Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Herfstappeltaart
09-08-2021 om 10:42
Wij eten vanavond stamppot van verse spinazie met een gebakken mootje zalm.
Maki
09-08-2021 om 10:50
Traybake met chipolata worstjes, paprika, courgette, ui, trostomaatjes en rode aardappeltjes met een beetje Maple Syrup.
Pepperoni
09-08-2021 om 11:49
Krieltjes uit de oven, sla, varkenshaas met champignons en paprika, en pepersaus.
Wobbelkont
09-08-2021 om 14:03
Vanavond rendang van schouderkarbonade, met rijst en broccoli. Simpel, maar lekker!
DanGun
09-08-2021 om 15:30
redbulletje schreef op 09-08-2021 om 09:37:
[..]
Okee, hier komt ie:
Ingredienten voor het deeg:90 gram tarwebloem
65 gram havermoutvlokken
110 gram roomboter
1 ei
1/4 theelepel zout
Ingredienten voor de vulling:3 grote eieren
2 zakjes (=200gr) Parrano geraspte kaas
45 gram havermoutvlokken
150 gram dikke turkse/griekse yoghurt
Bakje ongezouten pecan noten
8 puntpaprika's
Voorbereiding:Snijd de paprika's in de lengte door en verwijder de zaadlijsten en de kontjes.
Grill ze aan beide kanten tot ze zacht zijn. Laat ze afkoelen en verwijder de zwartgeblakerde stukjes vel.
Indien de pecannoten nog niet knapperig geroosterd zijn, doe je dit in een paar minuten zelf en hak ze daarna in grove stukken.
Beboter een springvorm van 24 cm en bestrooi met bloem.
Het deeg:
Meng in een kom de bloem, havermout, 1 losgeklopt ei en het zout.
Snijd de boter in kleine stukjes en kneed de ingredienten door elkaar tot een samenhangend deeg. Druk dit gelijkmatig op de bodem en langs de zijwand van de vorm uit.
Zet de springvorm in de koelkast om het deeg uit te laten harden voor een beter bakresultaat.
Oven op 205 graden voorverwarmen en bak de bodem daarna in 25 minuten af. Buiten de oven laten afkoelen.
De vulling:
Splits de eieren.
Meng 150 gram van de kaas met de havermout, de yoghurt, de gebroken pecannoten en de eidooiers door elkaar.
Klop de eiwitten stijf en spatel deze op het laatst door de massa.
Schep dit mengsel in de afgebakken vorm, garneer met de gegrillde paprika's en bestrooi met de resterende kaas.
Bak de soufflé in 40 minuten af op 210 graden.
Smakelijk!
Kwijl kwijl kwijl
Ted68
09-08-2021 om 19:38
Vanmiddaag heb ik in een bergrestaurant Schnipo ( schnitzel met pommes) gegeten, darom vanavond voor mijn gezin broodjes hamburger, en voor mij een gemengde salade
GeorgieBrown
09-08-2021 om 20:25
Eten was goed gelukt gisteren. Alleen de Gnudi hadden wat minder 'samenhang'. Ik had te weinig spinazie, dus ik had er wat geraspte courgette doorheen gedaan. Dus ik denk dat het daardoor kwam.
Vandaag leftovers (Brown was er niet...
) De venkel, boontjes met tomaat en een halve artisjok. En een broodje met tapenade.
redbulletje
09-08-2021 om 20:31
DanGun schreef op 09-08-2021 om 15:30:
[..]
Kwijl kwijl kwijl
In het aspergeseizoen maak ik 'm ook met warm gerookte zalm en asperges, die is ook kwijlenswaardig
yette
10-08-2021 om 08:02
Gisteren ongeschilde aardappeltjes uit de oven, salade met oa gele en rode tomaten en een uit Frankrijk meegenomen vegburger.
Vandaag lasagne met 3 kleuren saus. In de groene saus met spinazie verwerk ik meteen ook maar de laatste komkommer van mijn Franse buuv. Die zijn zo stevig en vol zaad dat ze het beter doen als courgette dan als komkommer.
Wobbelkont
10-08-2021 om 08:45
Vandaag verse paradelle met portabello, spinazie en in prosciutto gewikkelde kabeljauw
GeorgieBrown
10-08-2021 om 10:15
Morgen en overmorgen ben ik op locatie aan het werk. Dus ik moet iets maken wat ik ook kan meenemen als lunch. Mss maak ik iets quicherigs.
preitaart.
anijsblokje
10-08-2021 om 13:24
Wie heeft broodbeleg uit de supermarkt nodig als je met diepvriestuinbonen, citroensap, olijfolie, knoflook, munt uit de tuin en chilipeper iets overheerlijks kunt maken voor op brood?
Vanavond eet ik falafel met volkoren pitabroodjes, zelfgemaakte knoflooksaus en een komkommersalade.