Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Brienne
03-09-2021 om 18:27
redbulletje schreef op 03-09-2021 om 12:05:
[..]
Bevat die courgettetaart geen koolhydraten in de korst en zit er ook vlees doorheen?
Vind zelf courgettes net flauwe komkommers, kan niet zoveel met dat ingredient. Zie het dus niet goed voor me een taart die dat als één van de hoofdingredienten heeft.Zelf ga ik vanavond aan de torpedogarnalen (gepaneerd met broodkruim) met sweet chili en gekookte witlof.
Ik heb het inderdaad verkeerd omschreven, het was meer een pannenkoek.
Ik heb 3 courgettes geraspt, vocht eruit gehaald, eieren, meel, kruiden en kaas erdoor gedaan. Daarna gebakken, en dan krijg je een soort groentepannenkoek. Je zou er ook Vlees door kunnen doen
DownrightChinchilla41
03-09-2021 om 19:32
U2fan schreef op 03-09-2021 om 17:39:
Verse zelfgemaakte erwtensoep hier met rookworst van de slager, ik doe niet aan winterkost/zomerkost, maar enkel aan waar ik zin in heb
Oh wat lekker zeg, erwtensoep lust ik ook altijd 
Hier lasagne met saus van verse tomaten, kruiden, boursin. Veel groente: ui,champions,prei,wortel,bloemkool,sperzieboontjes en knoflook. En kaas natuurlijk (veel kaas)
redbulletje
03-09-2021 om 19:38
Brienne schreef op 03-09-2021 om 18:27:
[..]
Ik heb het inderdaad verkeerd omschreven, het was meer een pannenkoek.
Ik heb 3 courgettes geraspt, vocht eruit gehaald, eieren, meel, kruiden en kaas erdoor gedaan. Daarna gebakken, en dan krijg je een soort groentepannenkoek. Je zou er ook Vlees door kunnen doen
![]()
Klinkt op zich wel een apart soort hartige pannenkoek. Zou 't zelf wat meer pit geven met uitgebakken spekjes denk ik.
Ninoea
03-09-2021 om 20:29
Vandaag stonden zelfgemaakte broodjes hamburger met ovenfriet en sla op het menu.
ToetieToover
03-09-2021 om 21:42
Wij aten ciabatta BLT oftewel bacon (pancetta), sla (rucola) en tomaat. En mayonaise natuurlijk! Plus tomatensoep van wat ui, kruiden, tomatenpuree en ontvelde tomaten, gepureerd.
En
Gebakken makreel met sperziebonen en roomboter-mosterdsaus.
Ik eet ook wel vaak hetzelfde. Vooral als de sperziebonen klaar zijn voor de oogst, of courgettes. Ik vind het niet vervelend ofzo. Ik heb wel eens gedacht om net zo te doen als mijn vroegere collega.
Die had een outfit én een maaltijd voor elke dag van de week. Die hoefde daar dan nooit over na te denken. Het was wel ruim gesteld, dus stamppot en soepdag en frituurdag enzo. Maar toch... woensdag gehaktdag en vrijdag visdag... nah nee. Ik denk er nog wel even over na. Tijd zat tot aan mijn volgende maal en anders kom ik hier wel inspiratie opdoen ![]()
Moosey
03-09-2021 om 23:24
redbulletje schreef op 03-09-2021 om 19:38:
[..]
Klinkt op zich wel een apart soort hartige pannenkoek. Zou 't zelf wat meer pit geven met uitgebakken spekjes denk ik.
Het is hartige clafoutis (je kunt ook zoete clafoutis maken met bijv pruimen) Was eigenlijk een beetje vergeten dat dat bestond, dank voor de reminder! Is hartstikke lekker namelijk.
Brienne
04-09-2021 om 08:50
Moosey schreef op 03-09-2021 om 23:24:
[..]
Het is hartige clafoutis (je kunt ook zoete clafoutis maken met bijv pruimen) Was eigenlijk een beetje vergeten dat dat bestond, dank voor de reminder! Is hartstikke lekker namelijk.
Dat is leuk om te lezen, wist niet dat het zo heette!
Heb het recept van Facebook bij mij op het werk, komen steeds van die korte/simpele kookfilmpjes voorbij. Het heet schmackhaft TV. Ook leuke recepten van allerlei taarten die niet in de oven hoeven, want taarten is best wel een ding in Duitsland.
Ze kijken trouwens niet op een 'calorietje' meer of minder...
Dolfje
04-09-2021 om 09:12
Ik geloof dat ik vandaag taco's bedacht had met chili con carne. Straks komt picnic de boodschappen brengen.
rionyriony
04-09-2021 om 10:49
Ik ontdekte net drie pakken geraspte oude kaas met de datum 9 september dus dat wordt kaas eten.
Ik wou twee pakken in de vriezer gooien trouwens. Eén ervan moet wel op kunnen. Ook een heleboel tarwemeel en blikken tomaten en broccoli dus ik denk de richting uit van Italiaanse kost.
Dolfje
04-09-2021 om 11:06
rionyriony schreef op 04-09-2021 om 10:49:
Ik ontdekte net drie pakken geraspte oude kaas met de datum 9 september dus dat wordt kaas eten.
Ik wou twee pakken in de vriezer gooien trouwens.
Diepvries doe ik ook altijd.
Met kaasfondue is het zo op
Wobbelkont
04-09-2021 om 11:06
ik denk dat ik vanavond op het werk een snelle salade maak, met wat gamba’s, of misschien met wat kip. Weet het allemaal nog niet zeker. Ligt een beetje aan de drukte van vandaag en aan mijn honger/trek op dat moment.. kan ook zomaar een frikandel worden - zonder salade 
Oliviaa
04-09-2021 om 11:16
Vanavond word het karbonade, aardappels en groente uit de vriezer. Zo eens even kijken wat er nog in ligt.