Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
yette
18-08-2021 om 15:31
Maki schreef op 18-08-2021 om 14:04:
[..]
Zit je in Frankrijk? Of heb je in Nederland ergens reblochon kunnen krijgen? Ik vind het altijd heerlijk (ik ken vooral de tartiflette met aardappel ipv boekweitpasta) maar moeilijk te krijgen in NL.
De reblochon heb ik vorige week bij de kaasboer in Nederland besteld - omdat ik het weekend daarvoor een paar pakken crozets had meegenomen uit Frankrijk.
En hij is (in elk geval online) ook bij AH te koop.
Meenemen uit Frankrijk zou waarschijnlijk wel goedkoper zijn geweest, maar vanwege de beperkte koelruimte onderweg proberen we juist zo weinig mogelijk stinkdingen mee terug te nemen
Maki
18-08-2021 om 19:47
yette schreef op 18-08-2021 om 15:31:
[..]
De reblochon heb ik vorige week bij de kaasboer in Nederland besteld - omdat ik het weekend daarvoor een paar pakken crozets had meegenomen uit Frankrijk.
En hij is (in elk geval online) ook bij AH te koop.
Meenemen uit Frankrijk zou waarschijnlijk wel goedkoper zijn geweest, maar vanwege de beperkte koelruimte onderweg proberen we juist zo weinig mogelijk stinkdingen mee terug te nemen
![]()
Ja stinken doet het, maar zo lekker! Ik heb reblochon 1 keer kunnen krijgen bij een kaasboer in Rotterdam. Goed te horen dat de Albert het ook heeft, ik ga kijken!
Teigera
19-08-2021 om 08:09
Hoop dat je pijnvrij hebt kunnen slapen redbulletje?
Wij gaan vandaag naar de dierentuin met het gezin van mijn broertje, daarna een kinderruil: de oudste twee slapen bij ons, de jongste twee slapen bij het andere gezin. We hebben dus een feestelijke maaltijd vanavond: een vegetarische hamburger (heb van die 'sensational' dingen van Garden gourmet, ben wel benieuwd) met Cheddarkaas op een broodje, rauwkost en ovenfrietjes. Toe ijs.
redbulletje
19-08-2021 om 08:15
Heb gelukkig nauwelijks last gehad. Wordt vandaag dus oppassen dat ik niet achteloos met die kant op iets kauw of m'n tandenborstel er langs rag, want de wond moet nog wel helen natuurlijk.
Dolfje
19-08-2021 om 08:20
Ik heb weer een gebroken dienst dus waarschijnlijk vanmiddag thuis een kom soep, heb nog pompoen in de diepvries en een hoop tomaten die ik dan eerst rooster , en een boterham mee.
Voor man een bakje pastasaus uit de diepvries gehaald.
Mama-Inge
19-08-2021 om 09:00
Wij gaan vanavond wat afhalen.
We gaan een dagje weg met de kinderen en het hangt er een beetje vanaf hoe laat het word
Oliviaa
19-08-2021 om 10:12
Gevulde Paprika en witlof met ham en kaas.. misschien nog een paar aardappeltjes erbij.
Man eet biefstuk ipv de paprika.
yette
19-08-2021 om 11:56
Hoerenpasta met compensatiesalade.
En wie geen vis blieft, krijgt de kliek van gisteren.
MijnNaamIsHaas73
19-08-2021 om 16:08
Ik doe vandaag een Dolfje 😉. Man en ik eten Vietnamees stoofvlees met pittige bloemkool rijst en de kinderen pasta met spinazie en spekjes. Behalve de bloemkool rijst komt alles uit de vriezer.
Brienne
19-08-2021 om 16:36
yette schreef op 19-08-2021 om 11:56:
Hoerenpasta met compensatiesalade.
En wie geen vis blieft, krijgt de kliek van gisteren.
Je bedoelt Boerenpasta😉 ![]()
Dolfje
19-08-2021 om 16:42
Brienne schreef op 19-08-2021 om 16:36:
[..]
Je bedoelt Boerenpasta😉
Volgens mij niet hoor. Pasta puttanesca.
Rachel.
19-08-2021 om 16:47
redbulletje schreef op 18-08-2021 om 15:20:
Bedankt voor de sterktewensen.
Behandeling is achter de rug en was goed verdoofd dus ik heb 't niet gevoeld (behalve wat gewrik en gekraak) De verdoving werkt nu nog, dus het is afwachten wat ik over 'n paar uur ga voelen.
Heb wel 'n receptje meegekregen voor pijnmedicatie en spoeling. Drink nu water door 'n rietje, want anders kwijl ik volgens mij
Wat fijn dat dat achter de rug is zeg! Ik ken het gevoel, man wat zat ik daar in zenuwen en met zweethandjes in de wachtkamer..
Er was een oudere mevrouw die met haar dochter van 30 mee was omdat ze het erg eng vond. Die dochter werd behandeld en haar moeder ging ondertussen mij gerust stellen want ze hoorde dat ik hetzelfde moest laten doen als haar dochter. Heel lief van haar, ze ging me helemaal gerust stellen. Vervolgens loopt dochter van 30 huilend die kamer uit met een hand op der wang...😫😫 daar ging mn vertrouwen! Meteen daarna moest ik. Door die dochter was ik me toch bang..
Nou uiteindelijk goed verdoofd en had precies hetzelfde gevoel zoals je het beschreef, ik had ook spoeling en pijnmedicatie, toen de verdoving begon uit te werken heb ik die in genomen, het voelt hooguit wat gevoelig maar die medicatie hielp erg goed hoor!
Ook ng een tip, spoel met lauw water na iedere maaltijd je mond, dat hielp bij mij echt want als er iets in ging zitten voelde ik het meteen, door dat spoelen na iedere maaltijd blijft het vuil daar ook weg en kan het rustig herstellen. En die mondspoeling die je op recept krijgt dies ook erg fijn, dood alle bacteriën.
Komt helemaal goed hoor! Fijn dat je het achter de rug hebt hee!