Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gemarineerde varkenshaasreepjes met gebakken rijst met ham, omelet en een pittige zoetzure komkommer staat vandaag op het menu

Dank voor de zuurkool tips!

Jouw weekje weg klinkt heerlijk Teigera. Hopelijk kan je het vakantiegebied nog even vasthouden!

Zuurkool met ananas is ook een aanrader.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-10-2021 om 16:34

hamburger met gebakken aardappelen en salade

Voor zuurkool doe ik het volgende wel:
Aardappelpuree in ovenschaal, daarop gebakken uien, zuurkool (wat afspoelen, daardoor minder zuur), rookworst in het midden, daarna weer uien en aardappelpuree. Bovenop dan wat paneermeel met wat klontjes boter en dan in de oven. Oh ja en ook wel eens ananas op de uien gedaan

Als wij zuurkool eten, dan gebruik ik meestal kerrie zuurkool

En ik maak meestal een ovenschotel 

(Kerrie) zuurkool in een ovenschaal

Casselerrib er op

Appel schillen en in stukjes er tussen verdelen 

Ongeveer 150 cc bouillon van een bouillonblokje er over gieten.

Aardappelpuree er op

Dan wat paneermeel en wat stukjes boter

Ongeveer 45 minuten in de oven 

Bailey26 schreef op 26-10-2021 om 15:17:

Gemarineerde varkenshaasreepjes met gebakken rijst met ham, omelet en een pittige zoetzure komkommer staat vandaag op het menu

Dit klinkt als Hellofresh! Am i right?

Wij hebben sinds kort Ekomenu en t wordt spaghetti met mozzarella balletjes

Ik doe de helft van de zuurkoolstamppot in een ovenschaal. Daarop plakjes casselerrib en daarop weer plakjes perzik. Dan de rest van de stamppot in de schaal en bedekken met plakjes roombrie. Heerlijk met speklappen erbij.

Stampot rauwe andijvie met spekjes en rookworst 

Heerlijk Teig, Sicilië. En voor een culinair niet zeer uitdagende vakantie klinkt het toch allemaal heel okay. 

Gisteren at ik pasta salade met nog wat laatste oogst van mijn balkon (sla, rucola, paprika, tomaat). Vandaag maak ik witlof risotto. 

Ellori schreef op 26-10-2021 om 11:18:

Mogelijk schuiven we de snert vandaag door en gaan we sushi eten. We moeten in een plaats zijn waar mijn favo sushi tent zit maar ik zou eerst alleen gaan. Partner kan nu toch mee dus denk dat we maar voor sushi gaan xD

Oef, dat snap ik! Lekker, veel plezier.

Hier een Too good to go pakket gehaald vandaag bij de Lidl. Oa witlof zat erin, dus die heb ik net met een kaasmosterdsaus op, met een zalmmoot erbij. 

Boerenkool

PriceyRook54

PriceyRook54

26-10-2021 om 18:23

Pasta met rode saus en ballen (vlees voor man en ene dochter, falafel voor mij en andere dochter).

Aviendha schreef op 26-10-2021 om 16:57:

[..]

Dit klinkt als Hellofresh! Am i right?

Wij hebben sinds kort Ekomenu en t wordt spaghetti met mozzarella balletjes

Klopt helemaal! Deze week voor het eerst een box ontvangen. Maaltijd gisteren viel wat tegen, deze was erg lekker! 

Bailey26 schreef op 26-10-2021 om 18:36:

[..]

Klopt helemaal! Deze week voor het eerst een box ontvangen. Maaltijd gisteren viel wat tegen, deze was erg lekker!

Ja, die je vandaag had is een hele lekkere, die heb ik meerdere keren gekozen haha

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.