Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Oh, en ik ben haveryoghurt aan het maken, althans, dat hoop ik Haver laten weken, in de blender glad draaien, dag of vijf laten staan. Dan zouden de melkzuurbacteriën hun werk wel gedaan moeten hebben. Heb er voor alle zekerheid maar een beetje yoghurt in gedaan om m op te starten, al was dat volgens het recept niet nodig. Ben benieuwd. 

Jammer Yette dat ik niet weet waar je huis woont. Dan maar zelf wat lekkers maken. 

Ha leuk Moos, een experiment! Ben benieuwd. Zitten er melkzuurbacteriën in haver? Of was dat haveryoghurt, of hoeft het niet vegan te worden? Vragen vragen. Ik maak wel eens ‘overnight oats’, en dan opbakken in de ochtend.

Vandaag hier op het menu:

Risotto, uitje, parmezaanse kaas, oesterzwam, spinazie, warmgerookte zalm.

En verder witlofsalade met walnoten, druiven, aardappelblokjes, salamiblokjes, kerriedressing.

Wij gaan vanavond uit eten. In dat restaurant is het vanavond onbeperkt spareribs eten. 

yette schreef op 06-11-2021 om 10:12:

Jullie zijn welkom, maar dan moet je me wel helemaal zelf vinden

Wij eten vandaag tagliatelle met pastasaus, waar veel groente doorheen gaat

TanSwallow86

TanSwallow86

06-11-2021 om 15:23

Ravioli met geroosterde groente

Hier spaghetti bolognese met komkommersalade.

Ik heb een pompoen gekregen van een collega, dus ik mag me gaan wagen aan het snijden van een pompoen. Altijd een fijn klusje, maar ik had ook nog wat winterpenen liggen, dus komt het mooi uit. Pompoen-wortel-linzen soepje met stokbrood vandaag. 

yette schreef op 06-11-2021 om 10:12:

Jullie zijn welkom, maar dan moet je me wel helemaal zelf vinden

Ben ik nog op tijd om langs te komen   

Hier wordt het vanavond Limburgs zoervleisj, met patatjes en rauwkost. Toe gelatinepuddinkje, vinden de frutjes ontzettend grappig spul. Vanmiddag geluncht met platbrood met muhamarra en hummus, kaasuienbroodje en crackers. Was gezellig aan tafel. 

Oh ja en ik maakte ook stoofperen vandaag, het huis ruikt dus heerlijk.

Gezellig allemaal naar Yette 😁

En anders wordt het gyros met pitabroodjes, tzatzikisaus en Italiaanse salade 😉

Mmmmm, wordt weer lekker gegeten hier.

Benieuwd naar jouw yoghurt experiment, Moos.

Lief gaat zo op mijn verzoek pannenkoeken bakken 

Koreveen schreef op 06-11-2021 om 17:37:
Lief gaat zo op mijn verzoek pannenkoeken bakken

Beter! Zowel de pannekoeken als dat iemand anders het doet als een lief hebben...

Moet echt eens gaan daten 

Hier vanavond hartige taart met spinazie en champignons. 

Dolfje

Dolfje

07-11-2021 om 09:40 Topicstarter

Ik heb vanmiddag een high tea bij iemand thuis en maak voor vanavond wantansoep met paksoi en taugé. 

De pompoensoep van gisteren was heel erg lekker (ondanks de snee in mijn hand #oops), dus die gaat er vandaag weer in. En dan heb ik zelfs nog een bakje voor de lunch morgen. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.