Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Koreveen
03-08-2021 om 08:49
Hahahaha Toetie, ik zou het ook niet besteld hebben maar het smaakte echt geweldig in combinatie met de overige ingrediënten. En dat is dan zo leuk van dit soort restaurants dat je onverwachte smaaksensaties ondergaat.
Thanks Moos, hij gaat op mijn restaurantlijstje.
Gisteravond aten we een flinke plaat groenten in de oven geroosterd: courgette, paprika, groene asperges en knoflook met zalmfilet.
Vanavond pad Thai met garnalen
Herfstappeltaart
03-08-2021 om 08:58
Hier vanavond gekookte aardappels met bietjes en een saus van tartaar ui en mosterd.
Regendrup.
03-08-2021 om 11:22
Teigera schreef op 02-08-2021 om 21:15:
[..]
Beetje van Miljuschka, beetje van mezelf. We hadden zo'n bak verse gevulde pasta-dingetjes van Appie, qua groente heel flinke zak spinazie geroerbakt en erdoorheen geroerd. Anders vond ik het echt te ongezond worden. Met al die kaas is het flink machtig! Erg geschikt voor kinderen ook, bij mij zaten ze te smullen.
Pesto tortellini ovenschotel: een makkelijk pastagerecht - Miljuschka
Oeh dankjewel!! Ga ik deze week maken.
Regendrup.
03-08-2021 om 11:23
Pepperoni schreef op 02-08-2021 om 18:30:
[..]
Lekker toch? Als het weer zo blijft maak ik deze week zuurkoolstamp en erwtensoep. Best zin in 😊
Ja vind ik ook hoor! Maar toch voelt het gek, zo'n winterkost in augustus haha. Stom is dat he.
Wobbelkont
03-08-2021 om 11:26
Vanavond uitje met het werk. We bezoeken een voetbalwedstrijd, en voorafgaande daaraan een buffet in de skybox waar vanuit we de wedstrijd bijwonen. Heb er zin in 
GeorgieBrown
03-08-2021 om 11:33
ToetieToover schreef op 02-08-2021 om 11:31:
Ik probeer me nog steeds dat ijs met kersen en ketjap voor te stellen. Ik kan niet tegen kersen dus ik krijg al jeuk bij het idee. Maar ik heb wel eens een recept gehad voor een fruitsalade met ketjap-dressing en dat was best lekker: spicy en zoet-zuur. Soort chutney-idee.
Zou het niet een soort roedjak zijn vraag ik me af.
GeorgieBrown
03-08-2021 om 11:41
Restaurantlijstje, KV... Wauw, had ik ook eens.
Ik heb eigenlijk maar 1 restaurant waar ik benieuwd naar ben momenteel. Eens kijken of ik daar morgen of donderdag heen kan gaan.
Gisteren warmde ik de rest van de spinazie pie op die ik zondag had gemaakt. De vulling was erg lekker, met djinten, knoflook en gember, tomaat, ui en veel spinazie, oh en een beetje pimenton. Het deeg was wat minder. Ik had geprobeerd een vegan pie deeg te maken met olijfolie, maar het recept was met 'cups' dus mss heb ik het niet goed omgerekend. In elk geval werd het niet top. Ik vond het ook te bros. Ik zou graag een elastischer deeg maken. Als iemand een succesrecept heeft, let me know.
Vanavond eet ik fried rice met bloemkool, groene asperges & shii take.
Pepperoni
03-08-2021 om 12:07
Regendrup. schreef op 03-08-2021 om 11:23:
[..]
Ja vind ik ook hoor! Maar toch voelt het gek, zo'n winterkost in augustus haha. Stom is dat he.
Haha ja vind ik ook maar als het toch niet zo warm is doe ik 't gewoon hoor 😁
Pepperoni
03-08-2021 om 12:08
Vandaag gevulde paprika's, ze staan al lekker te stomen. Over 3 kwartier zijn ze klaar.
ToetieToover
03-08-2021 om 13:07
GeorgieBrown schreef op 03-08-2021 om 11:33:
[..]
Zou het niet een soort roedjak zijn vraag ik me af.
Ja! Dank je! Dat moet het haast wel geweest zijn.
Ik weet nooit namen van gerechten, ik kom al zeker 15 jaar niet meer in restaurants vanwege mijn voedselallergie dus ik zoek graag inspiratie voor nieuwe gerechten. Ik ga eens even lekker verder googelen nu ik een naam heb. Zoiets, roedjak dus, lijk mij erg lekker met pinda’s en rijst en tempe of kipfilet.
ToetieToover
03-08-2021 om 13:28
Wat wij eten vanavond:
Ovenschotel van koolraaptagliatelle met mascarpone, cheddar, belegen kaas en pecorino. Bovenop nog wat cottage cheese met geklopt eiwit en nog wat extra pecorino. Want kaas hè, daar vrolijkt je dag zo van op.
Vooral als het in de oven met elkaar versmolten is. Erbij rucolasalade met ui en uitgebakken spekjes.
Lunch net achter de kiezen:
Tonijnsteak met ei en een mix van alles in blokjes: sperziebonen, aardappel, ui, knolselderij, bleekselderij, augurk. Onderop wat snijsla. En bovenop pijnboompitten en mayonaise; ook al zit er al vinaigrette door, moest er toch nog wat mayonaise op
. Na kaas is dat wel mijn tweede verslaving. Mmmm.
anijsblokje
03-08-2021 om 14:07
ToetieToover schreef op 03-08-2021 om 13:28:
Want kaas hè, daar vrolijkt je dag zo van op.
![]()
Heb je een spiraalsnijder voor de koolraaptagliatelle?
Het klinkt allemaal weer heel lekker, zoals bijna altijd, vind ik!
Ben je nog kieskeurig over welke mayonaise je gebruikt? Ik gebruik de laatste tijd meestal de fris zure mayonaise van Ton. Na een hele zoektocht, dus daarom ben ik benieuwd!
Hier vanavond telor en terong belado. Met zilvervliesrijst en een komkommersalade.
anijsblokje
03-08-2021 om 16:18
Oh ja, nog vergeten te melden en kan niet meer editten: dankjullie voor de braadpan-schoonmaaktips. Ik heb er baking soda met kokend water in gegooid, was het afwasmiddel vergeten, maar dit werkt dus ook want de pan is weer schoon!