Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hutspot met spekjes en rookworst 

Dolfje

Dolfje

19-10-2021 om 07:56 Topicstarter

Man eet restje nasi goreng van de rijsttafel van zondag en ik een boterham.

hutspot met gehaktbal 

Aardappelen, sperziebonen en een slavink (net op tijd autocorrect hersteld want die veranderde slavink in slavin...) 

Brienne schreef op 19-10-2021 om 09:23:

Aardappelen, sperziebonen en een slavink (net op tijd autocorrect hersteld want die veranderde slavink in slavin...)

yette schreef op 18-10-2021 om 20:10:

[..]

Ik ben dol op aardperen, heb ze vorige week een paar keer gegeten, maar jee ... de woordspeling Jeruzalem Fartichoke klopt wel

Nu ik het over vergeten groenten heb, ik ben dit jaar vergeten warmoes/snijbiet te zoeken. Ben het ook niet zomaar tegengekomen (behalve minischeutjes). Ik word altijd vrolijk van die kleurtjes.

Hahaha, die kende ik nog niet, de fartichoke Op mij hebben ze die uitwerking ook, maar dat weerhoudt me er niet van om ze te gebruiken. Ben er ook dol op. 
Snijbiet heeft de bio-winkel vaak wel, in de supermarkt zie je het inderdaad niet over het algemeen. t Heeft ook niet echt een seizoen, van maart tot november wil t eigenlijk de hele tijd wel groeien. 

Hier weer flink aan het werk sinds de vakantie. Deze week 2 keer soep gegeten, en gisteravond bij broer een kipstoof met tomaat en polenta, die was erg lekker. Vanavond eet ik bij vrienden.

yette schreef op 18-10-2021 om 20:10:

[..]

Ik ben dol op aardperen, heb ze vorige week een paar keer gegeten, maar jee ... de woordspeling Jeruzalem Fartichoke klopt wel

Nu ik het over vergeten groenten heb, ik ben dit jaar vergeten warmoes/snijbiet te zoeken. Ben het ook niet zomaar tegengekomen (behalve minischeutjes). Ik word altijd vrolijk van die kleurtjes.

Haha fartichoke, die kende ik nog niet! Ik heb er geen last van, ik neem elke dag een vezeldrankje met onder andere inulinevezels. Ik let sowieso op vezels omdat ik een darmaandoening heb.

Snijbiet had ik thuis gezaaid in mijn mini moestuin, die doet het daar heel goed! Ik vind dat lekker, net als chioggia biet. De ‘gewone’ bietjes vind ik soms heel ‘gronderig’ smaken in plaats van ‘aards’. 

Dolfje schreef op 17-10-2021 om 20:00:

[..]

ah in mijn stadje, ik denk niet dat ik deze week de kans heb om er heen te gaan.

Dat zou jammer zijn. Het was leuk. Mss ga ik nog een keer. 

Zondag werd het een zuurkool ovenschotel, met karweizaad, paprika en feta. Was heerlijk. 

Gisteren bij DDW in een aziatisch restaurant gegeten. Zag iets staan met Asian Streetfood, maar bleken bij de andere ingang naar binnen te zijn gegaan. Er waren 2 concepten. Uiteindelijk hadden we een menu met heel veel kleine hapjes. Een beetje teveel om op te noemen, maar een paar highlights waren Ceviche van zeebaars met citroensaus en bloemkool puree, coquilles met panko en knolselderijpuree en Paksoi met zwarte bonen pinda's, knoflook en zwartebonen-sojasaus.

Vandaag kikkererwtensoep met spinazie. 

Wat is DDW? 

Wij eten vandaag wraps met wat gehakt, paprika, mais, ui en kikkererwten. Samen met verse guacamole en wat tortilla chipjes. En ik maak er voor mezelf nog een salade bij want ik heb meestal wel gegeten na 1 wrap.

Hier vanavond stoofperen van een obscuur ras genaamd Winterriet. Ik eet er pastinaak, maïskolf en waarschijnlijk een vegaburger bij.  

En dat bij-effect van aardperen is herkenbaar...

@GB: Je menu klinkt hemels. Verder ben ik nieuwsgierig naar die combinatie zuurkool paprika en feta, heb je een receptje? Wie weet zet ik het morgen op het menu! 

Ik weet het al want het staat er al: een flinke pan rijstebrij.

Groene asperges, tomaat en paprika uit de oven. Met feta en couscous. En misschien wat noten voor de extra bite.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.