Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
yette
21-08-2021 om 13:52
Sophia_! schreef op 21-08-2021 om 10:27:
Taco Bell's crunchwrap supreme
Lekker!
Copycat of bij Taco Bell?
ToetieToover
21-08-2021 om 22:25
Peultjes, ijsbergsla, satésaus, gegrild kipfilethaasje, gekookt ei en bruine basmatirijst. Beetje kimchi ernaast en kroepoek.
En
Salade van feta, olijven, kidneybonen, komkommer, paprika, tomaat, ui.

Toen bleek mijn olijfolie ineens op dus de dressing dan maar van walnootolie gemaakt. Iets met mijn huiself die altijd lege verpakkingen terugzet. Echt, wáárom?! 
Teigera
22-08-2021 om 08:23
Ik maak vanavond de bulgur met tomaten en aubergine en ingemaakte citroen-yoghurt van Ottolenghi die yette onlangs at, en al lang op mijn lijstje stond om eens te maken. Vanavond dus. Erbij een kipworstje (want die moeten op) in pitabrood (want die moeten op). Morgen gaan we een midweekje weg naar onze zuiderburen, we starten de vakantie met pannenkoeken.
anijsblokje
22-08-2021 om 11:16
@ToetieToover: Ohhhh olijfolie dat mag echt gewoon nooit op zijn. Kun je alle huiselfen zo opvoeden dat ze meteen op een lijstje schrijven als iets op is? Sommige mensen hebben zulke lijstjes op de koelkastdeur hangen bijvoorbeeld... Maar walnootolie is op zich een prima vervanger.
@Teigera: Ik heb dat auberginegerecht ook meerdere keren gemaakt, alleen dan zonder bulgur. Laatst weer eens geprobeerd en ik ben gewoon echt geen fan.
Fijne vakantie alvast, pannenkoeken zijn een prima culinaire start zou ik zeggen!
@yette: Ik hoor steeds meer mensen over empanada's. Maak je ze zelf?
Ik heb gisteren inderdaad de hartige taart met quinoabodem gemaakt. Dat was lekker, al moest het iets langer in de oven voorbakken dan het recept zei. Maar ik heb er geen spijt van en ik heb de helft ingevroren voor later.
Vanavond eet ik pompoenlasagne en het beste is dat ik er zelf niets aan hoef te doen, want ik niet thuis.
Dolfje
22-08-2021 om 11:20
Wij gingen onverwachts uit eten bij de Griek. Was lekker.
Vandaag pizza denk ik, had van die bloemkoolbodems besteld bij picnic.
yette
22-08-2021 om 14:20
@ Anijsblokje,
Empanada's maak ik inderdaad zelf. Dit keer twee soorten, de 'gewone' met oa gehakt, ui en koriander en vegetarische Joods-Argentijnse met oa kaas, ui en oregano.
Hoe maak jij die bulgur-zonder-bulgur van Ottolenghi dan? Of heb je het over een ander recept? Wij hebben het over een recept dat uiteindelijk een beetje lijkt op dolma-vulling - maar dan met bulgur.
Reflectione
22-08-2021 om 14:23
'Feestmaal' om het eind van de vakantie te vieren: maaltje van de snackbar.
ToetieToover
22-08-2021 om 14:53
@anijsblokje, ik heb wel interesse in de quinoa-bodem. Ik zoek nog steeds een lekkere glutenvrije quiche-bodem. Wil je het recept delen?