Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

29-09-2021 om 18:38

Teigera ik heb naar je geluisterd, het is Couscous geworden, met  boontjes, paprika, feta, wat gedroogde tomaatjes en een dressing van Balsamico en olijfolie met vega balletjes en  een zelf in elkaar geflanst tzatzikisausje. Dat was een goed idee want het was heerlijk.
Dan wordt het morgen zeer waarschijnlijk de chilli met (vega) kipreepjes.

Ik weet niet hoe jullie dat doen, ik ben niet zo van de weekmenu's maken (En als ik dat wel doe houd ik me er vaak niet aan haha) maar ik merk dat als ik een paar dagen wel plan wat ik ga maken dat dat best chill is...

O die aardappeltjes van Roosopjehoed! Lekkerrr. 

Ik bedenk meestal voor 3/4 dagen wat we eten maar dat betekent alleen dat de boodschappen daarvoor in huis zijn, niet dat we het ook daadwerkelijk eten. Dat is meestal tht-datum-gedreven

Vandaag een linzig dagje:

linzensalade met gewokte prei, paprika, ui, geitenkaas en geroosterde pompoenpitten. Vinaigrette dressing.

Verder:

Gele linzenspaghetti met pesto, gegrilde courgette en gegrilde kipfilethaasjes.

Huiself stampte voor mij de pesto, dat is nog iets te intensief en zware grillpannen tillen mag ik ook nog niet maar het koken gaat goed en het opeten ook weer. Jippie.

Fijn dat koken en eten weer goed gaat, Toetietoover!

@Alice: ik maak meestal wel een weekmenu. Laat de meeste boodschappen wekelijks bezorgen en vrijdag/zaterdag haal ik nog wel wat spullen op de markt en in de winkel. Mij geeft het veel rust om naast drukke baan en huishouden met kleine kinderen niet die stressmomenten aan het einde van de dag te hebben, wat eten we vandaag, nou dan maar weer pasta-met-rode-saus. En ik vind het belangrijk niet alle dagen vlees te eten, plannen helpt ook daarbij. 
Goed dat je voor de couscous ging, want hier ging alles schoon op .

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

29-09-2021 om 19:53

Teigera schreef op 29-09-2021 om 19:43:

Fijn dat koken en eten weer goed gaat, Toetietoover!

@Alice: ik maak meestal wel een weekmenu. Laat de meeste boodschappen wekelijks bezorgen en vrijdag/zaterdag haal ik nog wel wat spullen op de markt en in de winkel. Mij geeft het veel rust om naast drukke baan en huishouden met kleine kinderen niet die stressmomenten aan het einde van de dag te hebben, wat eten we vandaag, nou dan maar weer pasta-met-rode-saus. En ik vind het belangrijk niet alle dagen vlees te eten, plannen helpt ook daarbij.
Goed dat je voor de couscous ging, want hier ging alles schoon op .

Snap ik wel dat plannen fijn is. Ik doe dat niet sinds ik met Hellofresh gestopt ben  afgelopen dagen toevallig wel gedaan en ik merk ook dat ik het ook erg fijn vind. (Ik heb dan geen kinderen maar ik woon alleen en ben chronisch vermoeid dus zo min mogelijk stress is bij mij ook gewenst)

Ik eet trouwens bijna  geen vlees meer sinds een tijdje, erg weinig moeite mee.

Ik plan niet vooruit want ik bedenk vaak max 2 dagen vooruit en als het lang genoeg houdbaar is kan ik op 't laatste moment nog switchen. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

29-09-2021 om 20:00

ik plan ook niet, haal 1 keer per week boodschappen en haal gewoon wat groente die in aanbieding is, of waar ik op dat moment trek in heb. En dan zie ik wel waar ik zin in heb. Soms moet echt iets op, dus dan kook ik daar het eerst mee

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

29-09-2021 om 20:48

Friezinnetje schreef op 29-09-2021 om 20:00:

ik plan ook niet, haal 1 keer per week boodschappen en haal gewoon wat groente die in aanbieding is, of waar ik op dat moment trek in heb. En dan zie ik wel waar ik zin in heb. Soms moet echt iets op, dus dan kook ik daar het eerst mee

Serieuze vraag maar hoe doe je dat, 1x per week boodschappen doen? Zou voor mijn portomonnee best leuk zijn.. 

Zolang is de meeste vis en vlees niet houdbaar. Ik doe zo'n 3 keer per week boodschappen. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

29-09-2021 om 21:12

AliceM1982 schreef op 29-09-2021 om 20:48:

[..]

