Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik ben benieuwd Alice!

Volkorenbrood met gerookte zalm en een komkommersalade. 

Wij aten vis uit de oven, met broccoli en gebakken aardappeltjes (lekker met oa paprikapoeder op smaak gebracht). Bordjes gingen schoon leeg, dat is echt kindereten hier in huis. 

AliceM1982 schreef op 13-10-2021 om 18:06:

[..]

Heb na maanden HF weer zoals ik al zei, vandaag 1e box gehad en vanavond is het iets geworden wat ik totaal niet kende; Sticky paddenstoelen in schuitjes van sla met jasmijnrijst, zoetzure wortel en pinda's. Ik heb het net klaar en heb er zin in

Hier kan ik me wel iets lekkers bij voorstellen. Ik maak wel vaker een wortelsalade met pinda naar een recept van Nigella Lawson. Daar eet ik meestal rijst en eendeborstfilet bij met een soort van hoisin saus. Goed idee voor een vegatarische variant met die paddestoelen en die sla bij dat sticky spul lijkt mij ook lekker fris combineren. Maar aangezien ah eend in de aanbieding heeft, eet ik eerst nog de niet-vega-versie deze week.

Vandaag aten wij hutspot met pastinaak, wortel, aardappel en ui, met ketjap-mosterdjus en reebiefstuk. 

Ah heeft wild in de aanbieding maar van de ree werd ik niet wild enthousiast, zeg maar. Sommige stukjes waren keihard en droog aan de puntjes en in een ander stukje zat een zeentje.

Verder vandaag een salade met ijsberg, zwarte bonen, paprika, ui, walnoten en een sweetchili/roomkaasdressing.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

13-10-2021 om 20:31

Ik vond het wel lekker maar ook wel een klein beetje saai... 

RoosOpJeHoed schreef op 13-10-2021 om 10:28:

Stamppot met snijbonen en cashewnoten (en geraspte kaas )

Voor een stamppot met snijbonen is het wel essentieel om snijbonen te hebben...

Dus gisteren wortelsoep gemaakt, vandaag snijbonen gekocht.

Broodje hamburger met van alles er bij.

Hier staat vandaag boerenkool stamppot met spekjes en wordt. Past goed bij dit weer

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

14-10-2021 om 10:43

RoosOpJeHoed schreef op 14-10-2021 om 10:26:

[..]

Voor een stamppot met snijbonen is het wel essentieel om snijbonen te hebben...

Dus gisteren wortelsoep gemaakt, vandaag snijbonen gekocht.

Das idd wel handig ja...ik ken het, dan wil je een omelet maken terwijl er geen eieren zijn... 
Hier wordt het kipfajitas. (Met kip, wat in huis is 😁)

Vandaag spaghetti bolognese met een komkommersalade.

Gisteren hadden we een restjes-opmaak-dag: aardappeltjes uit de oven met een klein restje bloemkool, wat diepvrieserwtjes en een blikje mais. Omelet erbij.

Vandaag eten we krieltjes met ovengroenten en een falafelburger.

Hier ook spaghetti bolognese, maar dan met een gemengde salade. 

Kip parmesan/pesto uit de oven met witlof

Pizza! Maar weet nog niet of ik die met tonijn of pollo pak. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.