Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
RoosOpJeHoed
06-10-2021 om 15:52
Kip pilav. En dan de versie zoals Knorr ooit meende dat pilav moest zijn, met perzik en sperziebonen.
AggressiveReindeer87
06-10-2021 om 16:11
Ha 15.50 kwam ie, heb hem toch maar heel gehouden
. (Jonge knul die denk ik dit werk nog niet zo lang doet)
Mmm nu twijfel ik toch over Dinnerly, ok de bezorging is k** maar er zit veel in de box en veel goedkoper dan hf en MS e.d.
Wat het vanavond wordt, ik denk mini wraps met kip.
Regendrup.
06-10-2021 om 16:14
AliceM1982 schreef op 06-10-2021 om 16:11:
Mmm nu twijfel ik toch over Dinnerly, ok de bezorging is k** maar er zit veel in de box en veel goedkoper dan hf en MS e.d.
Ohh deel je je ervaring met ons?? Ben heel benieuwd hoe het uiteindelijk bevalt. (Dinnerly dan, niet de bezorger)
MijnNaamIsHaas73
06-10-2021 om 16:24
Bij levensmiddelen is goede bezorging hartstikke belangrijk, onbegrijpelijk dat ze voor DHL kiezen. Wat een prutsers zijn dat
On topic, wij eten vandaag andijviestamppot met spekjes en een stukje rookworst. Ik denk dat ik dat hier heb gelezen, maar ik doe twee keer per week boodschappen dus daar zit altijd wat vertraging in.
FaithfulDuck87
06-10-2021 om 17:08
ik eet vanavond kiploempia en dan nog wat kwark. Geen zin om te koken
redbulletje
06-10-2021 om 17:13
Ik heb vanmiddag vooruit gekookt voor morgen: een overheerlijke boerenkoolstamppot! De boerenkool geroerbakken in het vet van een volledig pakje uitgebakken gerookte ontbijtspek, gefruit ui, knoflook, mierikswortel, mosterd en creme fraiche.
Maki
06-10-2021 om 17:16
Melanzane alla parmigiana (ja nog meer aubergine
) met iets van aardappelen uit de oven en chipolata worstjes
Maki
06-10-2021 om 17:17
redbulletje schreef op 06-10-2021 om 17:13:
Ik heb vanmiddag vooruit gekookt voor morgen: een overheerlijke boerenkoolstamppot! De boerenkool geroerbakken in het vet van een volledig pakje uitgebakken gerookte ontbijtspek, gefruit ui, knoflook, mierikswortel, mosterd en creme fraiche.
Hier krijg ik wel heel erg honger van
yette
06-10-2021 om 17:27
Klinkt interessant Bulletje!
Ik ben niet zo van de stamppotten, maar met een paar liefhebbers in huis, ontkom ik er niet altijd aan. Dan probeer ik er een draai aan te geven zodat ik het zelf ook met smaak kan eten. Héél veel in het spekvet zoetgebakken ui door de zuurkool stamppot bijvoorbeeld. Of caldo verde in plaats van boerenkoolstamppot. Da's ook kool, aardappelen en worst - maar dan een pittige soep met chorizo.
Crème fraîche, mierikswortel en knoflook heb ik echter nooit door de boerenkool gedaan. Ga het eens proberen!
redbulletje
06-10-2021 om 17:38
yette schreef op 06-10-2021 om 17:27:
Klinkt interessant Bulletje!
Ik ben niet zo van de stamppotten, maar met een paar liefhebbers in huis, ontkom ik er niet altijd aan. Dan probeer ik er een draai aan te geven zodat ik het zelf ook met smaak kan eten. Héél veel in het spekvet zoetgebakken ui door de zuurkool stamppot bijvoorbeeld. Of caldo verde in plaats van boerenkoolstamppot. Da's ook kool, aardappelen en worst - maar dan een pittige soep met chorizo.Crème fraîche, mierikswortel en knoflook heb ik echter nooit door de boerenkool gedaan. Ga het eens proberen!
Het geeft er net wat meer smaak aan. Heb er voor morgen trouwens warm gerookte zalmfilets bij, dus ook weer net ff een andere twist dan de rookworst.
Dolfje
06-10-2021 om 18:11
redbulletje schreef op 06-10-2021 om 17:38:
[..]
Het geeft er net wat meer smaak aan. Heb er voor morgen trouwens warm gerookte zalmfilets bij, dus ook weer net ff een andere twist dan de rookworst.
Ik kom niet bij je eten
TanSwallow86
06-10-2021 om 18:45
Even een baaldag vandaag. Geen zin om te koken, heb net nog wat aardbeien gegeten.
AggressiveReindeer87
06-10-2021 om 18:48
Ik wel Redbulletje,
, ben dol op vis.
Mijnnaamishaas: was niet DHL maar UPS (nog erger dan DHL)
Regendrup: bij deze: Nou ja de bezorging is dus flut, ik krijg daar echt stress van (en dat is nou juist de bedoeling van zo'n box i.m.o, dat je er minder stress van krijgt), maar de box is verder ok al vraag ik me af of de verhoudingen wel in balans zijn. Voor mij is het in ieder geval ruim voldoende want ik ben alleen maar boxen voor 1 hebben ze niet. Verder krijg je de recepten wel per mail maar het zit niet in de box en dat vind ik toch minder makkelijk. Ook zijn de recepten vrij simpel maar daar heb ik niet perse last van want ik maak er soms (zoals vanavond) toch iets heel anders van 😁. (Was wel erg lekker, ik had kleine tortilla's en kipfilet en een uitje uit de box, daar heb ik nog wortel van kool bij gedaan en zelf een dressinkje gemaakt ipv kip met peer in een wrap zoals het recept zegt. Peer en kip, das toch geen combi)
Door de slechte bezorging wilde ik er niet mee door gaan en zat ik weer aan HelloFresh of geen box te denken maar ik twijfel nu toch wel weer want het is wel echt een stuk goedkoper. (Al is HF wel echt lekkerder denk ik..)
HQ:
Bij mij helpt lekker eten juist bij zulke dagen
Ellori
06-10-2021 om 18:52
AliceM1982 schreef op 06-10-2021 om 16:11:
Wij hebben net Dinnerly weer gestopt wegens de kwaliteit van de groenten, die vonden we na een paar dagen erg snel achter uit gaan. Bloemkool die super slap was, verlepte verse kruiden of spinazie. Zelfs de kippenbouten die we hadden waren voor de datum al naar rotte eieren stonken dus die hebben we ook maar weggegooid. En de porties vonden we wat tegen vallen qua hoeveelheid. Bij de meeste gerechten moet je toch nog wel iets van extra salade ofzo bij maken om voldoende voedsel binnen te krijgen naar mijn mening.