Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Leuk, misschien kom ik er morgen wel aan toe, aan de zadencrackers. Erg benieuwd of t lukt. 
KV, het was in Maarssen, DeZusters heet het. We hadden een b&b in de buurt erbij geboekt. Locatie is ook bijzonder. 
Wij hadden stevig geklust vandaag en geen puf meer om te koken. Gewoon alle restjes (nasi, tjap tjoy en de rest gegrilde groenten/geroosterde aardappels) bij elkaar opgewarmd en dat smaakte wonderwel

M'n mams nam me mee op restaurant en ik heb lekkere sliptongetjes gegeten en 'n spaanse koffie na. 

redbulletje schreef op 01-08-2021 om 22:39:

M'n mams nam me mee op restaurant en ik heb lekkere sliptongetjes gegeten en 'n spaanse koffie na.

Nu heb ik zin in slibtong.

Homemade balletjes in tomatensaus met puree en wortelen

ham kaas ovenschotel 

Gisteren een heerlijk uitgebreide lunch gehad dus het avond eten was een broodje met wat scrambled eggs. Vanavond weet ik het nog niet, denk risotto of moussaka, net waar ik zin in heb om te koken

Rosbief met aardappelkroketjes en rucola met gebakken ui en spekjes en pijnboompitten en geitenkaas uit de oven.

Vandaag eten we pastasalade met kruidenboterstokbrood, en shaslicks.

Vandaag sperziebonen, Valess-kaas, gekookte aardappelen en een zelfgemaakte kaassaus.

Ik lunch denk ik straks met een restje opgebakken stamppot met wat kaas er doorheen. (en paprikapoeder is misschien ook lekker, bedenk ik nu - experimentje!) 

Eerder had ik ook stamppot opgebakken, maar in mijn braadpan. Nu moet ik flink schrobben om hem weer schoon te krijgen. De afwasborstel is bijna naar de maan. 

En vanavond eet ik denk ik bruschetta met sardines en een tomaten/paprikasalade erbij. 

Leuk, al die berichten over de zadencrackers. Ben benieuwd of het kan mislukken, het klinkt eigenlijk wel heel eenvoudig! Ik heb me nooit gerealiseerd dat lijnzaad/chiazaad nodig is voor het plakken. Weer wat geleerd. Maar ik houd het denk ik bij mijn vertrouwde Fjord-crackers.

Ik probeer me nog steeds dat ijs met kersen en ketjap voor te stellen. Ik kan niet tegen kersen dus ik krijg al jeuk bij het idee. Maar ik heb wel eens een recept gehad voor een fruitsalade met ketjap-dressing en dat was best lekker: spicy en zoet-zuur. Soort chutney-idee. 

Vandaag is het:

Biefstuk met uitjes, champignons in cognac-roomsaus. Met snijsla en vinaigrette. Ik twijfel nog tussen aardappelpuree, aardappelovenfrietjes (teveel werk) en gestoomde krieltjes (ik heb een nieuwe pan met stoominzet). Puree zal het wel worden, dan kan ik er veel kruidenboter in kwijt. 

En

Snijsla (je blijft er van snijden...) met peer, pecannoot, gorgonzola en uitgebakken pancetta en dezelfde vinaigrette. Zit iig frambozenazijn in, paar diepvriesframbozen, mosterd en knoflook. 

tip voor je braadpan, anijsblokje: bodem water koken met afwasmiddel en baking soda, doorkoken tot de vellen boven komen drijven. 

Water in je pan, biotex erin, aan de kook brengen en even door laten koken. En schoon is je kunstgebit pan.

ToetieToover schreef op 02-08-2021 om 11:33:

tip voor je braadpan, anijsblokje: bodem water koken met afwasmiddel en baking soda, doorkoken tot de vellen boven komen drijven.

DanGun schreef op 02-08-2021 om 13:15:

Water in je pan, biotex erin, aan de kook brengen en even door laten koken. En schoon is je kunstgebit pan.

Dankjullie, dames. Ik had iets soortgelijks met groene zeep geprobeerd gisteren, maar misschien niet lang genoeg gekookt. Ik zal straks weer een poging doen! 

Die tips ga ik ook onthouden want ik heb dat dus regelmatig met een bepaalde pan. Thx! 

Het is vandaag weereens kermis in het dorp. Helaas niet zoals altijd, met podia, muziek en bomvolle straten. Vanavond met vrienden afgesproken om de horeca te steunen op het terras . Zij moeten eerst werken, dus ik maak nasi goreng, babi ketjap en bak er een omelet bij. Misschien nog wat cassave erbij en dan is er een goede bodem gelegd!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.