Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
yette
09-09-2021 om 23:26
Mijn vriezervondst bleek gelukkig geen pompoensaus maar dahl te zijn. Met zoete aardappel en spinazie. Ik heb er vanwege spontane mee-eters wat gekookte eieren door gedaan zodat het genoeg was. Rijst erbij en wat naan die ik nog in huis bleek te hebben.
DanGun
10-09-2021 om 07:53
Herfstappeltaart schreef op 09-09-2021 om 18:55:
[..]
Waar koop je sinaasappelolie? Klinkt heerlijk.
Stond ooit eens bij de groenteboer. En nu heeft ie het niet meer en is mijn flesje bijna leeg 😟Echt jammer want inderdaad erg lekker!
DanGun
10-09-2021 om 07:54
yette schreef op 09-09-2021 om 23:24:
[..]
Ik krijg trek!
😊 Was ook superlekker. Ik had de hoop na het sporten nog een beetje te hebben maar de man had alles opgegeten.
yette
10-09-2021 om 07:59
Hier vandaag aardappeltjes uit de oven, cordon bleu en geroerbakte groenten - oa spinazie & courgette.
Dolfje
10-09-2021 om 08:13
Ik weet het nog niet. We gaan vandaag dus op vakantie. Heb wel restaurants in de buurt gevonden maar nog niet gereserveerd. Kan goed dat we ons vandaag in het huisje installeren en zelf wat koken.
Herfstappeltaart
10-09-2021 om 08:40
Drukke dag vandaag dus groentesoep uit de vriezer (bouillon, voorgesneden soepgroente, ui, champignons en zelfgedraaide balletjes.
Broodje erbij (hoop straks even naar de bakker te kunnen dan neem ik kaas/uienbroodjes mee).
ToetieToover
10-09-2021 om 08:58
Wij zijn een weekend thuis voor we weer gaan kamperen.
En thuis heb ik een oven, daarom bak ik vandaag karamel/suikerbroodjes en dan straks met veel roomboter, mmmm. Het deeg staat nu in de eerste rijs dus dat ‘straks’ kan nog wel even duren.
Verder nog ovenpatatjes met mayonaise.
Duidelijk dat ik hierbij nog wat gezonds zou moeten verzinnen, maar ik kan dat (nog) niet bedenken.
Fijn weekend alvast allemaal en veel plezier aan alle vakantiegangers
.
Elmie
10-09-2021 om 10:00
Hier vanavond patatdag omdat mijn man niet thuis is met eten. Dat is traditie voor zoontje en mij 😁
Brienne
10-09-2021 om 11:34
Zalmlasagne, moet ik wel opbiechten dat het de kant en klare versie van de Lidl is, moet namelijk werken vanavond.
Flapje
10-09-2021 om 11:48
Het is vrijdag dus dan kookt mijn vriend in principe altijd, omdat hij dan korter werkt. Een verrassing dus wat ik eet vanavond.
Smyle60
10-09-2021 om 12:29
Change of plans, vrienden die kwamen eten komen volgende week want familieproblemen. Manlief is ip daarvan met een vriend op stap, die 2 komen pas in de vroege avond thuis dus er staat nu een pan te smoren met spekjes, spaanse peper, paprika, knoflook, romatomaten en kruiden als basis voor mijn koude pastasalade. Als de boel pasta met de saus lekker doorgetrokken is en afgekoeld ga ik 'm afmaken met allerlei lekkers er nog doorheen. Stokbrood met knoflookboter erbij en klaar is Klara Smyle
rionyriony
10-09-2021 om 14:32
Ratatouille misschien; het blik tomaten en de paprika heb ik in huis. Zit knoflook, ui, tijm en peper in. https://www.smulweb.nl/recepten/ratatouille Weet nog niet.