Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vanavond een volkoren pitabroodje met shoarma van speklapjes met ijsbergsla en een frisse knoflooksaus of tzatziki…

Er staat een risotto met aubergine in Ottolenghi. Het leek mij altijd een beetje een rare combi, maar ik dacht, hij zal 't wel weten. Maar het is niet voor herhaling vatbaar wat mij betreft. Zonde van de aubergine. Valt weg in de risotto. Het was okay, maar de aubergine viel weg en voegde niets toe aan de risotto. 

Vandaag maak ik spaghetti met groene asperges denk ik. 

Gebakken aardappelen, haricotverts omwikkeld met ontbijtspek en biefstuk met kruidenboter.

Thaise wokgroente met tempé en rijst.

Kip piri-piri uit de oven en een salade met veldsla, ui, witlof, tomaatjes, mosterdsaus en parmesan. 

Bami goreng, makkelijk en lekker.

Wraps van Honig met geraspte kaas. 

Ik maak een stamppot van aardappeltjes, gegrilde paprika, veldsla, spekjes en mosterd. Met worstjes, want daar had manlief zo’n trek in. Nou, dan krijgt ie dat, ik ben de beroerdste niet. 

Ik mocht bij mijn ouders aanschuiven vanwege de wekelijkse oppasdag. We kregen tomatengroentesoep vooraf, daarna bloemkoolschotel met aardappelen en gehakt uit de oven en toe voor de kleinkinderen slagroomvla met blauwe bessen erdoor.

ohh.. nu heb ik zin in vla 

Wobbelkont schreef op 27-07-2021 om 20:54:

ohh.. nu heb ik zin in vla

Zelf ben ik niet dol op slagroomvla. Maar bv blanke vla, hmmmm, of hopjesvla... 

Dolfje

Dolfje

28-07-2021 om 08:52 Topicstarter

Wij hebben vandaag de uitvaart. Heb wat eten betreft niks bedacht want weet niet of we bij familie zijn of niet. Maar mochten we gewoon thuis zijn straks kunnen we altijd wat bestellen of een omelet bakken en heb ook nog tomatensoep in de koelkast. 

Sterkte Dolfje 

Sterkte vandaag, Dolfje.

Ik eet vanavond volkoren pitabroodje(s) met gegrilde aubergine en courgette, kipfilet, tzatziki en feta.

Sterkte en kracht voor jou vandaag Dolfje!

Zometeen werken. Heb alvast een oosterse salade klaargemaakt met rucola, paddenstoelen, komkommer, biefstuk en rode ui. Erbij een dressing van sesamolie, rijstwijnazijn, ketjap manis en gembersiroop, en sesamzaadjes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.