Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Herfstappeltaart
09-09-2021 om 07:44
Vanavond hier volkorenwraps met een vulling van spinazie (dv), pijnboompitjes, zongedroogde tomaatjes en feta. Opgerold en met geraspte kaas even gebakken in de oven.
Dolfje
09-09-2021 om 07:55
Dankjewel Yette. Tuurlijk Griekenland ( of in elk geval naar de zon) komt wel weer.
Knap dat je alleen gaat, al is de aanleiding natuurlijk niet leuk.
Wij gaan straks een dagje weg maar eten gewoon thuis en nu bedenk ik me dat ik de kip nog niet uit de diepvries heb gehaald voor de shoarma vanavond. Zo maar meteen even doen. Maak ook een tzaziki- achtige saus voor erbij.
Maki
09-09-2021 om 08:54
Wat naar Dolfje, ik hoop dat het toch lukt om een beetje de ontspanning te vinden en te genieten, zodat je je in ieder geval weer (al is het maar ietsje) beter voelt na de vakantie.
Ik ga vanavond voor pannenkoeken, is een tijd geleden en ik had er opeens zin in.
irmaladouce
09-09-2021 om 10:14
Hé Dolfje, veel sterkte. En veel vakantieplezier! Het is so wie so prettig om de dagelijkse routine achter te laten, dat geeft alvast ontspanning.
En koreveen ook veel vakantieplezier. Ik neem aan dat je hebt meegekregen dat je vanaf a.s. maandag in CH een sanitaire pas nodig hebt ?
Wij aten gisteren pannenkoeken met kip-paddenstoelen-ragout die over was van de pasteitjes van afgelopen WE. En met gerookte zalm en sla. En met suiker en kaneel.
Vandaag eet iedereen op een ander tijdstip wegens sport- en werkgedoe. Dus het zal een beetje hapsnapperig worden.
Elmie
09-09-2021 om 10:29
Sterkte Dolfje. Ik hoop dat de verandering van omgeving je toch even goed doet!
Wat een dappere beslissing Yette!
Hier is een een salade van geitenkaas met veldsla, druiven, komkommer en walnoten geworden met een dressing van mosterd, azijn, citroensap, suiker, peper en zout. Met aardappelkroketjes erbij.
Elmie
09-09-2021 om 10:30
Herfstappeltaart schreef op 09-09-2021 om 07:44:
Vanavond hier volkorenwraps met een vulling van spinazie (dv), pijnboompitjes, zongedroogde tomaatjes en feta. Opgerold en met geraspte kaas even gebakken in de oven.
Dit klinkt heel lekker 😋 Heb je het recept?
Herfstappeltaart
09-09-2021 om 11:09
Elmie schreef op 09-09-2021 om 10:30:
[..]
Dit klinkt heel lekker 😋 Heb je het recept?
Het is eigenlijk geen recept
, ik doe maar wat.
Spinazie laten ontdooien, even laten koken volgens gebruiksaanwijzing op de doos en goed uitdrukken in een zeef zodat bijna al het vocht eruit is. Tomaatjes wat kleiner snijden, pijnboompitten roosteren en af laten koelen, feta verbrokkelen.
Alles door elkaar mengen en de wraps ermee vullen en oprollen. Wraps in ovenschaal of op de bakplaat leggen, geraspte kaas erover en bakken tot kaas er lekker uitziet.
Ninoea
09-09-2021 om 11:13
Een fijne vakantie gewenst @dolfje.
Gisteren een heel makkelijk dagje gedaan. Nu moet ik zeggen dat makkelijk momenteel wel schering en inslag is. Een pot tomatensoep en een pot champignonsoep opgewarmd met stokbrood met kruidenboter erbij.
Vandaag worden het wraps met kipschnitzel.
Elmie
09-09-2021 om 11:25
Herfstappeltaart schreef op 09-09-2021 om 11:09:
[..]
Het is eigenlijk geen recept
, ik doe maar wat.
Spinazie laten ontdooien, even laten koken volgens gebruiksaanwijzing op de doos en goed uitdrukken in een zeef zodat bijna al het vocht eruit is. Tomaatjes wat kleiner snijden, pijnboompitten roosteren en af laten koelen, feta verbrokkelen.
Alles door elkaar mengen en de wraps ermee vullen en oprollen. Wraps in ovenschaal of op de bakplaat leggen, geraspte kaas erover en bakken tot kaas er lekker uitziet.
👍😀😋