Eten Eten

Eten

Wat eet jij met het warme weer?

Ik zie op bijvoorbeeld Facebook pastasalade voorbijkomen. En veel mensen die zeggen: met dat warme weer ga ik niet koken hoor. We halen wel chinees  of laten iets bezorgen.
Hier kook ik gewoon. Vandaag beenham met gebakken aardappeltjes en een komkommersalade erbij.  Gisteren AGV.

Maar ik vroeg me dus af: wat doen jullie met dit weer? Kook en eet je gewoon? En wat dan?

Peiling

Kook jij met deze warmte?
43 stemmen
28%
56%
7%
9%

ik kook, min of meer vergelijkbaar met anders. We eten sws vaak n uitgebreide salade, dus nu ook regelmatig. Pastasalade eet ik idd alleen met heel mooi weer, maar met 4x in n jaar heb je t wel gehad.
Vandaag zou ik iets koken met snijbiet uit eigen tuin. Maar dan moest ik in de bloedhitte oogsten, t blad zag er niet mooi uit, veel extra werk. Dus ik heb t mezelf makkelijker gemaakt en diepvriesspinazie gepakt. Maar om nou te zeggen dat ik iets simpels gekookt heb....

Aanvullend: met dit weerafhalen = nee, dan moet ik uitgebreid naar buiten?! Dan kook ik liever

Gewoon net als anders. Binnen is het best uit te houden bij ons. 

Ik doe wel iets makkelijker. Maandag wel gestart met bloemkool en gehaktballen maar gisteren pakte ik zelfgemaakte  pastasaus uit de vriezer en vandaag spinaziesalade met mais,komkommer, tomaat en kip tandoori ovenschotel en een stokbroodje. Normaal zou ik er bv boontjes bij koken en couscous maar daar had ik geen zin in.

er zijn mensen die ook minder trek hebben met het warme weer, maar ik zou gewoon alles kunnen eten al is het stamppot maakt mij niet uit. 
alleen mijn huis is erg snel warm en ik probeer zo min mogelijk binnen te koken om het niet nog warmer te maken  dus met dit weer zet ik heel vaak de skottelbraai aan. 
Maar toen ik vanmiddag uit mijn werk kwam, vond ik het toch echt te warm om in de tuin op dat ding eten te gaan maken. Dus voor vandaag een salade gemaakt met stokbrood en smeerseltjes.

gister kon ik het echt niet opbrengen om te koken, heb een paar tosti's gemaakt
vandaag heb ik broodjes hamburgers gemaakt *wil stiekem nog een maar tis op*
en een Caesar salade in elkaar geflanst 
misschien wordt morgen pannekoeken

Vandaag werd het soep. Pot bouillon, gele linzenspaghetti, koolrabi (keukenmachine maakte die klein), schep Miso pasta, purple currymix en crispy Chili olie. Na 5 minuten koken paar forelfilets bovenop en nog 3 minuten verder was dat klaar. Velletje van de vis afhalen en opeten maar. 
Zo’n pastasalade moet je ook koken, toch? Op zijn minst de pasta. Deed ik ook, en daarna basta 

Ik gaf op "Nee, ik bestel of haal af"
Maar daar bedoel ik dan mee dat ik heerlijke salades koop bij de groenteboer. Couscoussalade, pastasalade, pokebowl etc. 
Maar in ons gezin ben ik wel de enige want man kookt altijd en wil altijd een warme maaltijd ongeacht de warmte. Dus man, zoon en dochter zitten aan de warme hap en ik haal wat vers gemaakte salades bij de groenteboer. 

Vandaag op een cursus… morgen   Carbonare…. , vrijdag een kippepoot en asperges. En zaterdag BBQ

Ik ga sowieso niet boven het fornuis hangen. Ik wil de airfryer of oven nog wel gebruiken (het is toch al heet in huis), maar ik heb ook gewoon niet bijzonder veel zin een normale warme maaltijd. Dus veel verder dan friet of een broodje (koud of warm) of koude salade kom ik niet.

Bij ons is het een beetje 50/50. Hebben airco dus in huis weinig last van de warmte. Maar op het werk is het wel warm waardoor we toch wat minder zin hebben om te koken.
Kiezen nu dus wel sneller voor wat makkelijkere gerechten zoals o.a. een snelle salade en voor morgen maak ik een groentesoep met zo'n zakje soepgroente.
Maar vrijdag gaan we een patatje kopen (komt ook beter uit met de planning).

Ik zelf zou met warm weer echt alleen maar ijs eten en verder gewoon wat er in huis was, als ik het maar niet klaar hoefde te maken.

Maar partner kookt. Goed. Wel af en toe wat koeler eten, zoals couscous of een salade. Maar ook zelfgemaakte pizza, pasta of een ander normale maaltijd.

Ik heb vandaag ayam pedis gemaakt met sambal goreng boontjes en ontzettend gewone witte rijst. Voor 2 dagen, dus morgen ben ik overal vanaf en is het zelfs nog beter. Van al die salades word ik alleen maar flauw. Vrijdag maar weer eens naar onze Thaise vrienden in een aanpalend dorp voor een lekker pittige curry.

Vandaag maaltijdsalades gekocht bij de supermarkt , morgen broodjes denk ik, pokebowl ook een optie
Geen zin in koken, het is nu al 29 graden in huis.

Airfryer kan ook nog, die staat toch buiten altijd.

Ik eet simpeler en kook sneller dan normaal. 
Gister had ik lauwwarme rijstnoedelsalade met komkommer, mango, munt en Thaise basilicum. Hoefde ik 'alleen' rijstnoedels voor te koken. Met daarbij knapperig gebakken tofu.

Maar uiteindelijk gutste het zweet van m'n voorhoofd af, met twee pannen op het fornuis werd het zó heet in de keuken. 
Gelukkig voor twee dagen gekookt, dus vandaag hoefde ik alleen maar een bak uit de koelkast te halen. 

Morgen maak ik koude doperwten-munt soep, met een snee zuurdesembrood erbij ofzo. En dan ook voor twee dagen. 

Hier ook min of meer gewoon hetzelfde. Kook meestal vrij simpel.
Maandag salade met vegetarische kipsticks.
Gisteren gehaktbal uit de airfryer en spinazie en aardappelpuree uit te magnetron.
Vandaag een eenpansgerecht met orzo, courgette en hamblokjes.
Morgen eet ik op mijn werk iets tussendoor en heeft man personeelsdag met bbq.
Vrijdag moet ik nog verzinnen.
Zaterdag zijn we op een evenement dus frietjes oid.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.