Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
DanGun
08-08-2021 om 08:35
Ik heb een vracht aan groenten in huis, niet normaal. Boontjes, peultjes, courgettes, peentjes, tomaatjes, paprika’s’ paksoi, sla, komkommers en een aubergine.
En er liggen opaalpruimen, Reine Claudes, kersen, nectarines, bananen, appels en peren.
Ik werd een beetje koopziek bij de groenteboer. 😂😂😂
Dat wordt dus of iets van een roerbak of een traybake vanavond. En alvast een quiche. Een grote kan sap maken en een groene smoothie.
En ik ga van die courgettes en wortels ook maar muffins bakken denk ik.
redbulletje
08-08-2021 om 08:37
Vandaag ga ik een soufflé bakken met gegrillde puntpaprika's en pecannoten. En veel kaas natuurlijk!
Dolfje
08-08-2021 om 12:16
Ik ga een pannetje groentesoep met gehakt maken en misschien maar ik ook wel kippenragout.
Teigera
08-08-2021 om 12:18
Ik maak vanavond een tajine met kip, aardappels, tomaat en ingemaakte citroen. Paar olijven erbij voor de frutjes en lief (een van de weinige dingen die ik echt niet lekker vind).
GeorgieBrown
08-08-2021 om 13:48
Gisteren had ik niet zo'n zin om te koken. Dus ik at wat dolma's die ik nog had en een broodje.
Vandaag krijg ik eters. Ik wilde eigenlijk Koreaans gaan koken, maar ik heb te weinig tijd voor teveel nieuwe uitprobeersels. Dus ik maak 'gewoon' Italiaans.
Vooraf geroosterde artisjokken met dip, in de oven geroosterde venkel en geroosterde paprika. En brood met tapenade. En daarna maak ik Gnudi (ricotta-spinazie) met salie boter. En sperzieboontjes met tomaat als bijgerecht. En toe verse ananas met munt-suiker als garnering en yoghurt voor de liefhebbers.
Koreveen
08-08-2021 om 15:06
Vrijdag aten we kip ketjap (door lief gemaakt) met geroerbakte sperziebonen en rijst.
Zaterdag simpel geroosterde paprikasoep met brood want 's avond kwamen buren borrelen en we hadden allemaal lekkere borrelhapjes, kaasjes, smeersels erbij. Was gezellig en laat geworden.
Vandaag maak ik Indische eieren (recept hier ooit opgedoken) met de overgebleven sperziebonen van vrijdag en ik ga de kliek rijst van vrijdag opbakken. Verder mijn 2e komkommer uit eigen tuin (ook met gemene stekels) met een zoetzure dressing.
GeorgieBrown
08-08-2021 om 15:49
Komkommer met stekels, KV?
Ik vergat erbij te zetten dat de boontjes, tomaten, peterselie, rozemarijne, oregano, salie en munt ook allemaal van mijn balkontuin komen!
watertoren
08-08-2021 om 16:06
Stamppot rauwe andijvie met speklappen. Ik eet vanavond alleen. Mijn zoon is niet thuis en geeft niks om stamppot.
DownrightChinchilla41
08-08-2021 om 16:24
Hier courgettesoep, met stokbrood en smeersels. Ik heb pas geleden voor het eerst
courgettesoep geproefd en vond het zo lekker dat ik het nu zelf heb gemaakt 
Koreveen
08-08-2021 om 16:55
GeorgieBrown schreef op 08-08-2021 om 15:49:
Komkommer met stekels, KV?
Ik vergat erbij te zetten dat de boontjes, tomaten, peterselie, rozemarijne, oregano, salie en munt ook allemaal van mijn balkontuin komen!
Yup, plant volgend jaar ook maar. Zijn met recht "wilde" komkommers ![]()
DanGun
08-08-2021 om 17:56
Het worden roergebakken boontjes, peultjes en tomaatjes met mie en varkenshaas-spiesjes in HoiSin saus.