Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

06-10-2021 om 18:59

Ellori schreef op 06-10-2021 om 18:52:

[..]

Wij hebben net Dinnerly weer gestopt wegens de kwaliteit van de groenten, die vonden we na een paar dagen erg snel achter uit gaan. Bloemkool die super slap was, verlepte verse kruiden of spinazie. Zelfs de kippenbouten die we hadden waren voor de datum al naar rotte eieren stonken dus die hebben we ook maar weggegooid. En de porties vonden we wat tegen vallen qua hoeveelheid. Bij de meeste gerechten moet je toch nog wel iets van extra salade ofzo bij maken om voldoende voedsel binnen te krijgen naar mijn mening.

Ik vind de groente ook wel minder dan HelloFresh hoor, ook qua hoeveelheden lijkt het me voor 2 personen vrij karig maar goed ik ben alleen dus ik heb daar geen last van, het is juist te veel voor 1 persoon want daar hebben ze geen box voor en dan moet ik weer van alles weg gaan gooien dus idd de hoeveelheden zijn raar. En de kip was echt niet voor 2 personen. En niks is voorgesneden, dat moet je dus allemaal zelf doen. Ik geloof toch niet dat ik het ga heractiveren. (Had het al geannuleerd)
Ok HF is wel een stukje duurder maar ik vraag me af als je alles zelf koopt of je dan wel veel voordeliger uit bent, komt bij dat je het dan ook nog moet verzinnen. Je krijgt bij HF wel meer waar voor je geld, en het is echt wel te behappen qua kosten. Ik ga er toch nog maar even overna denken of ik dat weer doe.

Van de andere kant krijg je minder bij Dinnerly maar daar betaal je dan ook weer minder. M.a.w. je kiest of voor voordeel of voor gemak. (Dat gaat nog lang duren voor ik daar uit ben  )

AliceM1982 schreef op 06-10-2021 om 18:59:

[..]

Ik vind de groente ook wel minder dan HelloFresh hoor, ook qua hoeveelheden lijkt het me voor 2 personen vrij karig maar goed ik ben alleen dus ik heb daar geen last van, het is juist te veel voor 1 persoon want daar hebben ze geen box voor en dan moet ik weer van alles weg gaan gooien dus idd de hoeveelheden zijn raar. En de kip was echt niet voor 2 personen. En niks is voorgesneden, dat moet je dus allemaal zelf doen. Ik geloof toch niet dat ik het ga heractiveren. (Had het al geannuleerd)
Ok HF is wel een stukje duurder maar ik vraag me af als je alles zelf koopt of je dan wel veel voordeliger uit bent, komt bij dat je het dan ook nog moet verzinnen. Je krijgt bij HF wel meer waar voor je geld, en het is echt wel te behappen qua kosten. Ik ga er toch nog maar even overna denken of ik dat weer doe.

Van de andere kant krijg je minder bij Dinnerly maar daar betaal je dan ook weer minder. M.a.w. je kiest of voor voordeel of voor gemak. (Dat gaat nog lang duren voor ik daar uit ben )

Ik heb voor een aantal recepten zelf de ingrediënten gekocht omdat ik het wel wou eten maar vriend lief niet. En ik was echt duurder uit want ik moest alles groter kopen dan nodig is. Natuurlijk probeer ik daar wel weer wat anders mee te maken maar ik ga ook niet 3 dagen hetzelfde eten...

Wij gaan binnenkort HF aanzetten denk ik, of die van eco plaza. HF vond ik in het verleden echt prima te doen. Ook de allerhande box nog gehad een paar jaar geleden, die was ook wel oke. Het fijne is dat het steeds normaler is om zelf je gerechten te kiezen. Dat was de eerste keer dat ik HF had niet zo, zat er altijd 1 vis gerecht in en ik eet echt geen vis op een stukje kibbeling eens per half jaar na. Maar ik eet nog steeds wel wat gerechten of bijgerechten uit diverse maaltijdboxen .

