Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
MijnNaamIsHaas73
27-09-2021 om 21:49
ToetieToover schreef op 27-09-2021 om 17:42:Als toetje maakte hij pannukakku met kaneelijs, bramenjam en slagroom. Nou, zoveel zoets kreeg ik niet op maar vriend vond dat niet erg want “Finnen hebben een aparte maag voor toetjes”. Dat jullie het maar even weten
.
Fijne vakantie Moosey, veel plezier in Berlijn!
Wij aten vanavond spaghetti met broccoli en gerookte zalm in een roomsausje. De broccoli was helaas iets te al dente.
Teigera
28-09-2021 om 09:07
Ik denk dat ik een stiekeme Fin ben
. Ik heb ook altijd ruimte voor een toetje! Heb mijn kinderen wijsgemaakt dat je altijd een klein beetje ruimte moet overhouden in je maag voor je toetje, mijn driejarige wijst nu op zijn schouder als hij uitlegt dat hij heus nog ruimte heeft.
Vanavond eten we een vegetarische schijf, zo'n spinaziekaasrondo, met gebakken aardappelen en broccoli.
Wobbelkont
28-09-2021 om 10:58
Vanavond aardappelpuree met geroosterde bospeentjes en gebakken kabeljauw - al dan niet gewikkeld in coburgerham. Jum, heb er zin in!
irmaladouce
28-09-2021 om 12:53
Heerlijk vooruitzicht, Moosey! Veel plezier! Wij hebben over ruim 2 weken een weekje vakantie en plannen een paar dagen citytrip in CH. Weet nog niet precies welke stad, mss Basel.
Zaterdag aten we fish and chips, gestoomde brocoli, sla/rauwkost. Dat smaakte prima. Zondag op een verjaardag kregen we gevarieerde borrelhappen en daarna raclette en daarna pruimencompôte + meringue + double crème.
Gisteren pitas met geïmproviseerde shoarma van rundvleesreepjes, zelfgemaakte houmous, knoflooksaus en tahinisaus en ijsbergsla.
Vanavond volkoren fusili met verse kerstomaten-paprikasaus, burrata (voor de liefhebbers) en veel versgeraspte Parmezaan.
Dolfje
28-09-2021 om 16:25
Ik heb vandaag een gebroken dienst, voorlopig is dat weer zo op dinsdag, dus ik neem een boterham met een gebakken ei mee.
Man heeft mini krieltjes, ui, ei, champignons, spekjes, tomaat wat hij allemaal bij elkaar in een pan mikt.
yette
28-09-2021 om 17:05
Veel plezier, Moos!
Ik ga zo aardappelkoek maken. Een soort van rösti, maar dan een bakplaat vol, met spekjes.
Erbij een salade met tomaat, mais, zwarte bonen en bosui met een cocktail-saus-achtige dressing waarbij ik ben uitgeschoten met de vodka 
ToetieToover
28-09-2021 om 17:10
haha Teig, jouw kind weet gewoon waar die tweede toetjes-maag zit
geweldig!
Vandaag de rest van de tom kha soep en een pastasalade, pasta gemaakt van doperwtjes:
groene erwten fusilli met gebakken uitje, crème fraîche, warmgerookte kipfilethaasjes, rucola, bietjes, perziken en geroosterde amandelflakes.
Ik weet niet wat ik dacht toen ik het allemaal bij elkaar mikte maar het was best lekker. Of, optie 2, ik heb nog immer mijn smaak niet helemaal 
FaithfulDuck87
28-09-2021 om 17:12
ik moet zo sporten en ben wat laat, dus doe een vlamtosti en dan nog een bakje kwark
AggressiveReindeer87
28-09-2021 om 18:08
Ik heb een aardappelsalade in elkaar geflanst met een kaasschnitzel uit de airfryer.