Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lekker Dolf, waar gaan jullie heen?

Wij zijn maandagmiddag bij mijn tante in Zwitserland gearriveerd en worden hier vetgemest. Ze heeft heerlijke taarten gebakken met fruit uit eigen tuin. 
Gistermiddag geluncht mit worst und bier na een wandeling. Heerlijke plaatselijke specialiteit: Apfelwurst. Gisteravond met tante en neef in goed restaurant gegeten met vooraf carpaccio van plaatselijk rund en daarna lamsvlees. Toe Tobleronemousse  En heel wat plaatselijk vuurwater gedronken

Na de lunch vertrekken we richting Alpen. Vanavond wordt het simpel boterhammen met Gruyere. Net gehaald dus we hoeven na onze aankomst en het opzetten van de tent nergens aan te denken.

Dolfje

Dolfje

08-09-2021 om 12:15 Topicstarter

Wij blijven weer in Nederland Koor. Week in een huisje en week in een tent. Zouden naar Griekenland maar had eigenlijk geen zin in gedoe. En nu heb ik een beetje spijt eigenlijk.

Vanavond kabeljauwfilet, krieltjes en groente met sausje uit de airfryer. 

Het eten van vandaag was geen succes! Gele bietjes met weinig smaak, te weinig zout op de aardappels en een taaie hamburger 😆

Morgen wil ik een salade maken maar dan eens op een andere manier. Wie heeft een lekker recept? 😃😎

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

08-09-2021 om 20:13

hier 2 kroketten en een bak kwark na

Lekkere salade met bv gerookte makreel Elmie? Of met halloumi? Geen idee waar je van houdt, "salade" is een nogal breed begrip.

Heel veel plezier op je vakantie gewenst Dolfje! Ondanks dat het geen Grieks eiland is, zul je je vast toch goed vermaken. In NL is ook veel te doen.

@MijnNaamisHaas: graag gedaan  , hoop dat het gesmaakt heeft en je op tijd was voor je voorstelling.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

08-09-2021 om 21:19

mss een poke-bowl maken? 
of veldsla met geitenkaas, verse zongedroogde tomaatjes, pijnboompitjes of noten

Teigera, dat begrijp ik. Meestal maak ik een salade van ijsbergsla, tomaat, komkommer en maïs. Dus iets met sla (welke maakt niet uit) maar dan andere ingrediënten.

Friezinnetje schreef op 08-09-2021 om 21:19:

mss een poke-bowl maken?
of veldsla met geitenkaas, verse zongedroogde tomaatjes, pijnboompitjes of noten

Klinkt lekker 😋 In welke verhoudingen doe je de ingrediënten in de salade?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

08-09-2021 om 21:40

Elmie schreef op 08-09-2021 om 21:38:

[..]

Klinkt lekker 😋 In welke verhoudingen doe je de ingrediënten in de salade?

tja, ik ben gek op geitenkaas, dus daar wat meer van En ik gebruik dan zachte geitenkaas. 

Evt een dressing met honing erdoor

Ja klinkt goed Friezinnetje!

Dolfje

Dolfje

08-09-2021 om 22:29 Topicstarter

Teigera schreef op 08-09-2021 om 21:14:

Heel veel plezier op je vakantie gewenst Dolfje! Ondanks dat het geen Grieks eiland is, zul je je vast toch goed vermaken. In NL is ook veel te doen.

Dankjewel Teig. Tuurlijk is hier genoeg te doen en ik ben me er van bewust hoe verwend ik klink ( en ben) maar het voelt voor mij gewoon minder als vakantie. Ik zit ook echt niet lekker in mijn vel sinds het overlijden in mijn familie en het gaat gewoon ff niet goed met mij. 

Dolf, das rot Hoop dat je toch een beetje kunt genieten. 
Ik heb een maffe week, er zijn 2 festivals waar ik tot vorig jaar aan mee werkte, dus vanavond, vrijdag en zaterdag ga ik diverse activiteiten bijwonen. Daarnaast is het op werk ook best druk. Vandaag at ik gauw een patatje tussen werk en concert door. Morgen diner koken op werk waar ik vast ook wel iets van polenta en gegrilde courgette met basilicum-yoghurtsaus van mee eet. 

Dolf  
Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen. Klinkt misschien stom, maar mij helpt het vakantie-spaarpotje dat ik tijdens corona begon als een soort belofte aan mezelf. Naast balen van de gemiste lol, kan ik me zo ook vast verheugen op wat nog komt.  

Zelf heb ik trouwens ook overwogen om in Nederland een weekje voor mezelf te regelen, in plaats van helemaal naar Frankrijk te gaan. Het laatste zetje om zaterdag toch naar de Middellandse Zee te vliegen, was de kanker van een vriendin. Door haar bedacht ik dat ik iets dat ik al zo lang wil en dat ook best mogelijk is, maar beter meteen kan doen. Hoe dat uitpakt, alleen in de middle of nowhere, ga ik meemaken. Misschien kom ik mezelf ontzettend tegen. Maar dan heb ik het in elk geval gedaan. 

Hoe dan ook en waar dan ook, je gaat er even lekker uit èn kan je verheugen op Griekenland - want die hou je tegoed, toch? 
x

Oh ja, het eten voor vanavond ... ik heb zojuist een bakje met onbekende inhoud uit de vriezer gehaald. Het ziet er romig oranje-roze uit. Met wat blaadjes spinazie. Geen idee of het milde curry met kip, bataat en kokos is of pompoensaus met gepofte knoflook. Ik hoop dat eerste. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.