Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wij eten vandaag groentesoep met broodjes 

ik ga dalijk een salade maken van volkoren pasta, gamba’s, groene asperges en nog wat andere lekkere dingen. Heb ook nog een zak sperziebonen liggen die er steeds minder uit begint te zien, dus die kook ik alvast voor.

Hee Toetie, leuk dat je hier nog bent. Was bang dat je aan de andere kant was blijven hangen Kom je ook weer ns op het tuintopic kijken hier?

Chili con carne (rul gebakken gehakt met mexicaanse kruiden, 2 in stukjes gebakken puntpaprika's, blikje tomatenpuree, uitje, kidneybonen en mais).
Erbij een kloddertje yoghurt voor het frisse.

Vandaag een echte AGV dag 
Gekookte aardappelen, peulen met wortelen, sperzieboontjes en gemarineerde hamlapjes met champignons en een lekkere jus. 

Sticky kippendijfilet in teriyakisaus en honing. Salade van paksoi met tomaatjes en komkommer. Met gekookte rijst. 

Duitse biefstuk met een maïskolf, daarna hopelijk een ijsje in de stad. 

Gisteren risotto in de herkansing, met groene asperges. Verzoeknummer van Brown. Daarna een kaasplankje, want langs de kaasboer geweest. Heerlijk. 

Vandaag Thaise rode curry met bloemkool, shii take en lente ui. 

Ik had vanmiddag opeens erge zin in pannenkoeken dus die heb ik gebakken. Met karnemelk, erg lekker. Dus die heb ik vanavond ook gegeten, gevuld met gekruid gehakt, ui, paprika en wat tzatziki (restje van gisteren).

zwaait even naar Moos! Ik was even bezig met wat anders. Waaronder uiteraard ook lekker koken, vandaag weinig moeite gedaan voor het eten.

Restjes: dat kwam neer op een restje spinazie, restje salade met mais, ei en sperziebonen en daarbij heb ik een blikje tonijn in olijfolie gekieperd. Om één of andere vage reden is er altijd wel groente over of rijst ofzo maar nooit kip. Nou ja vaag, ik eet het meestal zelf op. 

Voor vanavond “deed ik een Dolfje” en dook de vriezer in. Ik weet ook weer waarom het er al zo lang in lag, ik moest eerst vergeten dat ik het eigenlijk maar matig lekker vond. Een stoofpotje met konijn was het. Om het toch wat op te leuken, ging er parmezaanse kaas doorheen en overmatig veel chili om de smaakpapillen te verdoven. Erbij ijsbergsalade en (volkoren afbak)baguette met veel roomboter.

CherokeeRose schreef op 29-07-2021 om 18:30:

Ik had vanmiddag opeens erge zin in pannenkoeken dus die heb ik gebakken. Met karnemelk, erg lekker. Dus die heb ik vanavond ook gegeten, gevuld met gekruid gehakt, ui, paprika en wat tzatziki (restje van gisteren).

Ik had van de week pannenkoeken met karnemelk gemaakt  En met boekweitmeel. Waren echt lekker geworden. Met roergebakken spinazie, zongedroogde tomaatjes en wat parmezaan. En als toetje eentje met Puck en honing. 

DanGun schreef op 29-07-2021 om 19:08:

[..]

Ik had van de week pannenkoeken met karnemelk gemaakt En met boekweitmeel. Waren echt lekker geworden. Met roergebakken spinazie, zongedroogde tomaatjes en wat parmezaan. En als toetje eentje met Puck en honing.

Puck?

Een soort smeerkaas 

DanGun schreef op 29-07-2021 om 19:18:

Een soort smeerkaas

O dat ken ik helemaal niet. Ik zal eens googlen.

Gekookte aardappelen, bloemkool, zalm

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.