Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Dolfje
30-09-2021 om 08:27
Goedemorgen.
Hier wordt het vandaag bloemkool -andijviestamp ( dus ik vervang een gedeelte van de aardappelen door bloemkool) met een tartaartje erbij.
redbulletje
30-09-2021 om 09:02
Of je alles nu in één keer koopt of in drie keer, dat maakt voor het totale bedrag toch niet uit? Juist als ik vaker ga raakt er minder over de datum en hoef ik dus minder vaak iets weg te gooien.
yette
30-09-2021 om 09:18
AliceM1982 schreef op 30-09-2021 om 08:07:
[..]
Offtopic maar ik heb dat ook maar een andere vorm. (lang verhaal)
Wat betreft minder naar de supermarkt (zitten er hier 2 om de hoek en 1 iets verder), dat zit in mijn hoofd en zou niet alleen voor mijn portomonnee beter zijn maar op een of andere manier lukt het nog niet. Moet dus maar even streng voor mijzelf zijn denk ik... (Maar ja ik vergeet wel eens wat... lang niet altijd urgente dingen hoor dus dat zou dan natuurlijk wel even een paar dagen kunnen wachten)
Nu ben ik dus u wel benieuwd naar dat verhaal
Ik heb om dagelijkse uitstapjes naar de buurtsuper te voorkomen in een app een andersom-boodschappen-lijst voor de weekboodschappen gemaakt. Daarin staat zo'n beetje alles dat ik doorgaans in huis heb. Als er iets op gaat, vink ik het aan. Bij de weekboodschappen, begin ik eerst met het menu. Daarvoor heb ik een zelf samengestelde en voortdurend groeiende menulijst waarop ik aanvink wat ik wil eten. Vervolgens vink ik daarbij de ingrediënten aan die ik nodig heb. De aangevinkte dingen plaatst de app op mijn boodschappenlijst.
Ik grijp daardoor thuis nooit mis. Nadeel is, dat ik eenmaal in de winkel vaak denk me te herinneren dat ik vergeten ben iets op de lijst te zetten. Net zoals ik thuis vergeet dat er al iets open is. Resultaat: 4 kilo arborio in huis, 3 potjes mosterd en minstens 5 bakjes olijven open - waarvan ik niet meer weet hoe oud ze zijn en wacht tot ik ze echt weg moet gooien
. En waarschijnlijk nog wel meer. Dus de komende tijd staat óók op die boodschappenlijst dat ik GÉÉN mosterd, olijven, chocopasta, augurkjes en risottorijst nodig heb. En geen tomaten in blik.
Nou ja, ook een heel verhaal, misschien heb ik het al eens uitgelegd, maar het werkt wel. Ik heb mijn eigen buurtsuper in huis, zeg maar
AggressiveReindeer87
30-09-2021 om 10:02
Oww dat heb ik ook, komt dus wel eens voor dat ik iets haal waarvan ik er al drie in huis heb
En zonder lijstje boodschappen doen dat doe ik niet. (Maar ik haal ook eigenlijk altijd wel dingen die ik niet nodig heb)
Dat is dan overigens wel weer het voordeel van Picnic, al krijg ik daar ook wel 'inslaan' drang van en dat ik meer bestel dan ik nodig heb omdat het vanaf 35E is. (En dat lijkt niet veel maar daar kun je voor 1 persoon best nog veel voor bestellen)
Over het 'verhaal' zal ik je pben.
Wobbelkont
30-09-2021 om 10:38
Ik maak vandaag macaroni of nasi op het werk! Waarschijnlijk maak ik teveel, maar dat is niet erg, want dan kan dat van het weekend door de collega’s snel even opgewarmd worden tussendoor.
Poezie
30-09-2021 om 11:28
Wheely schreef op 30-09-2021 om 11:24:
Wij eten lasagne vandaag. Nu al zin in!
Jammie, heb ik gisteren gehad ![]()
Vanavond aubergine rundvlees stoofschotel.
Mama-Inge
30-09-2021 om 12:54
gisteren stamppot hutspot met spekjes en rookworst
Vandaag bami met een gebakken ei, saté en babi pangang
Ik doe 1x per week boodschappen en maak wel een weekmenu
Maar bij mij veranderd het ook wel eens.
En soms zie ik in de winkel wel eens iets waar ik erg veel zin in heb, dan gaat dat mee.
Het is bij mij meer een leidraad van wat we gaan eten, niet een vast gegeven dat we maandag dit en dinsdag dat eten omdat dat zo op mijn lijstje staat.
AggressiveReindeer87
30-09-2021 om 13:05
Ik ben er bij wijze van uit proberen even voor gaan zitten, had in 10 minuten al een menu gemaakt met wat ik al in huis heb. Ik houd van koken en ik ben een makkelijke eter en een weekmenu maken is zo gebeurd merk ik en ik vind het nog leuk ook. Mmm misschien ga ik dat toch maar wekelijks doen want het is zo gebeurd. En ik plan het dan niet per dat/week maar ik denk dat ik gewoon gerechten verzin en daar een lijst van maak, dan kan ik daar gewoon uit kiezen s'ochtends.
Mmm op die manier kan ik makkelijk minder naar de winkel/hoef ik geen HelloFresh/Dinnerly etc. (Wel picnic denk ik, 1 x per week maar dat is gewoon meer om niet in de war en in de verleiding te komen)
Thanks mensen!
Oliviaa
30-09-2021 om 14:06
Wij zijn met 3 en ik doe ook 1 keer per week boodschappen.. Een gevulde voorraadkast en grote diepvries helpen mee.
Eerst veel verse groente, en aan einde diepvries groente of een maaltijd uit vriezer.
Supermarkt zit hier niet om de hoek en hoe vaker ik ga hoe meer ik haal.
SushiGo
30-09-2021 om 14:29
redbulletje schreef op 30-09-2021 om 13:29:
Kip pesto parmesan met broccoli en gebakken champignons
Klinkt heerlijk. Hoe maak je het klaar? En wat er je erbij? Lijkt me lekker met rijst
redbulletje
30-09-2021 om 14:32
SushiGo schreef op 30-09-2021 om 14:29:
[..]
Klinkt heerlijk. Hoe maak je het klaar? En wat er je erbij? Lijkt me lekker met rijst
Het is de oven kip van Appie en ik eet koolhydraatarm dus een grote portie (ca 300 gr) groente erbij. En de kip is ook een royale portie.
SushiGo
30-09-2021 om 14:33
Ik lees hier vaak mee om inspiratie op te doen maar reageer eigenlijk nooit.
Dus laat ik ook eens meedoen 😃
Hier staat vandaag lasagne op het menu.
Ik maak sinds een tijdje ook weekmenu's. Op die manier heb ik meer inzicht, minder verspilling en ben ik ook minder geneigd dingen te kopen die ik beter kan laten liggen. (Lees: chocola en ander snaai spul 😅)