Serieuze vraag maar hoe doe je dat, 1x per week boodschappen doen? Zou voor mijn portomonnee best leuk zijn..

ik woon alleen, dus niet veel nodig. Ik haal standaard dingen en enkele keer dat ik halverwege de week nog iets op haal omdat iets toch op is, of net te weinig gehaald heb. Had deze week ovenschotel gemaakt, daar kan ik al 2 dagen van eten. Eet 1-2 keer op het werk, dus hoef daar geen boodschappen voor te halen. 

Voor de weekboodschappen ben ik gemiddeld rond de 50 euro kwijt

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

29-09-2021 om 21:40

Friezinnetje schreef op 29-09-2021 om 21:12:

[..]

ik woon alleen, dus niet veel nodig. Ik haal standaard dingen en enkele keer dat ik halverwege de week nog iets op haal omdat iets toch op is, of net te weinig gehaald heb. Had deze week ovenschotel gemaakt, daar kan ik al 2 dagen van eten. Eet 1-2 keer op het werk, dus hoef daar geen boodschappen voor te halen.

Voor de weekboodschappen ben ik gemiddeld rond de 50 euro kwijt

Ik woon ook alleen... (lekker he!) maar 50E red ik echt niet hoor...  (ja wel als ik 1x per week boodschappen zou doen...Ik ga gewoon te vaak...)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

29-09-2021 om 21:47

AliceM1982 schreef op 29-09-2021 om 21:40:

[..]

Ik woon ook alleen... (lekker he!) maar 50E red ik echt niet hoor... (ja wel als ik 1x per week boodschappen zou doen...Ik ga gewoon te vaak...)

nou ja, ik heb dan niet de maaltijd(en) meegerekend die ik op het werk eet, maar dat is per maaltijd 4,50. Dus dat valt ook mee. 

Maar als je te vaak naar de super gaat, dan ben je idd meer kwijt. Ik deed dat ook, maar dit bevalt me beter. Beetje ontstaan tijdens corona, dat ik niet elke keer die supermarkt in wilde. Doe op vrijdag boodschappen en dan enkele keer op woensdag nog een pakje vleeswaren of nog wat groente. 

Dolfje

Dolfje

29-09-2021 om 22:32 Topicstarter

redbulletje schreef op 29-09-2021 om 19:58:

Ik plan niet vooruit want ik bedenk vaak max 2 dagen vooruit en als het lang genoeg houdbaar is kan ik op 't laatste moment nog switchen.

Ja zoiets doe ik ook meestal. Bestel 1 keer per week picnic maar geen vaste maaltijden. Meer losse componenten die ik kan combineren.

Omdat ik alleenstaand ben, plan ik juist m’n maaltijden. Vaak vooral omdat verse groenten moeilijker voor één persoon te verkrijgen zijn (bloemkool, broccoli, snijbonen, bospeentjes etc. zijn lastiger voor 1 persoon te kopen, en ik koop geen voorgesneden groenten). Door vooraf m’n groenten te plannen, verspil ik weinig tot niks, en dat vind ik best belangrijk. Verder ben ik zo ook goedkoper uit en hoef ik zo minder vaak naar de supermarkt. Best fijn hoor!

Ik moet wel een weekmenu maken, want ik heb amnesie. Dat weekmenu schrijf ik op een leitje dat op een keukenkastje hangt. In de praktijk wordt het vaak iets heel anders, of verzin ik er iets bij, maar zo weet ik wel wat we in huis hebben en raakt er minder over datum. 

Vandaag nasi uit de vriezer met krokante tofu en gewokte groenten (paksoy, boontjes, puntpaprika) in een kleverige zoet-pittige saus met sesam en kipsaté.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

30-09-2021 om 08:07

yette schreef op 30-09-2021 om 07:37:

Ik moet wel een weekmenu maken, want ik heb amnesie. Dat weekmenu schrijf ik op een leitje dat op een keukenkastje hangt. In de praktijk wordt het vaak iets heel anders, of verzin ik er iets bij, maar zo weet ik wel wat we in huis hebben en raakt er minder over datum.

Vandaag nasi uit de vriezer met krokante tofu en gewokte groenten (paksoy, boontjes, puntpaprika) in een kleverige zoet-pittige saus met sesam en kipsaté.

Offtopic maar ik heb dat ook maar een andere vorm. (lang verhaal)

Wat betreft minder naar de supermarkt (zitten er hier 2 om de hoek en 1 iets verder), dat zit in mijn hoofd en zou niet alleen voor mijn portomonnee beter zijn maar op een of andere manier lukt het nog niet. Moet dus maar even streng voor mijzelf zijn denk ik... (Maar ja ik vergeet wel eens wat... lang niet altijd urgente dingen hoor dus dat zou dan natuurlijk wel even een paar dagen kunnen wachten)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.