Eten
BritgetJones007
01-07-2025 om 23:39
Wat eten met dit warme weer?
Wie heeft er nog ideeën voor lekkere salades of ander avondeten met dit warme weer?
Broodjebrie
02-07-2025 om 12:14
heel soms een salade, maar dat vult niet echt. Meestal pak ik kant en klare maaltijden, dat vult toch meer. Koken ga ik echt niet doen.
En soms pak ik trouwens wat soep met stokbroodje kruidenboter.
MarvelousM
02-07-2025 om 13:28
Vooral geen zin om te koken. Maar doe het vaak toch wel. Mijn keuken ligt op het westen dus het is wel afzien daar nu.
Hou het wel makkelijk. Vanavond gnocchi uit de oven. Even alles snel opbakken, dan in de oven en 20 minuten later: klaar. Van de week ook een snel AGV'tje gedaan.
Een aanrader recept is nog wel: salmorejo maken. Een vullende versie van gazpacho. Lekker koud.
Knutselkei
02-07-2025 om 13:31
Ik kan wel warm eten met warm weer maar man niet. Dus we middelen wat. Na een lange dag werken zoek ik het koken wel minder.
Maandag rest chinees en voor mij broccoli erbij gekookt.
Gisteren ik macaroni uit de vriezer en hij koude schotel.
Vandaag de laatste asperges.
MMcGonagall
02-07-2025 om 15:14
MarvelousM schreef op 02-07-2025 om 13:28:
Vooral geen zin om te koken. Maar doe het vaak toch wel. Mijn keuken ligt op het westen dus het is wel afzien daar nu.
Hou het wel makkelijk. Vanavond gnocchi uit de oven. Even alles snel opbakken, dan in de oven en 20 minuten later: klaar. Van de week ook een snel AGV'tje gedaan.
Een aanrader recept is nog wel: salmorejo maken. Een vullende versie van gazpacho. Lekker koud.
Waar koop jij lekkere gnocchi? Ik had laatst van een huismerk (Jumbo) en die waren echt niet lekker. Het lijkt hier niet standaard in de supermarkt te liggen.
CharlieB
02-07-2025 om 17:34
Een maaltijdsalade. Net als gisteren. Ik ga sowieso echt niet boven het fornuis hangen met dit weer en de oven aanzetten vond ik ook niet een heel plezant idee. En bovendien heb ik ook gewoon niet zo veel trek in warm eten
Fiorah
02-07-2025 om 17:57
Ik vind eten echt moeilijk met dit weer. Ik kan wel warm eten maar heb vooral een afkeer van dierlijke producten en van al te veel koolhydraten. Patat, aardappels etc. staat me enorm tegen, evenals vlees (kip gaat nog wel). Maar bv. ook gerookte zalm hoef ik met dit weer echt niet. Wat ik dus lekker vind: wraps, salades, soep, Aziatisch.
FaithfulDuck87
02-07-2025 om 18:41
lekker makkelijk en niet te lang in de keuken. Vandaag een couscoussalade en gisteren gewoon een kom kwark met fruit. Dan sla ik de warme maaltijd wel een keer over.
MarvelousM
02-07-2025 om 22:42
MMcGonagall schreef op 02-07-2025 om 15:14:
[..]
Waar koop jij lekkere gnocchi? Ik had laatst van een huismerk (Jumbo) en die waren echt niet lekker. Het lijkt hier niet standaard in de supermarkt te liggen.
Gewoon AH huismerk of als de grand italia of de cecco in de bonus is, die. Smaakt goed. Mijn Italiaanse huisgenootje nam die ook altijd.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.