Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gisteravond Libanees afgehaald, platbrood met muhamarra en een soort wrap/platbrood met spinazie en granaatappel en lekkere kruiden, smaakte erg goed. Nieuw goed afhaaladresje in de buurt van werk .
Vanavond broccolisoep met pesto en burrata, daarna pizza, rauwkost en brood met smeersels. 

Dolfje

Dolfje

08-10-2021 om 09:08 Topicstarter

Lekker Teig.

Wij gaan vanavond friet bakken want ik was met het bestellen van de boodschappen echt Toos inspiratieloos. Vanmiddag maar extra rauwkost en fruit mee naar het werk.

Geïnspireerd door het forum: 

Gerookte makreel met pittige ketjapjus en gewokte palmkool met ui en aardperen. Beetje zoet-zure komkommer erbij.

Verder vanavond ovenpatatjes met mayo. Of misschien draai ik diner en lunch om. Want patatjes, ik heb er ineens zin in 

Dolfje

Dolfje

08-10-2021 om 09:32 Topicstarter

Friet

ToetieToover schreef op 08-10-2021 om 09:16:

Verder vanavond ovenpatatjes met mayo. Of misschien draai ik diner en lunch om. Want patatjes, ik heb er ineens zin in

Friet 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

08-10-2021 om 09:33

Dolfje schreef op 08-10-2021 om 09:32:

Friet

[..]

Friet

Tsssssk jij woont zeker ónder de grote rivieren?

Daar sta ik boven, hoor

Hutspot

Uiteindelijk zijn we gisteren toch voor snackbar gegaan, ik was echt zo moe aan het eind van de dag dat ik niet kon koken. Vandaag dan maar de noodles denk ik en morgen of overmorgen weer lekkere butterchicken met naan. Beetje afhankelijk wanneer schoonmoeder komt. En de andere dag eten we denk ik pannekoeken.

Vandaag maak ik zuurkoolstamp op het werk. Heb er een rookworst bij, en heb nog hamblokjes die ik krokant kan bakken. Misschien dat er nog bratwürsten in de vriezer liggen, maar dat weet ik over een uurtje pas

Vandaag krieltjes uit de oven met rozemarijn  en knoflook. Doperwtjes (dv) en hardgekookte eieren.

Dinsdag aten volkorenpasta met kerstomaten-pesto-roomsaus en Parmezaan. Woensdag op de huid gebakken teryakizalm en japanserige udonnoedels met paksoi en lenteui. Gisteren een restje auberginecurry met gekruide rijst. Vanavond verschillende happen die ik nog moet verzinnen, met wijn voor de TV met een flitnex serie (dat lijkt vaste prik op vrijdag te worden).

Voor zaterdag/zondag staat chili con carne op het menu. Maar met stoofvlees ipv gehakt. In miniwraps met zure room, guaca, salsa, sla,... the works. En verder nog pasta met spinazie, zure room, kaas en walnoten (vrij naar een oud recept uit de allerhande. Maar het kan ook nog de penne met romige pompoensaus worden (geïnspireerd op een recept van boodschappen.nl).

Ik wens iedereen alvast een fijn WE.

Dolfje

Dolfje

08-10-2021 om 11:29 Topicstarter

ToetieToover schreef op 08-10-2021 om 09:38:

[..]

Daar sta ik boven, hoor

Wij eten zelf opengetrokken blikken tomaten-crème-soep met knoflookbrood, dipgroenten, olijven, kaasplankje en gevulde peppadews. 

Wij eten vandaag kofta met rijst

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

08-10-2021 om 13:54

ToetieToover schreef op 08-10-2021 om 09:38:

[..]

Daar sta ik boven, hoor

Ik zeg ook patat... (is dat van boven de rivieren??) Heb ik ook trek in maar dat heb ik altijd. Hier ook een Toos inspiratieloos, in die recepten van dinnerly heb ik geen trek dus ik heb echt geen idee... Ik ga wel bij iemand van jullie eten, of 1 van mijn katten roosteren, is ook nog een optie  (Vrijdag humor)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.