Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Spareribs met verse friet

Sate met patat en een salade

Lief en ik gingen gisteravond uit eten. Dat was heerlijk, een avondje samen, even lekker in de watten gelegd worden, echt fijn. Het was een shared dining-concept dus we deelden alles. Eerst een lekker aperitiefje, vervolgens dim sum (we kozen voor een variant met wagyu rund, creme van merg en truffel, en eentje met kip, garnaal en waterkastanje). Tussengerecht was sukiyaki wagyu rund en een gerecht met garnalen, pinda en kokos, dat laatste sloeg ons van de stoel af, zo lekker. Echt fantastisch, ik had er met liefde nog twee borden van kunnen eten. Hoofdgerecht was Peking eend met pannenkoekjes, buns, rijst, prei, komkommer en een mengsel van hoisinsaus en sesampasta (over die saus was ik wat sceptisch, maar verrassend lekker!). Erbij een salade van eendendijtjes, fivespices en grapefruit. Erbij natuurlijk lekkere wijn (man chardonnay reserve, ik verdejo). Als dessert had lief een koffiecocktail en ik een "surprise-ei": gouden witte chocolade in de vorm van een ei, daarin een creme-vulling met een gelei als dooier. Dat lag op een soort blad (eetbaar) en daaronder lag mango-ijs. Het smaakte lekker, maar niet spectaculair. 

Vanavond eten we mihoen met gemarineerde kip, roerbakgroenten en champignons. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

31-10-2021 om 15:31

klinkt heerlijk Teigera

Zoete aardappelsoep met winterpeen, rode linzen en stokbrood. Heerlijk! 

Teigera dat etentje klinkt goed! 

TanSwallow86

TanSwallow86

31-10-2021 om 17:12

Aardappel puree met kipblokjes

Geroosterde bloemkool met rode ui, harissa en geitenkaas. Ik eet er bulgur bij. 

Broodje vegetarische hamburger met ui, kaas, jalapeno en saus. Erbij ovenfrietjes

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

31-10-2021 om 18:01

patat met een mexicano

31/10.
Maar 1 gerecht mogelijk:

Pompoensoep

Friezinnetje schreef op 31-10-2021 om 18:01:

patat met een mexicano

Ook lekker, mijn lievelingssnack!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

31-10-2021 om 18:24

MildredRatched schreef op 31-10-2021 om 18:20:

[..]

Ook lekker, mijn lievelingssnack!

ik had wat pech met de patat, niet helemaal goed gegaan maar gelukkig had ik 2 mexicano's liggen  

Spaghetti met aubergine en mozzarella. 

Shaskshuka met knoflookbrood

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.