhammetjes gegeten 

yette schreef op 09-11-2021 om 20:09:

Thuis en De Zoon ook

Hij is nu nog even hier, na het eten brengen we hem weer naar zijn wooninstelling. Er komen zo lekker pizza's (van een Italiaan). Ik heb de mijne dit keer zelf samengesteld: champignons, ui, bacon, mozzarella, gorgonzola. Verga van de honger, heb sinds vanmorgen alleen twee ziekenhuis-boterhammetjes gegeten

Gelukkig! Eet ze straks 😋

Dolfje schreef op 09-11-2021 om 19:35:

[..]

Dat was het!

Mooi! Heb je een recept?

o ik lees terug dat het van Jamie is. Mag je het dan wel delen?

Dolfje

Dolfje

09-11-2021 om 20:50 Topicstarter

Elmie schreef op 09-11-2021 om 20:22:

o ik lees terug dat het van Jamie is. Mag je het dan wel delen?

Het is niet zo moeilijk.

Rode uien in ringen  bakken in olijfolie. Lepel Worcestersaus erbij. Een lepel bloem. Bouillon toevoegen en een lepel zwarte bessenjam.  Beetje laten inkoken en evt meer bouillon erbij.

Dolfje

Dolfje

09-11-2021 om 20:50 Topicstarter

Dolfje schreef op 09-11-2021 om 20:50:

[..]

Het is niet zo moeilijk. Hij heeft meer van dit soort jus in zijn boeken.

Rode uien in ringen bakken in olijfolie. Lepel Worcestersaus erbij. Een lepel bloem. Bouillon toevoegen en een lepel zwarte bessenjam. Beetje laten inkoken en evt meer bouillon erbij.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.