Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dolfje

Dolfje

18-08-2021 om 11:22 Topicstarter

anijsblokje schreef op 18-08-2021 om 11:20:

Gooi je alles dan door elkaar, dolfje? Daar kan ik me niets bij voorstellen? 

Ik fruit een uitje en bak daar de rijst door en de kipsaté en de boontjes. Pindasaus erbij. Soort  nasi goreng wordt het. Had de sateetjes van de stokjes gehaald.

Dolfje

Dolfje

18-08-2021 om 11:22 Topicstarter

redbulletje schreef op 18-08-2021 om 11:03:

Zalm en spinazie ala creme. Moet vanavond zachte dingen eten, want ik moet vanmiddag een kies laten verwijderen door de kaakchirurg (brrrrrr!)

Ah jakkes, hopelijk valt het mee.

yette schreef op 17-08-2021 om 21:54:

@ DanGun, deze is het:
https://more.ctv.ca/food/recipes/gem-lettuce-with-fridge-raid-dressing.html

Wat een goed idee, avocado ik ga deze dressing maken vandaag want het past vast ook heel goed bij de ijsbergsla die ik nog heb en rivierkreeftjes. Zadencrackers erbij.

En verder moeten de kipfilethaasjes op, ik ga ze crunchy paneren met gevijzelde bran flakes en ‘shoarma’-kruiden. Bakken in de pan, dot hartige kruidenyoghurt ernaast en ik heb nog wat peultjes en spinazie, die mik ik in mijn stoommandje boven de bruine basmatirijst.

Sterkte vandaag Redbulletje. 

Sterkte, Bulletje! 
Hier worden het crozets, da's franse boekweitpasta. Volgens de traditie maak je daar een gegratineerde ovenschotel van met ham of spek, reblochon, ui en crème fraîche. Noemen ze croziflette. Ik geef er mijn eigen draai aan. Laat het vlees weg, en doe er naast reblochon en ui nog een lading belegen kaas, knoflook, wat spinazie en blokjes courgette bij. Niet echt croziflette dus. Meer croziyette 

Vandaag een prei/erwtjes-quiche met spekjes en feta.

He bah RB, hou je taai.

Gister at ik het augustus-buffet op werk, aardappelpuree met Nieuw-Zeelandse spinazie (echt een supersoort, veel steviger dan gewone spinazie en de stelen blijven heel knapperig, erg lekker. Alleen vinden gasten het wel heel verwarrend, Nieuw Zeelandse spinazie uit eigen tuin ), op één kant gegrilde paarse spitskool met hazelnoten en geroosterde tomatensalsa, prachtige seizoensgroenten (courgette, wortel en mini-chioggia-bietjes) en salade met komkommer, erwtjes en toverbonen. Zo leuk nu, dat we echt puur van de tuin kunnen koken

Vandaag vrij en lui. Het wordt in elk geval iets met tomaten en boontjes. Wellicht pasta met tomatensaus en citroenboontjes. 

Vanavond gaan wij voor een simpele macaroni.  

yette schreef op 18-08-2021 om 12:09:

Sterkte, Bulletje!
Hier worden het crozets, da's franse boekweitpasta. Volgens de traditie maak je daar een gegratineerde ovenschotel van met ham of spek, reblochon, ui en crème fraîche. Noemen ze croziflette. Ik geef er mijn eigen draai aan. Laat het vlees weg, en doe er naast reblochon en ui nog een lading belegen kaas, knoflook, wat spinazie en blokjes courgette bij. Niet echt croziflette dus. Meer croziyette

Zit je in Frankrijk? Of heb je in Nederland ergens reblochon kunnen krijgen? Ik vind het altijd heerlijk (ik ken vooral de tartiflette met aardappel ipv boekweitpasta) maar moeilijk te krijgen in NL.

redbulletje schreef op 18-08-2021 om 11:03:

Zalm en spinazie ala creme. Moet vanavond zachte dingen eten, want ik moet vanmiddag een kies laten verwijderen door de kaakchirurg (brrrrrr!)

Sterkte! Hopelijk valt het mee

Hier vanavond vers belegde pizza op een desembodem.

Sophia_!

Sophia_!

18-08-2021 om 14:19

Fusilli met kip, room, pesto, spinazie en champignons. 

Ik maak een grote pan friet.

Ouderwets in de frituur.

Sterkte RB, hopelijk valt het mee.

Gebakken aardappeltjes, sla en biefstuk met champignons hier.

rionyriony schreef op 18-08-2021 om 14:30:

Ik maak een grote pan friet.

Ouderwets in de frituur.

Lekker! Doe je dan ook zelf de aardappels schillen en snijden?

Bedankt voor de sterktewensen. 
Behandeling is achter de rug en was goed verdoofd dus ik heb 't niet gevoeld (behalve wat gewrik en gekraak) De verdoving werkt nu nog, dus het is afwachten wat ik over 'n paar uur ga voelen. 
Heb wel 'n receptje meegekregen voor pijnmedicatie en spoeling. Drink nu water door 'n rietje, want anders kwijl ik volgens mij

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.