Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mooi topic dit om inspiratie op te doen. Vind het soms lastig te bedenken wat ik nu weer wil maken. Wil vaak gezond eten (lees zoveel mogelijk vers koken en niet teveel vet), maar vriendlief lust een aantal groenten niet.

Vanavond even makkelijk. Chili con carne uit de vriezer. Vriend met zilvervliesrijst, ik met bloemkoolrijst. Komende week wil ik nog iets met verse spinazie maken wat niet teveel werk is en gewoon koken vind ik niet zo.

Wobbelkont schreef op 07-09-2021 om 15:42:

Ik heb nog witlof in huis - daar zou ik in het weekend witlofstamppot van maken - en daar moet ik dus vandaag iets mee, maar wat? Heb er ook nog kipschnitzels bij, maar die kunnen eventueel de vriezer. Ff denken hoor!

Fijnsnijden, appeltje snipperen en erdoor, stukjes zachte geitenkaas erdoor, walnoten roosteren en eroverheen. Dressing van yoghurt/mayo/mosterd/honing.

Herfstappeltaart schreef op 07-09-2021 om 15:44:

[..]

Fijnsnijden, appeltje snipperen en erdoor, stukjes zachte geitenkaas erdoor, walnoten roosteren en eroverheen. Dressing van yoghurt/mayo/mosterd/honing.

Hmm en dan nog een aardappeltje erdoorheen.. klinkt goed!

Wobbelkont schreef op 07-09-2021 om 15:47:

[..]

Hmm en dan nog een aardappeltje erdoorheen.. klinkt goed!

Of aardappeltjes uit de oven erbij

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

07-09-2021 om 16:59

ik at op het werk: Rode kool met hachee en puree  

Herfstappeltaart schreef op 07-09-2021 om 08:51:

[..]

Mag ik vragen wat jouw recept is voor deze champignonsoep?

Ik gebruik dit recept https://lekkertafelen.nl/recepten/soep/champignonsoep-maken-recept/maar dan zonder de creme fraiche en absoluut zonder het zout en met (heel sneu) champignons uit een potje, ik heb zo vaak  niet goed schoongemaakte champignons met dus zand gegeten bij anderen dat ik die gruwel zelf niet riskeer. En ik gebruik tuinkruidenbouillon ipv runderbouillon.

Als de soep klaar is bak ik reepjes spek goed knapperig uit en dan gaat de soep in een kom/bord, in het midden schep ik uitgebakken spekjes met een beetje room en mooie lange sliertjes bieslook als een soort mikado erover.

Smyle60 schreef op 07-09-2021 om 18:11:

[..]

Ik gebruik dit recept https://lekkertafelen.nl/recepten/soep/champignonsoep-maken-recept/maar dan zonder de creme fraiche en absoluut zonder het zout en met (heel sneu) champignons uit een potje, ik heb zo vaak niet goed schoongemaakte champignons met dus zand gegeten bij anderen dat ik die gruwel zelf niet riskeer. En ik gebruik tuinkruidenbouillon ipv runderbouillon.

Als de soep klaar is bak ik reepjes spek goed knapperig uit en dan gaat de soep in een kom/bord, in het midden schep ik uitgebakken spekjes met een beetje room en mooie lange sliertjes bieslook als een soort mikado erover

Ik krijg "pagina niet gevonden".

Vanavond waren het geheel tegen de planning in broodjes goulashkroket want vandaag 2 metalen Ikeakasten in elkaar gezet, nou dan weet je het wel, dan ben je blij dat je geen echtscheiding hebt   

Gisteren zelfgemaakte enchilada con pollo, van een bewaard recept van yummy in my tummy (kent iemand die site nog en heeft iemand daar toevallig ook recepten van bewaard?). En vandaag Indische biefstuk met sperzieboontjes geroerbakt met ontbijtspek en ui en aardappeltjes uit de oven.

Nee Maki, die site zegt me niets!

Ik had gisteren een heel drukke werkdag en lief en frut II zochten het eten uit: auf wiederschnitzel met sperziebonen en gebakken aardappeltjes. We aten lekker in de tuin. Vanavond gaan we barbecuen, zou eigenlijk iets heel anders gaan maken maar we genieten nog even extra van het mooie weer. Frutjes wilden graag "van die kip op een stokje die je dan in de satesaus moet doen", man spareribs en ik zalm. Verder nog wat runderchipolata want dat vind iedereen lekker. Erbij salade, maiskolven en brood met kruidenboter.

Dolfje

Dolfje

08-09-2021 om 09:27 Topicstarter

Ik heb een bakje “ paella “ uit de diepvries gehaald en bak er een eitje bij. 
Morgen begint onze vakantie! Gaan een dagje weg en vrijdag gaan we echt weg, 2 keer een weekje. 
Morgen eten we denk ik naanbroodjes met kipshoarma en sla.
Zal eens kijken wat er voor restaurants in de buurt zitten waar we vrijdag zijn en dan iets reserveren voor vrijdag of zaterdag.

Vanavond restjesavond. Ik heb nog kleine tomaatjes die hoognodig op moeten maar te weinig voor 2 man. Dus daarbij diepvrieserwtjes (ook een rest), cajunaardappeltjes uit de oven en ieder twee hardgekookte eieren.

Je hebt me overtuigd Teigera , ik was aan het twijfelen over BBQ omdat het eigenlijk niet handig uitkomt ivm een voorstelling waar we naar toe gaan vanavond. Maar het is echt wel de perfecte dag ervoor. Ik ga eens even op zoek naar wat gezonde BBQ recepten

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.