Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dolfje

Dolfje

17-10-2021 om 17:31 Topicstarter

ik had voor de lunch een stukje carrot cake en een chocoladebol
En we hebben net een Indische rijsttafel besteld.

yette schreef op 16-10-2021 om 10:13:

Wat jammer Georgie, hoeveel eerder was je vakantie al voorbij?

Hier vandaag een eigen interpretaties van foe yong hai en sajoer boontjes - want ik wil er 200gr groente pp in. Met basmati.

Nu eerst afbakbroodjes van de marktbakker met de oudste - hij bleef gisteravond onverwacht slapen omdat hij epileptische aanvallen had. De rest slaapt nog

2 weken...  

Lekker, foe yong hai. 

Ik heb nog wel steeds vakantie. Alleen ben ik niet meer op reis, zoals 't plan was. Morgen naar DDW. Ook leuk. En dan hopelijk volgend jaar weer naar de zon. 

Nog geen plan voor het diner vanavond. Laat geluncht. Maar heb een koelkast vol groente, dus er is vast wel iets van te maken. Wordt vervolgd.

In het Too good to go pakket wat ik gisteren bij de Lidl haalde, zaten oa preien. 
Dus net een preitaart gemaakt, jummie 

Ovengeroosterde zwarte bonen met een salade van kropsla, aardbeien en feta met olijfolie/balsamico/knoflookdresssing en (zelfgebakken) cornbread

En gewokte ui+palmkool en gerookte makreel in spicy ketjapsaus met de rest van het cornbread maar dan geroosterd in plakjes in de koekenpan want het gaat snel ‘oud’ smaken

BrightEchidna89

BrightEchidna89

17-10-2021 om 18:16

Partner en kind zijn vandaag een dagje weg (familiedag van haar bedrijf) en zullen daar gegeten hebben.
Ben zelf snotverkouden dus hou het waarschijnlijk bij een stukje stilton en brood.

Dolfje

Dolfje

17-10-2021 om 20:00 Topicstarter

GeorgieBrown schreef op 17-10-2021 om 18:00:

Ik heb nog wel steeds vakantie. Alleen ben ik niet meer op reis, zoals 't plan was. Morgen naar DDW. Ook leuk. En dan hopelijk volgend jaar weer naar de zon.

ah in mijn stadje, ik denk niet dat ik deze week de kans heb om er heen te gaan. 

Panga, worteltjes en komkommersalade

Aj, twee weken, da's wel even wat anders ja 

Ik ga iets doen met geroosterde aubergine, twee kleuren courgette, puntpaprika, ui en natuurlijk knoflook. Met gnocchi, mozzarella, parmezaan en een flinke bos marjolein, basilicum & peterselie etc. (nog even gebruik maken van de tuin voor de herfst echt toeslaat). 

Kip-kerrie met sperziebonen

Ha Yette, ik heb ook nog wat uit de moestuin meegenomen. Dit keer kwam ik thuis met: goudreinetten, kweepeer, salie, lavas, pompoen en aardperen.

Ik maak mosterdsoep met knolselderij en aardpeer, gebonden met eidooiers. Pancettablokjes erdoor. En zadencrackers, ik bak nu een iets andere variant met havermeel  erdoor. Ben benieuwd.

Van de kweepeer maak ik chutney. Van de appels een appeltaart. Niet vandaag denk ik. De pompoen kan ook nog wel even liggen.

Wat ik wel maak: een recept dat ik zag in het Jumbo magazine: kikkererwten-linzenstoof met spinazie en kokosyoghurt. Zonder de koriander want dat smaakt voor mij naar zeep

Recipe_505495-01_560x560.jpg

https://www.jumbo.com/recepten/kikkererwten-linzenstoof-met-spinazie-en-kokosyoghurt-505495

Vanavond eten we nacho's met groenten en kaas 😋

Wij eten vanavond nasi, staat al klaar, alleen nog even opbakken

Voor lunch eet ik een kliekje surinaamse bami. Vanavond moet ik werken en heb daar nog salade met warm gerookte zalm liggen. 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

18-10-2021 om 12:09

Ik eet bij mn vader en vriendin; andijviestamppot   

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.