Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik heb erg veel broccoli in huis; meer dan wat dan ook van de verse groenten. Slordig ingekocht; bij de tweede winkel hadden ze namelijk heel mooie grote verse en die moest ik per se ook meenemen.

Dus volkoren spaghetti met broccoli zal het wel worden vandaag. Met wat linzen erdoor (moet ook op) en kaas er bovenop.

Ik ga ook voor de pasta. Tagliatelle met verse spinazie, spekjes, cherrytomaatjes, rode ui en champignons. En parmezaanse kaas erover.

kalfsvlees in groente saus, met foccacia

Vanavond een aardappeltje, met bloemkool en “rendang” - maar dan met schouderkarbonade in plaats van runderriblap, want in de Bonus

Ovenschotel pittige mosterd-kaas-puree met witlof en ham. Stond vanmorgen al heel vroeg bij de Appie voor de fijnste puree-aardappelen. Puree is net klaar, ao even de uitlekkende witlof in de ham rollen, kaas erover et voila en dan de puree van mijn stucwanden afschrobben #Swedisch Chef  

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

14-09-2021 om 16:55

lasagne

TanSwallow86

TanSwallow86

14-09-2021 om 18:25

Kant en klare Italiaanse salade. Heb geen energie meer om te koken. 
Anders was het een varkenshaasje geweest. Morgen dan maar denk ik.
Stond vanochtend op met knallende koppijn, sinds een uurtje gezakt, en koppijn vreet bij mij veel energie

Het was hier gebakken aardappeltjes met sperziebonen en een Valess schnitzel.

Hartige taart met paprika, courgette en maïs en natuurlijk kaas.

Vriend kookt: biefstuk, groene salade met uitgebakken spekjes en aardappel a-partjes geroosterd in de oven.

Lunch door mij: asperges, rauwe ham, gekookt ei, aardappelpuree en roomboter.

Fijn gesneden prei laten smoren in witte wijn en creme fraiche, uitgebakken bacon erbij en knoflookgarnalen gebakken in die wijn-roomsaus. 

Dolfje

Dolfje

14-09-2021 om 19:16 Topicstarter

Ik had een wegwerpbbq meegenomen en daar hebben we een hamburger en een kipfiletje met spek op klaargemaakt en erbij een kant en klaar salade van de plus. Waren net op tijd klaar want het begon te druppelen buiten. 

TanSwallow86

TanSwallow86

14-09-2021 om 20:51

redbulletje schreef op 14-09-2021 om 19:14:

Fijn gesneden prei laten smoren in witte wijn en creme fraiche, uitgebakken bacon erbij en knoflookgarnalen gebakken in die wijn-roomsaus.

Jou recept klinkt lekker. Hoeveel gebruik je van alles. Heb ook nog garnalen in de vriezer 

HarleyQuin schreef op 14-09-2021 om 20:51:

[..]

Jou recept klinkt lekker. Hoeveel gebruik je van alles. Heb ook nog garnalen in de vriezer

Ik kookte voor 2 en had 2 zakjes van 200 gram fijngesneden prei, een klein potje creme fraiche 125gr, goeie scheut witte wijn en 400 gram knoflookgarnalen uit de diepvries van Ah. Beetje maïzena om de saus de goeie dikte te geven. En schat dat ik nog 50 gram baconreepjes had die ik even heb uitgebakken voor door de prei. 

TanSwallow86

TanSwallow86

15-09-2021 om 08:55

redbulletje schreef op 14-09-2021 om 22:29:

[..]

Ik kookte voor 2 en had 2 zakjes van 200 gram fijngesneden prei, een klein potje creme fraiche 125gr, goeie scheut witte wijn en 400 gram knoflookgarnalen uit de diepvries van Ah. Beetje maïzena om de saus de goeie dikte te geven. En schat dat ik nog 50 gram baconreepjes had die ik even heb uitgebakken voor door de prei.

Bedankt, ga het in het weekend proberen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.