Overigens kun je de meeste dingen prima invriezen (al dan niet bereid) en anders heb je lunch voor de volgende dag . Voor mij zou het genoeg zijn voor 1 avond en 1 lunch maaltijd, die Dinnerly box.

TanSwallow86

TanSwallow86

06-10-2021 om 19:18

AliceM1982
Ik juist niet, dan gaat bij alles op slot, kan dan niets eten. Is psychisch. En niet echt handig want diabeet, dus iets dan eten, maar tegen heug en meug eten. Echt niet. 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

06-10-2021 om 19:30

HarleyQuin schreef op 06-10-2021 om 19:18:

AliceM1982
Ik juist niet, dan gaat bij alles op slot, kan dan niets eten. Is psychisch. En niet echt handig want diabeet, dus iets dan eten, maar tegen heug en meug eten. Echt niet.

Ellori: je hebt gelijk hoor en ik deed dat ook, juist expres een box voor 2 bestellen en daar dan de helft van invriezen. Ik geloof dat ik er wel uit ben... En nogmaals zo vreselijk veel kost dat nou ook weer niet... 

Ik maakte een soort chili met pompoen, met een scheut yoghurt, een pluk sla en een maïskolf erbij. Was erg lekker. Verder zat er een mooi andijvietje in de groententas en bedacht ik me dat ik nog sucadelappen in de vriezer had, dus morgen andijviestamp met stoofvlees. Nu al zin in.

Dolfje

Dolfje

07-10-2021 om 07:31 Topicstarter

Wij hebben twee bakjes uit de diepvries gehaald waarvan 1 Tom ka kai is en de andere een vage inhoud heeft  denk dat het iets van de Chinees is dus ik kook er wat rijst bij.

Tortilla met Chili con carne

Wéér Vlaams stoofvlees dus  dit keer met friet uit de airfryer en tomaten/komkommer.

Vandaag noedels met ossenhaaspuntjes, paksoi, wortel, oesterzwam, prei, sugarsnaps en snijbonen. Lekker met een oosters sausje. Even de groentenrestjes op het werk opmaken!

Wij eten vandaag Teriyaki noedels, een verspakket van Picnic waarbij alles al gesneden is. Lekker makkelijk want ze komen pas wat later vandaag en ik heb na vanmiddag geen energie meer om uitgebreid te koken en vriendlief heeft geen tijd om dat te doen vandaag .

Dolfje schreef op 06-10-2021 om 18:11:

[..]

Ik kom niet bij je eten

Ik graag wel! 

Ik ken Bulletjes 1.000 redenen, maar alleen als ik lees dat ze alwéér lekker vis kan eten, vraag ik me af waarom ik die man en kinderen ooit een goed idee vond 

Vanavond en bakje uit de vriezer: rundercurry met oa zoete aardappel. Alleen nog even rijst koken. Lekker makkelijk na het kickboksen. 

Lekker, (gerookte) vis combineren met stamppot, dat ga ik ook doen vandaag, namelijk: gerookte zalm met zuurkool en honing-mosterdsaus.

Verder maak ik een aardappelstoofpotje met korma kruidenpasta en kokosmelk en daarbij eten we peultjes en halloumireepjes.

Lekker Moos, je pompoen-chili. Ik heb vandaag ook weer pompoen gehaald, ga er volgende week iets lekkers mee maken. Ik denk met salie want dat vind ik een erg lekkere combinatie. De rest verzin ik nog .

Vanavond nog geen idee: heb weer late dienst en ga iets afhalen denk ik. Lief en de frutjes eten vissticks met gegratineerde bloemkool en aardappeltjes.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

07-10-2021 om 10:42

Simpele maaltijd vandaag. Broccoli en bloemkool met worst en krieltjes. 

RoosOpJeHoed schreef op 06-10-2021 om 15:52:

Kip pilav. En dan de versie zoals Knorr ooit meende dat pilav moest zijn, met perzik en sperziebonen.

Dit staat nu voor vanavond op de planning. Gisteren werd het boerenkoolstamppot met spekjes, had ik zoveel zin in met dat natte weer

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.