Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Goed cadeau, Teig. Heb het jaren geleden ook een keer gedaan en ben 2x in een slip terecht gekomen zonder schade maar kan niet zeggen of het nou door die cursus kwam of dikke mazzel.

Gisteravond met ex-collega gegeten en bijgekletst. We aten een hele goede houtovenpizza. Mijne was met geitenkaas, spinazie, groene asperges en balsamicosiroop. Mmmmm
Was nog ruimte voor een toetje en dat was een heerlijk sinaasappel en mascarpone toetje met kletskoppen.

Vanmiddag geluncht met 2 vriendinnen bij een tentje die nieuw is. Nou, afgekeurd! Ik had een maaltijdsalade zalm en de dames beiden met gamba’s ik kan niet tegen rauwe ui dus had gevraagd of ze de rode ui en bosui achterwege wilden laten. Bord komt eraan, ik prik erin en jawel…zat er gewoon nog op en ik miste ook nog dressing. Kwam een nieuw bord aan wat inderdaad ok was. Maar bord sla met (goede) zalm, 1 tomaat in parten, wat komkommerschijfjes en 2 stukjes stokbrood een maaltijdsalade noemen? Nou nee. Bij de andere dames idem dito.

Bij de vraag of het naar wens was zeg je dat het karig was voor een maaltijdsalade van 12,50. En daar kwam als antwoord alleen sorry op. Laat maar. We hebben daarna ergens anders goede koffie met carrotcake (plaats zat voor) gehaald.

Lief was ondertussen forellen die een vriend had gevangen, gerookt op de bbq dus die aten we net met gegrilde prei en cherrytomaatjes 

@Moosey die pizza klinkt om te watertanden. Ontzettend zonde van de zalmsalade zeg. Te duur, onoplettend ook om er wel gewoon ui in te gooien als iemand specifiek vraagt dat niet te doen, dan heb je weinig interesse in je gasten. 

Ik ben vorig jaar op vakantie in een slip geraakt, andere weghelft meegepakt en 180 graden gedraaid geeindigd. Gelukkig geen schade of letsel. Kindjes achterin, ik heb erg geprobeerd rustig te blijven voor hen maar van binnen kon ik wel janken van de paniek. Vandaar dat ik van lief dit jaar deze cursus heb gekregen, want toen hadden we het erover dat dit misschien weleens een goed idee zou zijn. Nou dat was het ook denk ik! Ik hoop dat ik bij een eventuele volgende keer er weer zo goed vanaf kom.

Vandaag is mijn vader jarig dus daar gaan we zo naartoe. Vanavond maak ik bifteki gevuld met feta, met salade met oa komkommer en tomaat en geroosterde aardappeltjes erbij. 

Dolfje

Dolfje

25-07-2021 om 10:40 Topicstarter

Ik maak vandaag een roerbak/flied lice met in elk geval paksoi , ui en bosui en speklapjes en ik denk iets van pindasaus.

hier eten we vandaag krieltjes met gehakt cor don bleu 

@Teig Zeg maar Koreveen tegen Moosey.  
En jømig, ik kan me voorstellen dat dat heel eng was. Gelukkig dat het goed is afgelopen!

@KV, goeie pizza zeg. En jammer van je lunch. Best jammer van zo'n non-reactie, zeker bij een nieuwe tent. Nou ja, pech voor hen. Jij gaat er niet meer heen en maakt ook geen reclame. Het tegendeel. 

Hier staat rösti op het menu.

Koreveen, die pizza klinkt hemels! 

Ik eet vanavond geroosterde bloemkool met groene tahinsaus. Misschien nog iets erbij, maar misschien is het ook genoeg zo! 

anijsblokje schreef op 25-07-2021 om 12:36:

Koreveen, die pizza klinkt hemels!

Ik eet vanavond geroosterde bloemkool met groene tahinsaus. Misschien nog iets erbij, maar misschien is het ook genoeg zo!

Dit klinkt heel erg lekker en geeft me gelijk een idee wat ik nog meer kan doen met het potje tahin wat ik heb staan!😃

Ik eet vanavond tempeh met zelfgemaakte pindasaus, groentes en rijst.

Vanavond eendenborstfilet met eigen gemaakte friet en een fruitsalade. Ik heb zin in irish coffee. Die ga ik vanavond maar eens een paar maken.

GeorgieBrown schreef op 25-07-2021 om 11:43:

@Teig Zeg maar Koreveen tegen Moosey.

Hahaha ik was te vroeg wakker, dat blijkt! Jij was scherp.

Pasta met tomatengroentesaus voor mij en man, en zonder groentesaus voor de kinderen. Argh. 

Kaaskroketten en garnaalkroketten met rijst, tomaat en komkommer

Gemarineerde kipfilet met ronde aardappeltjes. 

Net thuis, man nu druk in de keuken pasta  met gehakt en  pesto en gegrilde courgette. 

Wij aten friet met kipstukjes in een zelfbedachte saus. En belgische mayonaise erbij  

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.