Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wij hebben de bbq aan gezet.

Pannekoeken!

Vanavond chili-con-carne (makkelijk want de vorige keer had ik een grotere hoeveelheid gehakt gekruid en gebakken en een deel ingevroren, kan ik nu zo bij de bonen gooien), met wat kropsla.

Gisteren macaroni met courgette en gehakt. 

We steken de barbecue aan

Heb gisteren m'n moeder die 80 werd op 'n etentje in een kreeftrestaurant getrakteerd. We aten een gruwelijk lekkere kreeft thermidor! Kan het restaurant (De Rode Kreeft, Werchter) van harte aanbevelen aan liefhebbers van dit goddelijke stukje seafood. 

Er ligt zelfgemaakte butter chicken te ontdooien en ik maak straks nog wat naan erbij. Dat wordt weer smullen vanavond

Dolfje

Dolfje

05-09-2021 om 09:05 Topicstarter

Gefeliciteerd Redbull! Kreeft laat ik aan me voorbij gaan, ik eet niks uit het water.

Ik maak kippensoep en kipragout met kastanjechampignons. Maak ook meteen 2 bakjes voor in de diepvries.

Ik ga voor prei met een kerriesaus, krieltjes en een zigeunerschnitzel.

Gisteren werden het toch pannenkoeken! 

Ik lunch straks met radicchiosalade en eet vanavond gevulde paprika (vega, vulling met oa champignons) en eet daar volkoren penne of bulghur bij.

Vandaag eten we nasi, met gebakken ei, kroepoek, augurken, gebakken uitjes en satésaus en misschien een loempia. 

Vandaag eten wij ook gevulde paprika’s! 

Gevuld met ui, zwarte bonen en gehakt -gekruid met mijn eigen mixje. Kaas bovenop  en ijsbergsla ernaast met knoflooksaus. Ik had nog een pakje met spicy pepers die op moesten, dus die heb ik fijngesneden en in het zuur gezet.

Ik heb het zojuist allemaal alvast klaargezet, als we dan vanmiddag terugkomen, kan het zó de oven in.

Vandaag moest ook de spinazie maar eens op, dus dat heb ik alvast gekookt en samen met gekookte eieren, gekruide hüttenkäse, hummus en zadencrackers is dat onze meeneem-lunch. Zit allemaal ook al in bakjes.

Mijn killer-lasagne! Er stond een meneer aan de deur toen de boel stond te pruttelen:  wat er zo verrukkelijk rook en hoe laat het klaar was  Ik had hem haast uitgenodigd    En dan ligt mijn keuken notabene een flink eind van de straat af.

Off topic (min of meer) Barbeknoeien/kippen cremeren doet overigens gelukkig niemand hier in onze kleine straat, in elk geval niet op hout, dat vind niemand sociaal hier. Hooguit verbranden  ze buiten eten op gas, prima.  In de wijk achter ons helaas wel, man man man, niet te harden die stank, gelukkig staat voor ons de wind meestal goed en hebben we aan de windkant al helemaal geen buren.

Houtstook zou echt verboden moeten worden in welke hoedanigheid ook, open haarden/vuurkorf/barbeknoeien, pelletrommel, biomassa. Gewoon verbieden die troep.

Simpel broodje gebakken ei wordt het hier

Herfstappeltaart schreef op 05-09-2021 om 08:23:

Vanavond chili-con-carne (makkelijk want de vorige keer had ik een grotere hoeveelheid gehakt gekruid en gebakken en een deel ingevroren, kan ik nu zo bij de bonen gooien), met wat kropsla.

Niks van terecht gekomen.  . Na een lange fietstocht frietje buiten de deur gegeten en kropsla heb ik ook al niet gekocht. De chili con carne wordt doorgeschoven naar morgen met baby-spinaziesalade.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.