Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ach Teig, ik snap wel dat je bij pizza meteen aan mij moet denken hoor, heb er zoveel over opgeschept
Vandaag ging ik uit eten met de schooouders (en lief, natuurlijk) bij Villa Augustus in Dordrecht. De plek is fantastisch maar de vorige keer vond ik het eten niet zo best. Was nu veel beter, vooraf wat antipasti gedeeld die over hetcalgeneen smakelijk waren, en als hoofd had ik een gegrilde harderfilet met caponata en wat geroosterde aardappels, dat was echt heerlijk. Fijn gegeten dus. 

Dolfje

Dolfje

26-07-2021 om 07:57 Topicstarter

Ik heb zelfgemaakte gehaktballetjes  uit de diepvries gehaald en maak of een couscoussalade met komkommer en tomaat of orzo met spinazie en tomaat.

Jij bent gewoon de pizza-boss voor mij Moos!

Vanavond wordt het een agv-tje: vega sate-schnitzel met broccoli en gebakken minikriel.

Ik eet vanavond broodjes haring.

Zalmlasagne

Ohhhh...Moosey...caponata alleen al is zo lekker. Ga ik ook weer eens maken binnenkort. Je gerechten klonken lekker. Ik heb wel meer mensen gehoord die niet heel enthousiast waren over Villa Augustus. Gelukkig hebben jullie deze keer wel lekker gegeten! 

Ik had weer eens iets nieuws als broodbeleg. Ajvar, zegt het potje. Een Turkse paprika/aubergine/envastnogmeet-spread. Maar helaas, ik vind het niet lekker! 

Morgen haal ik verse kapucijners! Ik denk dat ik er risotto mee maak.

Verse kapucijners, Anijsblokje? Lekker!

En risotto... Ik heb al weken geen risotto gemaakt. Dus dat wordt het hier vandaag. En ik heb eigenlijk alleen aubergine in da house als groente, dus risotto alla melanzane it is. Nog nooit gemaakt, maar 't zal wel wat worden. Ik denk dat ik de aubergine eerst in de oven gooi. 

Gerookte paling als voorafje en zalm uit de oven met de tartaresaus van de visboer en gekookte worteltjes. 

vanavond preischotel van lekker en simpel.

Kippenbout uit de oven met wortels. Toe een stukje zelfgebakken plaatcake met fruit.

Zometeen een broccolistamppotje met gemarineerde speklapjes. Even wat simpels! 

Penne, maar dat vult ook maar tijdelijk dus ik ga zometeen de frituur aanslingeren en iets lekkers bakken. Zin in 

Gekookte aardappelen, rode kool en witte pensen.

Pasta met paddenstoelen en een basilicum roomsaus hadden we gisteravond. Was heerlijk. Voor vandaag moet ik nog wat bedenken

Dolfje

Dolfje

27-07-2021 om 07:57 Topicstarter

Ik heb vanmiddag een extra dienst, vakantie van collega, en ben tegen de tijd dat ik thuis kom zeer waarschijnlijk te moe om te koken dus heb een bakje " paella" uit de diepvries gehaald.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.