Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Wobbelkont
13-09-2021 om 16:31
Vanavond orzo met knoflookgarnalen, broccoli, rucola en pijnboompitten. Samen met een drizzle goede olijfolie en nog wat chilivlokken.
anijsblokje
13-09-2021 om 17:30
Salade niçoise met een restje zilvervliesrijst erin. (en verder tomaat, komkommer, maïs, tonijn, rode ui, sla en een dressing met oa mosterd, gedroogde tomaatjes, denk dat ik er nog wat kappertjes in gooi en wat ik verder nog tegenkom!)
GeorgieBrown
13-09-2021 om 18:02
Doe even een snelle zwaai. Ik ben hier al eeuwen niet geweest. Het is een beetje uit mijn systeem. En druk, druk, druk. Binnenkort haak ik weer aan.
Dolfje
13-09-2021 om 18:52
Nou uit eten ging niet door. Stonden voor een gesloten deur. Volgende restaurant was ook dicht. Meer mensen stonden een beetje verdwaasd rond te kijken. Blijkbaar begint ergens de komende dagen de kermis in dit dorp en nu was dus alles dicht. Fijn dat al die zaken hun website op orde hebben maar niet heus. Dus snel ff naar de supermarkt gegaan en heb ik een roerbak met kip, rijst en taugé en een k&k woksausje gemaakt. Deze week dus meer zelf koken dan ik had bedacht.
MijnNaamIsHaas73
13-09-2021 om 20:20
Hey Georgie
Dat is irritant Dolfje, hopelijk smaakte het roerbakgerecht ook wel en kan je het later in de vakantie nog inhalen.
Ik maakte geglaceerde worteltjes met gebakken aardappelen en een stukje gebakken kabeljauw.
Dolfje
13-09-2021 om 21:31
MijnNaamIsHaas73 schreef op 13-09-2021 om 20:20:
Dat is irritant Dolfje, hopelijk smaakte het roerbakgerecht ook wel en kan je het later in de vakantie nog inhalen.
Het smaakte wel hoor en dat inhalen komt wel, vrijdag reizen we door naar een Waddeneiland 
Brienne
14-09-2021 om 09:26
Aardappelen met broccoli en kaassaus.
Vegaschijf.
Salade met yoghurtdressing, komkommer en tomaat.
redbulletje
14-09-2021 om 09:38
Dolfje schreef op 13-09-2021 om 18:52:
Nou uit eten ging niet door. Stonden voor een gesloten deur. Volgende restaurant was ook dicht. Meer mensen stonden een beetje verdwaasd rond te kijken. Blijkbaar begint ergens de komende dagen de kermis in dit dorp en nu was dus alles dicht. Fijn dat al die zaken hun website op orde hebben maar niet heus. Dus snel ff naar de supermarkt gegaan en heb ik een roerbak met kip, rijst en taugé en een k&k woksausje gemaakt. Deze week dus meer zelf koken dan ik had bedacht.
Een dorp verderop ook niks open dan? Het was wel maandag, vaak is dat ook wel de vaste sluitingsdag voor veel restaurants.
yette
14-09-2021 om 09:54
Ik maak vanavond tomatensoep. De tomaten (van die enorme Franse vleestomaten) beginnen aan de planten te rotten, dus dan eet je zoveel mogelijk van de nog mooie tomaten 
Nu eerst koffie op het droge terrasje naast de bakker. Het is wisselvallig. Even internetten en kijken wat het weer verder doet. Ga zo maar naar de doe-het-zelf zaak en een soort van Xenos in de stad. Dan ben ik tegen de tijd dat het droog is, weer terug. Morgen ook buien, dus mooi de kans om mijn hippie-caravannetje van binnen nòg mooier te maken. Dat komt er zomers niet echt van.
Het is erg fijn om hier eens buiten het seizoen te zijn. Was een goed idee, zonder man en vier kinderen. Heb gisteren Franse liedjes van net na de oorlog geleerd tijdens het afbreken van de strandtent van goede bekenden. De hele zomerploeg was aanwezig om te helpen/de drank op te maken. Erg gezellig. Blijkbaar voelt het vertrek van de toeristen ook voor hun als bevrijding?!

Dolfje
14-09-2021 om 10:28
redbulletje schreef op 14-09-2021 om 09:38:
[..]
Een dorp verderop ook niks open dan? Het was wel maandag, vaak is dat ook wel de vaste sluitingsdag voor veel restaurants.
In die 2 dorpen verderop zit niks
Het had met de maandag niks te maken, op hun sites stond dat ze open waren..ik had donderdag en vrijdag al op die sites gekeken en gisteren weer. Bij een van de restaurants hing gisteren een briefje " wegens vakantie blabla" bij een andere hing niks. Terras stond ook gewoon opgesteld en het licht was aan. Maar ook dicht.
Heb inmiddels via Google al wat gevonden op fietsafstand voor hopelijk donderdag. Zal straks eens mailen.
Vandaag zijn we op pad en lunchen straks buiten de deur en misschien vanavond bbq bij het huisje.