Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Koreveen
22-08-2021 om 17:17
Vrijdag aten we zalmfilet met ovengeroosterde rode bieten met rozemarijn, 2 gekookte aardappels die nog opgemaakt moesten worden voor ze zouden weglopen en sla met lekkere frambozendressing die ik had gekregen.
Zaterdag heeft lief voor het eerst pizza’s gemaakt met de Black Bastard en een pizzasteen erin. Ze waren goddelijk. Superknapperig en dunne bodem. In 1x raak. We hadden ze belegd met tomatensaus met oregano, mozzarella en parmaham. De buurtjes aten mee en hun zoontje had een toetje bedacht van dingen die hij lekker vond: bastognekoekenbodem, momchou, stukken chocolade, pecannoten en cacaopoeder. Met de fles Limoncello die we koud hadden gelegd, erbij was het smullen. En we konden lekker lang blijven borrelen met de zalige temperaturen. Ben wel lek gestoken.
Ik ga zo roti met kip halen bij een Surinaamse thuiscateraar waar we vaker afhalen.
Dolfje
22-08-2021 om 17:18
Bij nader inzien heb ik geen zin in pizza en man stelt voor om Chinees te bestellen. Schuiven de pizza's door naar volgende week.
Pepperoni
22-08-2021 om 17:28
Wij aten lasagne.
Chinees afhalen heb ik ook wel weer 's zin in. Misschien komende week!
anijsblokje
22-08-2021 om 19:11
ToetieToover schreef op 22-08-2021 om 14:53:
@anijsblokje, ik heb wel interesse in de quinoa-bodem. Ik zoek nog steeds een lekkere glutenvrije quiche-bodem. Wil je het recept delen?
Ik heb dit recept gebruikt voor de bodem: https://www.cookameal.be/make/lunch/lentequiche-met-quinoa-korst/ dus ook nauwelijks een recept te noemen! Maar op zich prima.
ToetieToover
22-08-2021 om 19:47
anijsblokje schreef op 22-08-2021 om 19:11:
[..]
Ik heb dit recept gebruikt voor de bodem: https://www.cookameal.be/make/lunch/lentequiche-met-quinoa-korst/ dus ook nauwelijks een recept te noemen! Maar op zich prima.
Ah bedankt!
Heel simpel inderdaad maar ik heb tóch een vraag.
Rekenen ze nou 250 gr ongekookte quinoa? Of gekookte?
ToetieToover
22-08-2021 om 19:57
Wij aten paarse sperziebonen (die kleuren weer donkergroen tijdens het stomen hoor) met krieltjes in kruidenboter en op ‘t vel gebakken makreel met roomboter (jaja nog meer boter
), afgeblust met citroensap.
En
Kippenlevertjes, geweld in warme melk en daarna gebakken in de oven gewikkeld in pancetta, rauwe sumak-uien en een salade van witlof en mango met azijn.
Toetje was gezoet eiwitschuim op frambozen in gelatine met rabarberlimonade. In glaasjes, lekker kneuterig ouderwets, net zoals de levertjes!
De ovenschotel voor morgen staat al klaar, ik vind het bijna jammer want nu heb ik zin in quiche. ![]()
anijsblokje
22-08-2021 om 21:59
ToetieToover schreef op 22-08-2021 om 19:47:
[..]
Ah bedankt!
Heel simpel inderdaad maar ik heb tóch een vraag.
Rekenen ze nou 250 gr ongekookte quinoa? Of gekookte?
Ik ben uitgegaan van ongekookte! Maar heb wat minder gebruikt want kleinere vorm.
Verder...kippenlevertjes brrrr maar de rest klinkt wel heel lekker!
MijnNaamIsHaas73
22-08-2021 om 22:17
Gisteren hebben we gebarbecued, even genieten van die heerlijke zomerdag. Vanmiddag trouwens ook nog even lekker buiten gezeten en toen door de stromende regen maar huis gerend. Daar hebben we lekker een pannetje mosselen gegeten, heel simpel met mosselgroenten en een stokbroodje erbij.
Rachel.
23-08-2021 om 07:53
redbulletje schreef op 19-08-2021 om 17:14:
[..]
Ja, zeker fijn en ben nu ook minder bang om een implantaat te laten zetten nu het qua napijn enorm mee is gevallen, want het is wel een héél groot gat nu. Het is de grootste kies uit de onderkaak die weg is. Ik had dus gisteravond wel pijnmedicatie gepakt voor 't geval dat ik pijn kreeg, maar buiten een zeurend gevoel aan m'n tandvlees (wat ik ook heb als de tandarts tandsteen heeft verwijderd en geflost) ging het helemaal niet echt pijn doen. Ook prikt het niet als ik tandenpoets, spoel of citrus eet. Ben er dus goed vanaf gekomen
Gelukkig maar, fijn dat het goed is gegaan idd, hopelijk herstelt het nu lekker snel!
yette
23-08-2021 om 09:09
Wij zetten vandaag de frituurpan aan om wat ruimte in de vriezer te maken. Iedereen mag zelf kiezen. Er zijn pikanto's, kipnuggets, dellen, kaassoufflés, kleine loempia's, grote vegetarische loempia's en één grote loempia met ham en kip. En patat natuurlijk. De diepvries-doperwten leuk ik op met een uitje, knoflook en marjolein.
Sophia_!
23-08-2021 om 09:24
yette schreef op 21-08-2021 om 13:52:
[..]
Lekker!
Copycat of bij Taco Bell?
Copycat 😁
rionyriony
23-08-2021 om 11:35
Ik denk aan een eenpansmaaltijd (een soort nassi-achtige constructie) gekruid met een Jonnie de Boer busje.
Populair zijn de Ras el Hanout, Curry Madras en Al Andalus.
Verwacht van mij geen haute cuisine maar ik eet het altijd wel met plezier op. Voor gasten maak ik meestal iets wat iedereen lekker vindt.